Tom K Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 det skal ikke se fresht ut, det skal gå som helvete hehe
|Ole| Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 det tror jeg ikke er noe problem.tror m50 er mere skuddsikker, m20 toppene sprekker. ikke misforstå, jeg bygger turbo på m20, men kunne jeg valgt igjen hadde jeg nok heller satt inn en s62 men og sugtrimme en m20 er ikke veldig mye bang for the bucks i tilleg til at det ser mye freschere ut med feks m50 s50 osv Eg har aldri opplevd att toppen sprekker, har kjørt samme toppen KOKHEIT fleire ganger. Har skifta topp pkn og problemet var løyst Har kanskje hatt flaks Trikset er uansett å sveise toppen
Fixfax Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 det tror jeg ikke er noe problem.tror m50 er mere skuddsikker, m20 toppene sprekker. ikke misforstå, jeg bygger turbo på m20, men kunne jeg valgt igjen hadde jeg nok heller satt inn en s62 men og sugtrimme en m20 er ikke veldig mye bang for the bucks i tilleg til at det ser mye freschere ut med feks m50 s50 osv Eg har aldri opplevd att toppen sprekker, har kjørt samme toppen KOKHEIT fleire ganger. Har skifta topp pkn og problemet var løyst Har kanskje hatt flaks Trikset er uansett å sveise toppen Ja det er sant, men fortsatt, uansett hvordan du vrir og vender på det er m20 toppene en svakhet
winchester Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Synes likevel det er ganske gromt med en lett E30 med M20-motor som har mer hester per kg enn en E34 S38B38. Greit nok, du hadde fått mer utav å puttet nedi en S38B38 i E30'en, men liker å skille meg ut, derfor velger jeg å sugetrimme M20'en ekstremt. Siste fra meg i denne diskusjonen : )
MotorViagra Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Må nesten komme med ett par ord jeg og. Sugetrim er utrolig, men koster 10 ganger så mye for å oppnå samme effekt som f.eks med en turbo motor. Dette med at man får varmegang og må kjøle ned på turbomotorer og ikke på moderat eller kraftig sugetrim.. Er jeg ikke helt enig. Dette kommer ann på hvordan man bygger, mange som ikke tenker på dette når de bygger turbo. Jeg personelig sliter ikke med varmegang når jeg er på bane så lenge det ikke er 30-35 grader ute og steikenes sol. En annen ting er at flere og flere begynner å kjøre E85 på turbomotorer, noe som igjen har innvirkning på kjøling Men hadde en helt orginal m3 e36 tidligere, denne kokte etter 3 runder med pisking på vålerbanen. Og denne var orginal i tillegg. Og m20 er en bra motor i det årstallet den kom, men er enig at m50 er bedre
|Ole| Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 det tror jeg ikke er noe problem.tror m50 er mere skuddsikker, m20 toppene sprekker. ikke misforstå, jeg bygger turbo på m20, men kunne jeg valgt igjen hadde jeg nok heller satt inn en s62 men og sugtrimme en m20 er ikke veldig mye bang for the bucks i tilleg til at det ser mye freschere ut med feks m50 s50 osv Eg har aldri opplevd att toppen sprekker, har kjørt samme toppen KOKHEIT fleire ganger. Har skifta topp pkn og problemet var løyst Har kanskje hatt flaks Trikset er uansett å sveise toppen Ja det er sant, men fortsatt, uansett hvordan du vrir og vender på det er m20 toppene en svakhet Eg må vel legge meg flat å sei meg einig MotorViagra har eit poeng og, eg har ikkje hatt problem med varmgang i motor så lenge topp pkn har vert heil Denne gangen håper eg det holder siden eg har pyramide ringer og smidd innmat osv men man veit aldri når det gjelder turbo, diskusjonen om kva motor som er best kan vare evig. Kjem heilt an på kva man liker å bygge på og kva lyd man liker osv, mange faktorer. M50 er nyere motorer så bør vere bedre men M20 motorene slutter aldri å overaske meg...
