Halbakken Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 Klarte ikke å vente lenger nå, så dro på Gundersen og kjøpte meg to Sparco sprint v stoler og lms belter, montert ett sett nå, og det ble sinnsykt kul sittestilling. Gled deg! Hehehe, ser den veldig! Fikk faktisk stolene mine idag Forresten, hvordan gjorde du det med stolfestet?? Jeg kjøpte stolunderstell (vinkeljern) laget for e30 og sparco universal sleider hos Gundersen motorstopp. Måtte spørre og grave for å få den hjelpen jeg trengte, likte kundeservicen svært dårlig der borte. Alt jeg kjøpte var bolt on, og meget lett å montere. Beltene fikk jeg skrudd rett i beltefestene i baksetet, men de to jeg skal ha på siden ned i gulvet, må jeg lage fester til selv. Fikk med monteringsplater for det. Stolene ble skrudd i gulvet med orginale bolter og muttere, brukte vanlige M8x15mm og M8x25mm umbraco til stolunderstellet. Beklager litt dårlige bilder, men tok de i farta nå. Hmm, sier du det? Jeg ble veldig godt mottatt, selv om det var per telefon. Men jeg prata med en kar (jobber sikkert en del andre menn der også), husker ikke hva han het i farta, men han var veldig hjelpsom. Prata også med hu Anette som jobber der, helt grei kundeservice der også. Ikke noe ekstraordinært, men gikk da gjennom. Kanskje betjeninga hadde en dårlig dag Ja, tenkte på å kjøpe ferdig fester jeg også, men tenkte at jeg skulle lage det selv Men jeg har ikke noe glideskinner eller noenting, så stolen blir sittende rett i gulvet. Tenkte å lage fester med vinkeljern, bare skru i sida på stolen og i gulvet:) Tror det blir bra! Blir sittende litt lavt da, men... hehe. Takk for bilder forresten! Det hjalp meg veldig:D
Halbakken Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 4 august: Fått tatt resten av shadowlinen nå, er er endelig ferdig. Dette har vært en helsikes jobb Men ble ganske greit resultat syns jeg, ser mye bedre ut enn krom Imorra skal jeg lage understell til stolene og få satt disse i Slenger ut noen bilder av shadowlinen: Da har den lista stått med grunning over natta under en pressening og fått på litt lakk Samme med andre sida Pussa ned og maskert Maskert og grunna Ferdig lakka Resultat: (ser ut som det er krom på lista forbi førervinduet, men er bare gjenskinn og kamera som gjør det)
Kristian H. Foss Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Han ene i disken var behjelpelig, men han andre i butikken, (tror dette var selve Gundersen) virket mindre serviceinstillt. Da han skulle hente varene jeg ville ha, bare slang han de på gulvet ved porten og labbet inn på kontoret uten å si noe som helst. Folk kan jo ha en dårlig dag på jobben, men alikevel har hørt mye rart om de av bekjente. Men, jeg fikk jo varene.
oddis Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Skru av glideskinnene fra en orginal E30 stol og sveise på mot flatjern så det passer Problemet er at setet ofte blir litt høyt. Jeg har selv en Recaro stol med sidefester som nesten ligger plant med golvet, og enda får jeg det ikke lavt nok. Måtte kutte ut slideskinner helt, stolen kom for høyt, så under litt skikkelig gassing touchet jeg taket med hodet. Gundersen skal iallefall ha cred for en ting, og det er at de svarer på e-post. Som F ikke kan sies om mange av deres konkurrenter. At Birger kanskje har vært litt furten i det siste er kanskje ikke så rart (til deg over som klagde på kundeservice)... http://fjeldreven.blogg.no/1275907869_b ... sen_m.html Ser faktisk ut som MECA i Elverum er underforhandler hos Gundersen også!
Halbakken Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Tøfft prosjekt Gler meg til å se den ferdig Takker! Blir nok stas å bli ferdig ja, hadde jeg bare funnet meg en bruksbil som går billig, så skulle jeg ha kasta ut baksetene og begynt med bur og hele pakka, men men... Stolene er på vei inn hvertfall
Halbakken Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Han ene i disken var behjelpelig, men han andre i butikken, (tror dette var selve Gundersen) virket mindre serviceinstillt. Da han skulle hente varene jeg ville ha, bare slang han de på gulvet ved porten og labbet inn på kontoret uten å si noe som helst. Folk kan jo ha en dårlig dag på jobben, men alikevel har hørt mye rart om de av bekjente. Men, jeg fikk jo varene. Hmm, ja litt vanskelig å si da jeg snakka med dem over tlf Men det hørtes jo ikke akkurat drit awesome ut det greiene der. Har fullført service og samferdsel + salg, service og sikkerhet på VGS, og vi har lært jææævlig mye om kundebehandling. Uansett om jeg har en dårlig dag eller ikke, så tenker jeg at det kan jaggu meg ikke kunden noe for, så han skal ikke få gjennomgå... Men vi er vel alle forskjellige Ja, du fikk varene ja Har du fått montert det inn enda?? Fikk sveisa ferdig et understell idag, men så gikk vi tom for gass på sveiseapparatet og det var selvsagt etter stengetid rundt omkring... Irriterende men..! Fikk også litt for korte skurere idag, så må tilbake og få noen lengre til å feste stolen til understellet Men la understellet i bilen og satte stolen oppå og testa det, fy faen så rått :D GLEDER meg til imorra da jeg får inn begge Jeg har ikke glideskinner eller noe da, men... hehe
Halbakken Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Skru av glideskinnene fra en orginal E30 stol og sveise på mot flatjern så det passer Problemet er at setet ofte blir litt høyt. Jeg har selv en Recaro stol med sidefester som nesten ligger plant med golvet, og enda får jeg det ikke lavt nok. Måtte kutte ut slideskinner helt, stolen kom for høyt, så under litt skikkelig gassing touchet jeg taket med hodet. Gundersen skal iallefall ha cred for en ting, og det er at de svarer på e-post. Som F ikke kan sies om mange av deres konkurrenter. At Birger kanskje har vært litt furten i det siste er kanskje ikke så rart (til deg over som klagde på kundeservice)... http://fjeldreven.blogg.no/1275907869_b ... sen_m.html Ser faktisk ut som MECA i Elverum er underforhandler hos Gundersen også! Ja, tenkte på det, men gadd ikke begynne med det Så blir en innstilling på stolene, men så lenge jeg sitter perfect, så stiller jeg passasjer stolen slik midt i mellom, prøvde det idag for å se, og det blir slik jeg har hatt originalstolene fra før På understellet som jeg driver å lager nå, så sleit jeg faktisk med at jeg ble sittende litt for lavt, dette er bare flattjern med vinkeljern på sida. Men etter litt grubling og litt forskjellige sittestillinger så kom jeg fram til at det ble ganske ålreit høyde på stolen kun rett på understellet Er heller ikke det største karen, så redder meg vel litt der Ja, Gundersen er flink på det! Har prata med dem ett par ganger før, og jeg kan få svar på denne tida av døgnet også. Jævlig kjekt hvis man planlegger en liten Oslo tur, men vil sjekke at varene er inne på lager før man drar Ja, sett den brann greia, faen meg uhyggelige greier det der ass...! Får en litt "wow"-opplevelse gitt! Så at MECA var det jeg også, så stakk innom, men de er ikke det allikevel Er bare at de ikke har oppdatert sida på ei stund, men Racing Utstyr Elverum driver vel med det tror jeg! Rune Bråten eller noe slikt heter han
Kristian H. Foss Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Skru av glideskinnene fra en orginal E30 stol og sveise på mot flatjern så det passer Problemet er at setet ofte blir litt høyt. Jeg har selv en Recaro stol med sidefester som nesten ligger plant med golvet, og enda får jeg det ikke lavt nok. Måtte kutte ut slideskinner helt, stolen kom for høyt, så under litt skikkelig gassing touchet jeg taket med hodet. Gundersen skal iallefall ha cred for en ting, og det er at de svarer på e-post. Som F ikke kan sies om mange av deres konkurrenter. At Birger kanskje har vært litt furten i det siste er kanskje ikke så rart (til deg over som klagde på kundeservice)... http://fjeldreven.blogg.no/1275907869_b ... sen_m.html Ser faktisk ut som MECA i Elverum er underforhandler hos Gundersen også! Ja, tenkte på det, men gadd ikke begynne med det Så blir en innstilling på stolene, men så lenge jeg sitter perfect, så stiller jeg passasjer stolen slik midt i mellom, prøvde det idag for å se, og det blir slik jeg har hatt originalstolene fra før På understellet som jeg driver å lager nå, så sleit jeg faktisk med at jeg ble sittende litt for lavt, dette er bare flattjern med vinkeljern på sida. Men etter litt grubling og litt forskjellige sittestillinger så kom jeg fram til at det ble ganske ålreit høyde på stolen kun rett på understellet Er heller ikke det største karen, så redder meg vel litt der Ja, Gundersen er flink på det! Har prata med dem ett par ganger før, og jeg kan få svar på denne tida av døgnet også. Jævlig kjekt hvis man planlegger en liten Oslo tur, men vil sjekke at varene er inne på lager før man drar Ja, sett den brann greia, faen meg uhyggelige greier det der ass...! Får en litt "wow"-opplevelse gitt! Så at MECA var det jeg også, så stakk innom, men de er ikke det allikevel Er bare at de ikke har oppdatert sida på ei stund, men Racing Utstyr Elverum driver vel med det tror jeg! Rune Bråten eller noe slikt heter han Ja, kan være noe med den lastebilen som gjør det. Men er ikkeno big deal egentlig. Fikk da stolene mine. Har montert de ja, prøvd de på Rudskogen i dag. Det er helt noe annet enn orginale stoler! Skal ta bilder etterpå!
Kristian H. Foss Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Ligger bilder på prosjekttråden min forresten.. viewtopic.php?f=11&t=141622
Halbakken Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Ja, kan være noe med den lastebilen som gjør det. Men er ikkeno big deal egentlig. Fikk da stolene mine. Har montert de ja, prøvd de på Rudskogen i dag. Det er helt noe annet enn orginale stoler! Skal ta bilder etterpå! Er nok helst sikkert noe der, tapte vel kanskje masse utstyr? Ja, fikk da det, men inntrykket etterpå er også ganske viktig da... Fikk montert mine idag jeg også, sitter jævlig bra og ser jævlig fett ut Skal ta bilder selv
Halbakken Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Ligger bilder på prosjekttråden min forresten.. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=141622 Skal sjekke ut den
Halbakken Skrevet August 7, 2010 Forfatter Skrevet August 7, 2010 Da var endelig Sparco stolene satt inn i bilen og prøvd! Jævlig ålreit stoler Sleit jævlig lenge med å få til understellet, for det er MYYYYE som må stemme for at det skal gå 100 %, så til dere som vurderer stoler; KJØP FERDIG UNDERSTELL MED STOLEN! Det koster deg max 250-300 spenn mer enn hvis du kjøper skruere, metall og sveiser slikt selv, men du sparer deg for mye hodebry og sene kvelder i verkstedet Mulig det bare er jeg som suger også... hehe. Uansett, bilder selger: Skjært og målt opp til ene ramma Kutte til litt ekstra, med god hjelp fra Karl Emil Så fyre opp sveiseapparatet En stol ute To stoler ute RESULTAT: Får inn Sparco rattet straks også, da det kommer rattboss til uka
Kristian H. Foss Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Ble veldig stilig! Ser ut som at du fikk stolene lavt nok også. Mine stolunderstell bygger litt mer opp.
Halbakken Skrevet August 7, 2010 Forfatter Skrevet August 7, 2010 Ble veldig stilig! Ser ut som at du fikk stolene lavt nok også. Mine stolunderstell bygger litt mer opp. Ble veldig bra, syns jeg! Overraskende hvor bra man sitter, er jo ikke akkurat rare konstruksjonen Ja, jeg sitter veldig lavt! Jeg sitter jo opp 3x3 firkant rør og et vinkeljern jeg, så jeg ser såvidt panseret. Ja, han på Gundersen sa at stolene bygde veldig opp med understell og gliders. Men greit å ha justering Det jeg gruer meg mest til, er å få inn rattet, for bosset bygger ut en del og det samme gjør rattet, så jeg tror jeg blir sittende litt for langt frem, men beina er perfekt for pedaler nå Så må prøve å bikke stolen litt tilbake kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå