Sirup-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 aha, var det deg jeg hørte ja. syntes jeg hørte bmw 6er:) ja lars har vel sletti med tomgangen sjøl:) huff ja alt koster idag:P men må jo ha benk:) hehe, ja kjetil er teit, ville jo ikke kjøre etter hu:p hehe, bra du har nr, du får sende meld til hu at jeg synes hu er fin:P hehe
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Det var meg vettu Ja, er vakum slanger som ikke er helt i god form på dissa e30'a våres Bare strøpte en slange i motorrommet mitt, så ble det hvertfall litt bedre! Hehe da skal jeg gjøre det, og spørre hvorfor hu smiler til deg hver gang hu ser deg..?
Sirup-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 hehe, nei faen ikke spør om det a:p er sikkert som kjetil sa at hu egentlig bare ler av meg:p hehe
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Hahahaha, han vil ha hu for seg selv Nå må du skaffe deg Facebook, i verste fall MSN! mIRC er jo litt "ut"
Sirup-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 haha, ja tviler ikke på bukke moen;) sikkert han hu ler av:P hehe nei faen, mIRC som er tingen vettu;)
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Er han vettu Haha, kanskje jeg skal lage det selv?
Sirup-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 hehe, hvem vet:) hadde vært kult å funent det ut men:) hehe heeh, nei tror det egentlig ikke er noe å satse på
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Hehe! Får se det an, en lørdags kveld Strøkent!
oddis Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Legg mellom en 15mm spacer på sjåførsida så passer motor nedi med orginal bremsekraftforsterker og innsuget går klart Bruk også ZF kassa som hører til M50, de er mer lettgiret enn Getragene som sitter på M20. Burde gå fint å lirke nedi denne motoren. M50 har heller ikke grenrør slik som f.eks S50 har, noe som sparer deg for mye tid med modding. Skaff deg også ei bra elvifte på radiatoren, da det er tight med viskovifta. Det er heller ikke oljekjøler så du slipper det styret. Bare flytte over noen pin's i motorkontakten + hastighetssignal bak på speedo samt bytte ut vanntemp sensoren til E30 type sensor og kjøre på. Kan være lurt med E36 M50 radiator også som har internt resovoir på siden, så slipper du ekstern resovoir. Japp, det stemmer stemmer Men er det ikke to 15mm skiver, oppå motorputene fra e28 535i? Har kikka litt på bremsekraftforsterker, muligens det blir fra Golf! Det satt visstnok ZF kasse på den, det er bra. Skal montere shortshift på denne Har pugga guiden, så har fått et ca overblikk over ting som skal gjøres, men bra du sier ifra dette Skal kjøre på med alu radiator til e36 M3, med to el-vifter med egen bryter inne i bilen, tror det kan bli ganske kult og lønnsomt Men turbo bygg på dette, så blir det vel oljekjøler og turbogrenrør? Da er vel S50 grenrør kanskje noe jeg kan vurdere? Da skal jeg få noen myter ut av verden for deg: 1. Det er ikke spacerskiver på E28 535/M5 gummimotorputene, hverken fra fabrikk eller som tilvalg. Dette er noe f.eks Koed selger, eller du bare lager enkelt selv med noen grove skiver. Du trenger bare space 15mm på sjåførsiden, IKKE på begge sider. 2. Det sitter ZF kasser på alt av M50 orginalt. 3. Bruk orginal bremsekraftforsterker. Golf 1 er bare noe tull, ihvertfall da du ikke må modde noe for å få motor til å passe. På S50 derimot MÅ du modde innsuget om du skal ha org. bremsekraftforsterker. 4. S50 grenrør passer fint på M50 motoren, men skal du ha det i E30 må du som sagt gjøre samme ombyggingen som vi med S50 må (kappe og sveise om fra collectoren på grenrørene røft sagt). 5. Skal du bygge turbo må du selvfølgelig kjøpe/lage deg turbogrenrør. For å spare noen kroner kan du nok alltids ta flensen fra et S50 grenrør og kappe det av. Men det er ikke snakk om mange kroner, så bruk heller pengene på kvalitetsgrenrør som holder lenge, og ikke avgir mer varme enn nødvendig. Jeg har turbogrenrør til S50n, som du alltids kan få se på om du vil ha noen ideer. Edit: Jeg husket nettopp på at jeg har et M50 turbogrenrør som kun mangler collector til salgs. Haha, snakk om å ha konsentrasjonen i fatle... viewtopic.php?f=14&t=152288
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Legg mellom en 15mm spacer på sjåførsida så passer motor nedi med orginal bremsekraftforsterker og innsuget går klart Bruk også ZF kassa som hører til M50, de er mer lettgiret enn Getragene som sitter på M20. Burde gå fint å lirke nedi denne motoren. M50 har heller ikke grenrør slik som f.eks S50 har, noe som sparer deg for mye tid med modding. Skaff deg også ei bra elvifte på radiatoren, da det er tight med viskovifta. Det er heller ikke oljekjøler så du slipper det styret. Bare flytte over noen pin's i motorkontakten + hastighetssignal bak på speedo samt bytte ut vanntemp sensoren til E30 type sensor og kjøre på. Kan være lurt med E36 M50 radiator også som har internt resovoir på siden, så slipper du ekstern resovoir. Japp, det stemmer stemmer Men er det ikke to 15mm skiver, oppå motorputene fra e28 535i? Har kikka litt på bremsekraftforsterker, muligens det blir fra Golf! Det satt visstnok ZF kasse på den, det er bra. Skal montere shortshift på denne Har pugga guiden, så har fått et ca overblikk over ting som skal gjøres, men bra du sier ifra dette Skal kjøre på med alu radiator til e36 M3, med to el-vifter med egen bryter inne i bilen, tror det kan bli ganske kult og lønnsomt Men turbo bygg på dette, så blir det vel oljekjøler og turbogrenrør? Da er vel S50 grenrør kanskje noe jeg kan vurdere? Da skal jeg få noen myter ut av verden for deg: 1. Det er ikke spacerskiver på E28 535/M5 gummimotorputene, hverken fra fabrikk eller som tilvalg. Dette er noe f.eks Koed selger, eller du bare lager enkelt selv med noen grove skiver. Du trenger bare space 15mm på sjåførsiden, IKKE på begge sider. 2. Det sitter ZF kasser på alt av M50 orginalt. 3. Bruk orginal bremsekraftforsterker. Golf 1 er bare noe tull, ihvertfall da du ikke må modde noe for å få motor til å passe. På S50 derimot MÅ du modde innsuget om du skal ha org. bremsekraftforsterker. 4. S50 grenrør passer fint på M50 motoren, men skal du ha det i E30 må du som sagt gjøre samme ombyggingen som vi med S50 må (kappe og sveise om fra collectoren på grenrørene røft sagt). 5. Skal du bygge turbo må du selvfølgelig kjøpe/lage deg turbogrenrør. For å spare noen kroner kan du nok alltids ta flensen fra et S50 grenrør og kappe det av. Men det er ikke snakk om mange kroner, så bruk heller pengene på kvalitetsgrenrør som holder lenge, og ikke avgir mer varme enn nødvendig. Jeg har turbogrenrør til S50n, som du alltids kan få se på om du vil ha noen ideer. Ja, tenkte meg at dette var noe jeg måtte skaffe selv, men da trenger jeg kun på ene siden da! Det er jo nice Så alle M50 motorer har ZF kasser? Da er det vel bytta på de som har Getrag 260 for eksempel, men dette var noe du ikke anbefalte i forhold til ZF, slik jeg skjønte? Da kjører jeg på med original bremsekraftforsterker Hadde vært supert om jeg kunne sett på grenrøret ditt hvis det trengs ja! Er jo ikke lange kjøreturen Har fått tilbud om et ubrukt turbo kit med de fleste av deler, men siden dette ikke er akkurat av min sterkeste side, så veit jeg ikke helt hva jeg skal se etter... Fått en hel drøss med bilder av det da, men
Sirup-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 bare spør oddis om råd på alt du skal kjøpe, så blir det ei rå kjøremaskin til slutt;)
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Hehe, er kjekt med folk som veit hva dem prater om ja! Men blir nok ikke på langt nær like kult som det han driver med
oddis Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Turbo "kit" som er som regel ganske ukomplette hvis det er nytt. Det må alltids endel customjobbing til. Det rimeligste er f.eks å følge med på pure-pf.com (svensk side) salgsforum så finner du noe som er ferdig modda og bolter seg rett nedi til 10-15 lapper som regel. Hvis det sitter ei Getrag 260 kasse på en M50 motor er det modda dit ja. Man må såvidt jeg kan huske bruke en annen type starter, svinghjul/clutch for å få det til å passe. Samt at må bygge om giroverføringen.. Grenrør kan jeg fikse deg bilde av en dag, men du ser jo også formen på det grenrøret som er i tråden jeg linka til.Vi kan gjerne ta spørsmål via PM om du ikke vil vi skal drukne tråden din i 'spørretimen-innlegg'
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Har kikka en del der ja, bolt on er jo ålreit det! Skal visstnok være det det "kitet" som han jeg har pratet med også Kan sende over noen bilder på PM, så kan du se selv Neida, bare artig med masse greier i prosjekttråden, så bare å skrive hva du eventuelt spiser til middag for min del
Berndtsson Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Det drar seg til Fredrik! Verkstedet ser jo bra ut Du og Håvar er forresten noen fæle griser.. Og til middag spiste jeg biff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå