Gå til innhold

løs reim i motorrom pluss skifte av spindel fram


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bil: E39 98mod 525tds sedan

1. Parkerte bilen i dag og alt var i orden, startet så opp bilen igjen og ved første gasspådrag hyler det fra motorrommet. Stopper, åpner panser og ser at den øverste reima (drivreima?) er løs. Den henger fortsatt på overalt så vidt jeg kunne se (fikk ikke sett alt ovenfra) men den var veldig løs, kunne fint fått hele neven min inn der hvis jeg ville. Jeg har jo en teori om at det er et hjul her den har hoppet av eller som er gåent på en eller annen måte, da reima faktisk fortsatt går rundt. Hører med til historien at ved høyt gasspådrag blinket batterilampa til nå og da. Noen som har tips her? Alt fra hva som er gåent til hva som skal til for å fikse det?

2. Må skifte spindel høyre side framme. Uten å ha sett så nøye på det virker dette som mye jobb. Men det er vel egentlig bare mye skruing? Er det noe spesielt vanskelig å gjøre selv for en nybegynner som lærer fort, eller bør jeg sette bort dette til verksted?

3. Skal skifte hovedlykter på bilen da de som står på tydeligvis var uorginale og verkstedet fikk ikke til å justere lysene, så bilen gikk ikke igjennom eukontroll. Har orginallyktet liggende, men der er alle ledninger bare kappet rett av. Hvordan går jeg frem her?

Skrevet

Får ikke den delen som det er linket DIY til å stemme med min del.

nothumb.jpg

Det er del 2 på denne linken som er den jeg har og som skal skiftes. Den er jo ikke lik den delen som det er DIY for på den linken jeg fikk i forrige innlegg her.

Noen som kan gi hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...