Gå til innhold

Maximillian sin E39 *SOLGT*


Anbefalte innlegg

Utrolig fin bil! Ser nesten helt perfekt ut sånn som den er nå, senk og shadowline er egentlig nok hehe! :D

Tenker på å kjøpe E39 520i som førstebil også, virker som noen skikkelig gode biler til en ganske god pris! Men har en far som mener at E39 er en for stor bil til å ha som førstebil, noe jeg er uening i da, men hva syns du?

Har en bror (Happyhenke her på forumet) som hadde en E36 320i coupe, hvordan er egentlig E39'en med samme motor? Er det stor merkbar forskjell i aks osv..? Sikkert vanskelig for deg å svare på siden du sikkert ikke har prøvd E36, kanskje noen andre kan svare på det, hehe.. :)

Ble noen spørsmål ja.. :)

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Jokkke! Begynner å komme seg! :D

Eg er veldig fornøyd med min E39 520i som første bil. Passer mitt behov perfekt. Stor inni (da eg ikkje er 150cm og veier 70kilo), sitter fint på veien, god plass til folk bak, og stort bagasjerom. Det er jo faktisk en familie bil med ungdoms preg ;)

Eg prøvde ein kompis sin E39 528i, så eg falt pladask med eingong! Skal ver sagt at da er litt bedre aks, response og motor i 528 enn 520, men eg bryr meg ikkje så veldig mykje om da. Du har veldig gode oppraderings mulligheter når det gjelder motor, utsende, girkasse, karosseri osv!

Eg sjøl har tenkt på ein litt større motor eller kompressor! Men alt med god tid!

Så sky is the limit! ;)

Når det gjelder far din, så er eg uenig. Har kjørt tralla mi i snart 2 år og har aldri tenkt den er for stor. Du sitter godt som sjåfør, du har god plass, og bilen er fantastisk å kjøre! ;)

Og ikkje minst, så er den trygg for deg som sjåfør i motsetning til andre små drit biler som ruster som faen så detter fra kvarandre bare du stirrer hardt på dem! :D

Når det gjelder forskjellen mot ein E36 så får noken andre ta seg av da spørsmålet! Kun kjørt E46 og E39! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bror (Happyhenke her på forumet) som hadde en E36 320i coupe, hvordan er egentlig E39'en med samme motor? Er det stor merkbar forskjell i aks osv..? Sikkert vanskelig for deg å svare på siden du sikkert ikke har prøvd E36, kanskje noen andre kan svare på det, hehe.. :)

E36 m/M52B20 har 9,9 på 0 - 100, mens E39 m/M52B20 har 10,2 på 0 - 100.

For min del er det lite merkbar forskjell på de bilene prestasjonsmessig, E36en føles kanskje litt raskere iogmed at den er utrolig mye mindre innvendig.

Ellers kan ikke de bilene sammenlignes, hverken når det kommer til plass, sikkerhet eller kjørekomfort. I tillegg har jo alle E39 etter 1998 6 airbag'er, bare det alene burde jo overbevise din far. At den er for stor som førstebil skjønner jeg ikke. Vil ha at du skal kjøre rundt i en liten og trang Golf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet dette ble riktig! Gratulerer med flott utseende! Har samme farge på bilen selv og ca samme planene til sommeren så jeg ser at resultatet kommer til å bli bra! Hvordan var monteringen av folien? Tok du av listene eller gjorde du det på bilen?

Kom til å tenke på en ting når jeg stod ute her en morgen og rutene var supernedfrosset. Hvordan vil det være å dra isskrapen langs med folien? Da vil den vel flerres av? Spørs om jeg må manne meg opp å hive ut konebilen fra garasjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyst på alle bildene av monteringa av folien eller ?

Ja, kan godt lasta opp til bilder med tekst! ;)

Herlighet dette ble riktig! Gratulerer med flott utseende! Har samme farge på bilen selv og ca samme planene til sommeren så jeg ser at resultatet kommer til å bli bra! Hvordan var monteringen av folien? Tok du av listene eller gjorde du det på bilen?

Kom til å tenke på en ting når jeg stod ute her en morgen og rutene var supernedfrosset. Hvordan vil det være å dra isskrapen langs med folien? Da vil den vel flerres av? Spørs om jeg må manne meg opp å hive ut konebilen fra garasjen :)

Takk takk! Er veldig fornøyd med resultatet! Fikk god hjelp av DJ. Kan anbefale folie. Tok på med listene på bilen da det er ein møkkajobb å demontere disse krom listene! Skulle tru dei er lagt for å bli ødelagt ved demontering! :P

Er ikkje ein vanskelig jobb. Får med ein god guide fra leverandør, er bare å ta da forsiktig og ha tålmodighet. Brukte vell 5-6t på heile jobben. Du bør har varmepistol/gasspistol og helst ein til å hjelpa deg å strekka folien å legga den på skikkelig på plass. Når du varmen folien så blir den enklare å håndtera + at den legger ser bedre fordi du varmen limen.

Men ja, den er kanskje litt skjør, så vil nok ikkje legge skikkelig albu kraft i skrapingen. Satser på vinteren er over uansett! Den holder nok litt skraping, men ikkje press grensene! Med tiden så kommer eg til å kjøpe skikkelig shadowline lister. ;)

Er ein veldig lett og billig løysing (60kr for 1 rull på eBay) og det ser fantastisk ut når du får det på bilen!

Har forøvrig testa litt ut med grundig vask med avfetting/høytrykk spyling og det var ingen problem, sitter støpt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel forhåpentligvis montering av lista og bakrutesenkeren i måro

litt bilder i fra foilieringa

ein stk travel eigar

SNC00127.jpg

SNC00125.jpg

her var den vanskeligaste delen, måtte plutselig ta ein 90 grader sving med stiv folie :P men men fekk det til :)

SNC00121.jpg

SNC00123.jpg

SNC00118.jpg

heile sida

SNC00126.jpg

litt rynker eit par plasser blei det, men ikkje så verst til å vere første gangen ein legger folie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...