oddis Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Legg mellom en 15mm spacer på sjåførsida så passer motor nedi med orginal bremsekraftforsterker og innsuget går klart Bruk også ZF kassa som hører til M50, de er mer lettgiret enn Getragene som sitter på M20. Burde gå fint å lirke nedi denne motoren. M50 har heller ikke grenrør slik som f.eks S50 har, noe som sparer deg for mye tid med modding. Skaff deg også ei bra elvifte på radiatoren, da det er tight med viskovifta. Det er heller ikke oljekjøler så du slipper det styret. Bare flytte over noen pin's i motorkontakten + hastighetssignal bak på speedo samt bytte ut vanntemp sensoren til E30 type sensor og kjøre på. Kan være lurt med E36 M50 radiator også som har internt resovoir på siden, så slipper du ekstern resovoir.
Markus E30 Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Ser bra ut det her! Stå på :D Takker Få opp prosjekttråd du også da, da du og broren din henter delebilen! Da har jeg kjøpt bil se i showoff delen Har ikke fått delebilen enda men den kommer
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Da har det skjedd litt, lenge sida jeg har fått oppdatert her nå! Men ting har som sagt skjedd, både små og store Driver som sagt å fikser opp et verksted, så mye av tida går med til det. Ellers har jeg nå begynt som lærling på Mekonomen, så det hjelper på veldig Ny motor er også henta, m50b25. Har fått fikset noen smådeler på bilen, men får ikke gjort noen store operasjoner før jeg finner meg en bruksbil slik at jeg kan parkere E30'n og begynne med total renovering og bygging Noen bilder fra den siste tida: På vei til Oslo for å hente motoren Straks på tide å løfte den ut fra bilen den satt i! På vei hjem igjen, sent en søndags natt Fint Da var motoren i verkstedet! Bytta ut en panser demper pluss en føler til spylervæsken Fått på disse også Bytta denne ventilen også, i og med at den var ødelagt Verkstedet begynner å ta form, mangler benker, alt verktøyet, verktøytavler, dekkhyller, kalender med naken dame (must...) og diverse, men kommer seg Har oppdatert lista over ting som skal bli gjort på side 1, så bare å ta en titt
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Legg mellom en 15mm spacer på sjåførsida så passer motor nedi med orginal bremsekraftforsterker og innsuget går klart Bruk også ZF kassa som hører til M50, de er mer lettgiret enn Getragene som sitter på M20. Burde gå fint å lirke nedi denne motoren. M50 har heller ikke grenrør slik som f.eks S50 har, noe som sparer deg for mye tid med modding. Skaff deg også ei bra elvifte på radiatoren, da det er tight med viskovifta. Det er heller ikke oljekjøler så du slipper det styret. Bare flytte over noen pin's i motorkontakten + hastighetssignal bak på speedo samt bytte ut vanntemp sensoren til E30 type sensor og kjøre på. Kan være lurt med E36 M50 radiator også som har internt resovoir på siden, så slipper du ekstern resovoir. Japp, det stemmer stemmer Men er det ikke to 15mm skiver, oppå motorputene fra e28 535i? Har kikka litt på bremsekraftforsterker, muligens det blir fra Golf! Det satt visstnok ZF kasse på den, det er bra. Skal montere shortshift på denne Har pugga guiden, så har fått et ca overblikk over ting som skal gjøres, men bra du sier ifra dette Skal kjøre på med alu radiator til e36 M3, med to el-vifter med egen bryter inne i bilen, tror det kan bli ganske kult og lønnsomt Men turbo bygg på dette, så blir det vel oljekjøler og turbogrenrør? Da er vel S50 grenrør kanskje noe jeg kan vurdere?
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Ser bra ut det her! Stå på :D Takker Få opp prosjekttråd du også da, da du og broren din henter delebilen! Da har jeg kjøpt bil se i showoff delen Har ikke fått delebilen enda men den kommer Sjekka det ut, så fett ut det der da
Markus E30 Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Får håpe det Nye skjermer vil hjelpe mye! Prosjektet ditt blir gromt det nå
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Hehe, hvor bestiller du det fra da? Tja, har da kommet litt lengre, får som sagt ikke gjort noe større endringer i og med at jeg er avhengig av å ha bilen på veien... Men alt til sin tid Neste fremover nå, blir nye filter, pakninger, plugger, en REAL motorvask og generelt overhaling av motoren
Markus E30 Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Hehe, hvor bestiller du det fra da? Tja, har da kommet litt lengre, får som sagt ikke gjort noe større endringer i og med at jeg er avhengig av å ha bilen på veien... Men alt til sin tid Neste fremover nå, blir nye filter, pakninger, plugger, en REAL motorvask og generelt overhaling av motoren Har bestilt olje, lakk og demper til panseret fra koed. Tenkte å bestille skjermer der og, men de trenger jo lakk så tenkte jeg kanskje fant noen pene brukte Ja, må også ha min på veien så kan ikke skru så mye om gangen. Bra du steller med motoren ja Trenger omsorg min og
Sirup-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 blir bra detta Halbakken:) bruke tida til å skru istedet for å se på damer i leiret, så blir det fart på sakene;P hehe
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Åja, okei! Dem har vel ålreite priser ja, men alt er vel bare maskin lakkert (Grunna), så lakksprøyte må du ha selv Vi har et bra samarbeid med Veng på jobben, så kommer nok til å handle karosseri deler derfra Har kikka på bruksbil, blir nok det om et lite blunk, men vil helst ha bakhjuls- eller firehjulstrekk Og ikke noe slik sierra greier, hehe. Tenkte fra 2000 mod og oppover, helst stasjonsvogn også! Haha, håvard! Det er vel helst du som får meg til å gjøre slik og nesten bli stoppa fordi jeg prater i tlf!
Sirup-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 du får få med lars så blir det fart på skruinga:P ser ut som verkstedet blir bra:) leier sammen med magnus? hehe, nei er skylda til kjetil:P hehe, er ladd for hu i svart enda ass;)
Markus E30 Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Åja, okei! Dem har vel ålreite priser ja, men alt er vel bare maskin lakkert (Grunna), så lakksprøyte må du ha selv Vi har et bra samarbeid med Veng på jobben, så kommer nok til å handle karosseri deler derfra Har kikka på bruksbil, blir nok det om et lite blunk, men vil helst ha bakhjuls- eller firehjulstrekk Og ikke noe slik sierra greier, hehe. Tenkte fra 2000 mod og oppover, helst stasjonsvogn også! Haha, håvard! Det er vel helst du som får meg til å gjøre slik og nesten bli stoppa fordi jeg prater i tlf! De kunne sikkert ha lakka de for meg på skolen meeen vet ikke hvordan det blir Jeg går jo realfag -.- Så gidder ikke kjøpe noen egen sprøyte. Greit å bestille fra et sted med rabatt ja Skal kjøpe vinterbil snart jeg og. Bmw seff 2000 mod faktisk, det er litt for dyrt for min del
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Hehe ja, det går an det vett Var hos lars før idag og skrudde litt, var artig det! FIkk gjort litt med tomgangen min, så nå går den litt lavere... Hehe. Ja, leier med magnus! Skal få satt opp benken min til uka, men planker og diverse er da faens så dyrt atte Var kjetil sin skyld ja, han var jo teit! Har navn og nummer til hu i svart
Halbakken Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Åja, okei! Dem har vel ålreite priser ja, men alt er vel bare maskin lakkert (Grunna), så lakksprøyte må du ha selv Vi har et bra samarbeid med Veng på jobben, så kommer nok til å handle karosseri deler derfra Har kikka på bruksbil, blir nok det om et lite blunk, men vil helst ha bakhjuls- eller firehjulstrekk Og ikke noe slik sierra greier, hehe. Tenkte fra 2000 mod og oppover, helst stasjonsvogn også! Haha, håvard! Det er vel helst du som får meg til å gjøre slik og nesten bli stoppa fordi jeg prater i tlf! De kunne sikkert ha lakka de for meg på skolen meeen vet ikke hvordan det blir Jeg går jo realfag -.- Så gidder ikke kjøpe noen egen sprøyte. Greit å bestille fra et sted med rabatt ja Skal kjøpe vinterbil snart jeg og. Bmw seff 2000 mod faktisk, det er litt for dyrt for min del Er fort gjort å lakkere to skjermer, hvis dem allerede er grunna Eneste som er drit, er at farge forskjellen som antakelig blir i forhold til resten av bilen... Har lyst på bmw jeg også, men er veldig dyrt med "ny" bmw... Kikker på Passat blant annet, men kjipt med framhjulstrekk og 4x4 utgaven av passat er jo ikke akkurat billig den heller...
Markus E30 Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Kanskje en kompis kan gjøre det for meg Den jævla fargeforskjellen ja.. den tenkte jeg ikke på Må vel polere bilen som faen da Hva skal du med så dyr/ny bruksbil da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå