Gå til innhold

BMW E36. 316 sedan 98 mod problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag morges da jeg startet bilen fungerte den helt greit

men nå underveis er bilen helt jævlig å kjøre.. problemet er at den har mista all kraften og går ikke over 2000 RPM." du hører en hul lyd i bilen når du trår gassen. DSet virker som om bilen blir holdt igjen akkurat som eksosen ikke kommer seg ut. hva kan dette være????

på tomgang er den helt fint, med engang jeg trår inn gassen. blokkeres hele greia med dyp grooom lyd så på motorveien kom jeg ikke over 30 km timen. samt at den fusket litt.

Skrevet

Sjekk ettter sprekker i innsugsbelgen. tett luftfilter, kanskje har katalysatoren din tatt kvelden å blitt tett.

Skrevet

Katten er nok tett. Har vært samme problem på min e36 touring 316, og jeg har hørt flere som har hatt samme problem (klassiker feil snart?)

Skrevet
helvete så d er katten som har tatt kvelden??? hva koster en sånn ny, eller lønner det seg med brukt?

lønner seg vel å surfe litt rundt. GS tar 10,266.00,- for en orginal.

Koed har en til 3200,- for 96-> og 3790,- 91 ->96

Skrevet

Har også universal cat på biltema. Alle universal må sveises eller bruke eksos klemmer. Klemmer er ikke å annbefale. best å sveise.

Men vet om flere som bare knuser innmaten i caten. Bruker en kosteskaft eller noe lignende.

bare pass på at du bruker munbind og hansker skal være giftig det som kommer ut.

Eneste problem er at du kan få problem på eu hvist di måler co.

Kan jo være andre ting som er i uorden også. LMM, falsk luft/hull i belg, Tett bensin filter, skifte plygger, dårlige plygg ledninger, lamdasonden, etc Se om det er registrert feilkoder på bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...