Fixfax Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 ole hvorfor har turbomotoren din "rast" x antall ganger? har du så mye ladetrykk at oringer ikke holdt? håper min kommer til og holde
|Ole| Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 ole hvorfor har turbomotoren din "rast" x antall ganger? har du så mye ladetrykk at oringer ikke holdt?håper min kommer til og holde Eg har hatt rein snikturbo bygging, har aldri dreia stempel osv
MotorViagra Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 ole hvorfor har turbomotoren din "rast" x antall ganger? har du så mye ladetrykk at oringer ikke holdt?håper min kommer til og holde Eg har hatt rein snikturbo bygging, har aldri dreia stempel osv Trenger ikke ha dreide stempler for at et snik bygg skal holde. Det er Bensin/tenning (blandingen) som tar knekken på disse byggene.. Og etter det jeg kan huske kjørte vel du kun litt større dyser og orginal tennig/bensin map. Det holder ikke lenge om gangen. Og hvis du har klart å blåse pakningen når blokk er o.ringet er det kraftig tenningsbank trur jeg. O.ringa blokk er nesten like bra som pyramideringer, fordelen med o.ringa i stedenfor pyramideringer er at hvis du får samme problem med evt tenningsbank så raser som regel motor mye mere enn en som kjører o,ringet blokk. Da vill pakningen til syvende å sist ryke. Men er mange meninger om hva som er best, må nesten prøve seg frem selv å se Man lærer mye med å prøve og feile
Fixfax Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 ole hvorfor har turbomotoren din "rast" x antall ganger? har du så mye ladetrykk at oringer ikke holdt?håper min kommer til og holde Eg har hatt rein snikturbo bygging, har aldri dreia stempel osv Trenger ikke ha dreide stempler for at et snik bygg skal holde. Det er Bensin/tenning (blandingen) som tar knekken på disse byggene.. Og etter det jeg kan huske kjørte vel du kun litt større dyser og orginal tennig/bensin map. Det holder ikke lenge om gangen. Og hvis du har klart å blåse pakningen når blokk er o.ringet er det kraftig tenningsbank trur jeg. O.ringa blokk er nesten like bra som pyramideringer, fordelen med o.ringa i stedenfor pyramideringer er at hvis du får samme problem med evt tenningsbank så raser som regel motor mye mere enn en som kjører o,ringet blokk. Da vill pakningen til syvende å sist ryke. Men er mange meninger om hva som er best, må nesten prøve seg frem selv å se Man lærer mye med å prøve og feile Billiger og bytte topp pakning enn stempel jeg skal uansett begrense veldig effekt uttaket tror jeg, i allefall i starten. man bør vel kunne kjøre lenge på m20 og ca 300 hk? bare man har kontroll på tenninga og bensinen
Helleberg Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Har min tredje e30 med S50 nå, etter å gått drit lei av turbo styr. Koster meg mindre å kjøpe en "ny" s50 om noe skjer enn det kostet å bygge opp igjen de turbo motorene jeg har rast. Selv en moderat firer med turbo blir dyrt når noe tar kvelden. Skal du "råne" langs veien funker det med m20..lenge. Men skal det brukes på banen ville jeg gått for utrimma sugemotor. Vil man ha mer effekt finns det alltid noe du kan oppgradere til. Lei av S50, da er du klar for S54 f.eks
Robbi3 Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Har min tredje e30 med S50 nå, etter å gått drit lei av turbo styr. Koster meg mindre å kjøpe en "ny" s50 om noe skjer enn det kostet å bygge opp igjen de turbo motorene jeg har rast. Selv en moderat firer med turbo blir dyrt når noe tar kvelden. Skal du "råne" langs veien funker det med m20..lenge. Men skal det brukes på banen ville jeg gått for utrimma sugemotor. Vil man ha mer effekt finns det alltid noe du kan oppgradere til. Lei av S50, da er du klar for S54 f.eks Der traff du! +1
Øyvind L. Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Har min tredje e30 med S50 nå, etter å gått drit lei av turbo styr. Koster meg mindre å kjøpe en "ny" s50 om noe skjer enn det kostet å bygge opp igjen de turbo motorene jeg har rast. Selv en moderat firer med turbo blir dyrt når noe tar kvelden. Skal du "råne" langs veien funker det med m20..lenge. Men skal det brukes på banen ville jeg gått for utrimma sugemotor. Vil man ha mer effekt finns det alltid noe du kan oppgradere til. Lei av S50, da er du klar for S54 f.eks Endelig en som har skjøndt det.. Alltid morro og lese på nettet. Der er alle turbo motorene kjempe bra og de går aldri i stykker.. Så ser man på gatebil og andre treff at turbo bilene må kjøre uten pansker for og få kjøling og selv det holder ikke.. Også koker de og ryker topppakning så det holder, men på nettet, ja da er de verdens beste.... HAHAH Må legge til.. .S54 er så sinnsykt mye bedre enn S50.. E30M3 med sugetrimmet S54 på 450hk.... Skal mye til og toppe det. kk-automobile i Tyskland bygger S54 med 450hk det går vist veldig, veldig bra..
jsr-Racing Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 det er no jævli mye mer artigt med ketchup effekten da en reint drag spør du meg er nettopp ferdig med kompressor bygget mitt og dra ut ca 280hk i motor og det er gjevnt drag har og en mr2 turbo med ca 350 og er 100ganger gøyere og kjøre den men igjenn til holbarhet.. legger du nok penger i turbo/kompressor bygg så holder det Lenge det og.. men smaken er som baken vettu
ole_m7 Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Jeg er litt av begge... Har en alpina B10 biturbo.. litt ketchup, og ok å "dra på med" Men, nå som det bygges "banebil" er det letta E28 med M88. Det første den motoren skal få er et skikkelig sprut! alternativt forgassere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå