Sirup-Racing Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 hehe, det er da ikke mye tullinger her:D blir nok bra med ny bil:) er nok et bra utgangspunkt:) ta opp motor`n og bygg skikkelig med en gang! sparer deg nok for mye arbeid og penger i lengden, så fort du har fått turboladda går det bare en vei:D hehe mye vil ha mer, og faen vil har flere:)
oddis Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Ja, sprett opp motoren og gjør ting skikkelig. Få en ordentlig plan blokk og topp, og få bort evt. lekasjer, så kutter du oddsene for at noe går galt drastisk. Og deretter få en dyktig person til å mappe bilen ordentlig, så kommer detta til å en opplevelse du neppe glemmer. Første tur med en 400hk E30 er ikke no du glemmer med det første... ! Ikke selvfølgelig at man kommer tilbake uskada heller.. om man blir litt carried away.
Halbakken Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Skrevet Januar 26, 2011 hehe, det er da ikke mye tullinger her:Dblir nok bra med ny bil:) er nok et bra utgangspunkt:) ta opp motor`n og bygg skikkelig med en gang! sparer deg nok for mye arbeid og penger i lengden, så fort du har fått turboladda går det bare en vei:D hehe mye vil ha mer, og faen vil har flere:) Ja, den er ganske så fin den nye ja Håvard Blir nok saker nå! hehe. Ja, sprett opp motoren og gjør ting skikkelig. Få en ordentlig plan blokk og topp, og få bort evt. lekasjer, så kutter du oddsene for at noe går galt drastisk.Og deretter få en dyktig person til å mappe bilen ordentlig, så kommer detta til å en opplevelse du neppe glemmer. Første tur med en 400hk E30 er ikke no du glemmer med det første... ! Ikke selvfølgelig at man kommer tilbake uskada heller.. om man blir litt carried away. Blir nok så jeg får opp den ja og starter med å bygge skikkelig. ALLE pakninger blir bytta og har lyst til å porte innsuget og gjøre ting litt "old school" trimming også hehehe. Vil tro at det kommer til å bli en artig skyss detta her ja! hehe
Sirup-Racing Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 ja detta blir nok bra:) men i første omgang hadde jeg gått for det som er nødvenidg å gjøre:)ny bunndel med h-profil, neddreide org stempel eller nye smide, hva er nødvendig oddis? skikkelig topp pakning. viktig med plan blokk og topp som oddis nevner! vann kannaler i toppen må vel sveises? toppen burde vel sjekkes, ventiler, styringer, tettinger og lign. grenrør og turbo så det vel muliget for å få kjøpt dette brukt, spørs jo hva effekt du har tenkt å legge deg på 400+ er mer enn nok i førte omgang pluss at det kommer mye i tillegg som ikke koster så mye per del, men totalsumen blir stor:P alt sånn som porting av innsug og lign. ville jeg ventet litt med å tenkt på det blir fase 2 av prosjektet:D kan vel gange budskjettet med 2 el Oddis:)? hehe som vi prata på Oddis, tror JEG hadde gått for dette:) http://ksr.as/product_info.php?cPath=49 ... ts_id=1092 du har vel ikke vanos?
oddis Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Totalprisen blir alltid stor ja. Det jeg mente med å plukke ned motoren var selvsagt at du beholder den orginal innvendig Halbakken, men sørger for at motoren er i god stand. Noe annet vil gjøre at byggekostnadene dine vil tredoble seg på flekken. Hold deg til orginale stempler og råder i første omgang. Trenger ikke sveise vannkanalene på M50 motoren Håvar, det er M20n bare (og M30n).
Sirup-Racing Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 aha, trenger ikke sveise m50`n nei:) noen kr spart bare der:) hehe er flere som har kjørt med org innmat på 400+ lenge, så man kan jo ta sjansen:)
Halbakken Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 ja detta blir nok bra:) men i første omgang hadde jeg gått for det som er nødvenidg å gjøre:)ny bunndel med h-profil, neddreide org stempel eller nye smide, hva er nødvendig oddis? skikkelig topp pakning. viktig med plan blokk og topp som oddis nevner!vann kannaler i toppen må vel sveises? toppen burde vel sjekkes, ventiler, styringer, tettinger og lign. grenrør og turbo så det vel muliget for å få kjøpt dette brukt, spørs jo hva effekt du har tenkt å legge deg på 400+ er mer enn nok i førte omgang pluss at det kommer mye i tillegg som ikke koster så mye per del, men totalsumen blir stor:P alt sånn som porting av innsug og lign. ville jeg ventet litt med å tenkt på det blir fase 2 av prosjektet:D kan vel gange budskjettet med 2 el Oddis:)? hehe som vi prata på Oddis, tror JEG hadde gått for dette:) http://ksr.as/product_info.php?cPath=49 ... ts_id=1092 du har vel ikke vanos? Det er helt korrekt Håvard, slitedeler blir bytta og jeg skal av med toppen for å se på den og hvordan stand den er i. Mens jeg har den av vil jeg se litt på ny toppakning, greit at den er i orden og at JEG selv veit at det er det og ikke basere seg på selgers ord. Hehe. Men ja for all del, her blir det H-profil råder etterhvert, nye stempler osv. Med andre ord, et IKKE-budjsett bygg. Vannkanaler trenger ikke sveises i M50 er jeg ganske sikker på, er vel M20 og et par andre motorer det mener jeg å huske riktig! Ang. turbo og grenrør så vil jeg nok koste på meg en pent brukt "dyr" turbo, i stede for en billig ny Kina ræl turbo. Som M3Yngve sa på vei for å hente den nye E30'n, det er billig å kjøpe Kina ting helt til det ryker og du må bygge opp igjen motoren for langt mer enn det hadde kostet å bygd den skikkelig i utgangspunktet. Totalprisen blir alltid stor ja.Det jeg mente med å plukke ned motoren var selvsagt at du beholder den orginal innvendig Halbakken, men sørger for at motoren er i god stand. Noe annet vil gjøre at byggekostnadene dine vil tredoble seg på flekken. Hold deg til orginale stempler og råder i første omgang. Trenger ikke sveise vannkanalene på M50 motoren Håvar, det er M20n bare (og M30n). Blir nok mye dyrere enn i utgangspunktet, men man lever bare en gang og man får jo ikke brukt penga da man er død uansett hehe. EDIT: Så at Oddis hadde skrevet det samme omtrent ang. vannkanaler nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå