Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge verkstedet var det en helvettes jobb å bytte dei sensorene, dei sitter godt og det er litt arbeid å komme til.. skal ha ny sensor til touringen min :)

Skrevet

Dette er ikke no "helvetes jobb".. Et par plastdeksel under bilen som må vekk, plugg ut gammel sensor, dra ut sensoren fra hullet i navet (den kan sitte jævla godt fast, sist knakk den, og jeg måtte bore den ut.), smøre den nye sensoren med no greas, putte den i hullet, plugge ny sensor i der gammel sensor var, skru på plass dekselene igjen.

Jobb ferdig på 30 min hvis du har riktig utstyr, og er heldig med at sensoren ikke er altfor fastgrodd.

Skrevet

for alt i verden ikkke bruk noe fett. dette fordi de fleste fett typer folk normalt bruker under bilen, f.eks. kobberfett, kan påvirke sensore, (fettet er magnetisk).

forøvrig er det en helt kurant jobb. sensoren kan sitte fast, og da må du tenke på å ikke skade "plata" på hjullageret som jeg aldri husker hva heter. (magnetisk).

mener at man får ca 25min betaling for å gjøre dette foran på en e39, ørlite granne mer bak på en e46. dette inkluderer altså å kjøre inn og ut bilen, selve jobben, papirskriving osv..

Skrevet

det som er drittet er å få ut den gamle :P

åssen er det med montering av disse? dunker man den bare til den stopper? ikkke hardt selvfølgelig :)

Skrevet

når hullet er rengjort er det bare å skubbe den inn til den når "bunnen" ja. så skru i umbraco skrue igjen.

framgangsmåten til Lars er riktig den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...