Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja starter denne som en garasje tråd istede for da kan je ta med flere prosjekter under her, det kommer etterhvert, er som alle andre i oppstartfasen av livet litt tilbakeholdt av den hærlige lærling lønna =)

atvuv5.png

Bytta ut min 240 tic mot denne bengalakka orange 320 touringen med 325 motor osv=) metch intriør og mtech 1 front sperrediff.

P1133651.JPG

men etter litt hard høyttrykkspyling og malingsfjerner håpet je å få fram farga under men istede ble det litt "camo" over hele bilen, så det må nok hellakkeres når den tid kommer

DSC01639.JPG

driver med eu forberedelser for tida, å siden je har nå ødlagt å bytta min andre bunnpanne og itte har papirer på senkesettet så blir det orginal fjærer og dempere en stund fremover =)

her er dempere forran satt på ble en del høyere enn han var gitt

DSC01665.JPG

overhaller toppen også, sku bytte toppakning så da overhaller jeg toppen samtidlig =):

vaska saken å da blei den rein!

DSC01693.JPG

ventilene tillbake etter je har bytta ventiltetninger

DSC01695.JPG

har slipt ventila fort å gæli:

DSC01696.JPG

er mye mer info her:http://svperformancevikingen.blogspot.com/

er der jeg stort sett updater, men ska prøve å få med litt her å ;)

litt planer for bilen da(rekkefølgen har ingen betydning)

Ny senk med papirer i vognkortet

Hellakkering

gå over interiør

Trimming av noe slag annen motor? turbo? aner ikke, godkjent i vognkortet skal det hvertfall bli=)

polyforinger

å litt småplukk =)

mvh

Skrevet

liten update =)

toppen er nå sammen igjen :

DSC01701.JPG

DSC01704.JPG

og på plass!:D

DSC01703.JPG

DSC01706.JPG

og bakstillinga er klar for montering=)

DSC01710.JPG

annbefaler fortsatt bloggen i signaturn min =)

mvh=)

• 3 weeks later...
Skrevet

Fredag den 13ende...:

DSC01739+uten+skilt.jpg

DSC01740+uten+skilt.jpg

bilen har vel gått knapt en uke etter at je overhalte toppen og fikk den sammen igjen.

bilder forklarer vel at fronten ble bulka? vått føre sjedde noe litt forran så skulle bremse, det var glatt så sklei pent inn i bilen forran..

men nå har jeg delebil på hånda å gir itte opp så lett, planen er å skifte ut det som trengs i fronten så gå over pusse ned og ta det som finns av rust, faktisk nesten ingenting, ikke engang forran i hjørne der det er på alle e30r. så blir det lakk etterhvert orginal farga "Zinnoberot" eller hva den heter, så får vi se om det blir noe styling senk osv etterhvert, men eu kontr å lakk først!!

mvh

edit: blir nå riktig front(facelift) på denne touringen =) mtech 1 fronten er solgt

• 3 weeks later...
Skrevet

Etter litt knoting att å fram så fant je ut at enkleste var å stelle istand delebilen som er helere i lakken har mindre rust å er uskrudd!

så da blir det å selge m20b25n og litt anna div fra andre bilen å fløtte noen av dela je vil ha sjøl over på 318 så får vi se etterhvert om det blir noe annet motor i 318, håper på å få noe godkjent i vognkort uansett hva jeg skal satse på. men blir uansett ei stønn tell, lærlinglønn er itte akk tell å bli rik av hehe:P

ett lite bilde av bila der dem står å blir skrudd på:

gfkmwo0lkcz0xipqk2zh.jpg

går nå å venter på 2 pakker fra koed, fikk feil på rust på bremserør, lenkearmer foran, knust lykteglass, travers bak foringene, og endeledd forran, så dette er bestilt å kommer snart =)

mvh

• 2 weeks later...
Skrevet

jess fått pakkene fra koed, skal ta med traversen på jobb i morgen for å presse ut gamle fôringene og sette inn polyforingen

fløtter sperra over på nye bilen selvfølgelig =)

skal få tell en mer utfyllende update med bilder etterhvert=)

Skrevet

Jepp har fått gjort litt idag hvertfall, bilen som blir gjort istand nå er en e30 touring 318 1990 modell m el takluke.

det som er gjort er :

fløtta over bremser rundt hele fra den andre bilen

fløtta over mtech stola fra den gamle bilen,

fiksa sentrallåsen på bakluka

støvsugd inni bilen

bytta plugger

det som mangler er:

få sammen igjen bakstillinga å montere den,

skifte bremserøra fra tkrysset bak og ut til slangene/fram til pumpa

fikse brekkvaiere, ene sida er ok andre sida er ett satans hælvette!

skifte lenkearmer forran

skifte ytre endeledd

dette bare for å få den i bruksstand!

etterhvert:

rubbe og gå over kaross(som faktisk er overraskende rustfritt!! ikke noe i kanaler eller noe)

fikse småbulker osv vis mulig

få hele bilen jevnt over strøken utvendig,

skaffe addon leppe

senk med tuv papirer,

så kansje noen motorplaner etterhvert, så langt så er stemmene 100% på 30 touring så det er vel bare å begynne å planlegge noe snart hehe ;)

nåen bilder frå det siste je har gjort:

begge bakstillingen er nede og ute av bila:

98shppt1zidlruge2p46.jpg

t196y4w06656y1tdhf9j.jpg

Poly foringer av typen lilla:P

otwestwrxt7o05bz1pec.jpg

jadmnzac587y3xadtbiz.jpg

også ett spørsmål, noen som har vært borti att vaiern har sitti igjen inni de røra som sitter fast på bilen?(til håndbrekket altså) det sitter fast en liten bil av vaiern inni der å det er litt av en nøtt om dagen!

Skrevet

Da var brekkvaierstompen som hadde kilt seg ute!!!!! måtte skjære av bakre enden på røret men har allerede sveisa å finni på en ny ende ;) skal komme med ny bilde update i morgen=)

Noen som har bygd noe særlig på den motorn jeg har forresten? m40b18 er det vel. har ikke hatt noe med 4 sylindra bmw motorer før :P

mvh=)

Skrevet

Jess en ny update! er så godt som ferdi med bakre del av bilen nå, fått fiksa alt med bremserør brekkvaiere og bakstillinga er på plass igjen.

litt bilder ;

her har je laga tell en liten erstatning etter voldtekten av det forrige røret:P

vsftqlcgb5djevgj0vtq.jpg

så mangla ene bremserør feste på ene delen av bakstillinga, sveisa på ett;)

g8uhjw0y81zw1zf8nhd5.jpg

4uhm7zjufplv5ud8uwke.jpg

Bakstillinga sammen igjen å klar for montering, og montert

wiqzx10ji3hpqi5ezobx.jpg

62ewfr85u4086xkod4yd.jpg

bilen omsider på bakken igjen med 3 nye bremserør å nye foringer å litt lakk på bakstillinga!

ocjtsk7hloz0xv8znpg9.jpg

da er det bare lenkearmer og endeledd forran igjen så får vi håpe å tru at je kommer igjennom eu på første forsøk!

mvh!

Skrevet

jotakk =)

går nok enda grundigere til værks når jeg bestemmer meg hva je ska bygge, ser ut til at det blir e30 touring, hvertfall det som har fått klart mest stemmer ;)

Skrevet

Da var lenkearmer og endeledd bytta med god hjelp fra dama idag =)

så da er det finjustering av brekket å nappe noen pigger av noen dekk så je får noe som går igjennom kontrollen!

så je krysser fingra førr å få skilt den uka her =)

Skrevet

I morgen er det eukontroll som står for tur, går den igjennom så blir det skilt!! :D

lurer fortsatt på om m40 motorn er noe å bygge turbo på?

evnt om noen har gode motorforslag som er mulig å få i vognkortet!

Avstemninga nærmer seg slutten og e30 ligger klart høyest så må få inn forslag till motor osv osv folkens!, det som blir gjort skal godkjennes!

mvh

Skrevet

Ja da beklager je sein oppdatering, men har litt å stri med med jobb å saker å ting ;)

men bilen fikk skilt onsda forrige uke!!! så da var den på hjula og i daglig bruK=)

avstemninga er også over å det havna på e30 touring! så da blir det vel bare å lage noen planer å se når lommeboka gir meg deler ;)

noen bilder

uge7zhlhv0qcxcq79zom.jpg

v9st6dd5bxyz5b9sqt10.jpg

Lenkearma som er nye og endeledda, værdt å nevne at dama bytta begge lenkearma ;D

p889r7ytuwhxyxx8ic0q.jpg

nye bremserør till tkrysset, blei litt langt det ene så da laga vi en krøll:P

37jbfssnq0x1og99kifl.jpg

så bilen med skilt!

2t7b6v181gvr9dvlf8do.jpg

q4xiq98cpne0d0y8njbr.jpg

så bare en liten prøve polering på panseret

aua1n3yl5akhgxbi0tpv.jpg

skal nok rubbes ned å poleres opp så den ser ok ut, så blir det full karosseri oppusning etterhvert når je har penger tell hellakkering ;)

mvh!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...