bmw530i Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 skal bytte abs sensor bak på min e46. tips? jobber på buss verksted så abs sensorer kan være noe dritt hva gjør man hvis ledingen ryker?
Lars89 Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=697551 Ser ut som ledningen følger med
LeoNico Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Ledningen følger med ja Kjøpte en bak til e46 for noen uker siden..
bmw530i Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Skrevet Juli 21, 2010 ja ledingen følger med, det vet jeg det som er at abs sensor pleier å sitte sinnsykt godt og hvis man rykker til så ryker den
in2you Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 Ifølge verkstedet var det en helvettes jobb å bytte dei sensorene, dei sitter godt og det er litt arbeid å komme til.. skal ha ny sensor til touringen min
Lars Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 Dette er ikke no "helvetes jobb".. Et par plastdeksel under bilen som må vekk, plugg ut gammel sensor, dra ut sensoren fra hullet i navet (den kan sitte jævla godt fast, sist knakk den, og jeg måtte bore den ut.), smøre den nye sensoren med no greas, putte den i hullet, plugge ny sensor i der gammel sensor var, skru på plass dekselene igjen. Jobb ferdig på 30 min hvis du har riktig utstyr, og er heldig med at sensoren ikke er altfor fastgrodd.
Gjest Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 for alt i verden ikkke bruk noe fett. dette fordi de fleste fett typer folk normalt bruker under bilen, f.eks. kobberfett, kan påvirke sensore, (fettet er magnetisk). forøvrig er det en helt kurant jobb. sensoren kan sitte fast, og da må du tenke på å ikke skade "plata" på hjullageret som jeg aldri husker hva heter. (magnetisk). mener at man får ca 25min betaling for å gjøre dette foran på en e39, ørlite granne mer bak på en e46. dette inkluderer altså å kjøre inn og ut bilen, selve jobben, papirskriving osv..
bmw530i Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Skrevet Juli 21, 2010 det som er drittet er å få ut den gamle åssen er det med montering av disse? dunker man den bare til den stopper? ikkke hardt selvfølgelig
Gjest Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 når hullet er rengjort er det bare å skubbe den inn til den når "bunnen" ja. så skru i umbraco skrue igjen. framgangsmåten til Lars er riktig den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå