Gå til innhold

bmw v8 selges ( M62B35 )


bakke
 Share

Anbefalte innlegg

selger en 3,5 liter`s v8, motoren er en 97mod

245 hk

komplett med hjerne, motorledningsnett, automat girboks..

kan legge ut bilder vis noen er int.

kom med bud.

selges til høystbydende !

selges billig pga useriøs kjøper....

92478839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vil ikke ødelegge tråden din, men kan opplyse at jeg har en manuell 5 trinns kasse fra en slik motor. Kanskje noen vil ha motoren og en manuell kasse. Aut.kassen er etter det jeg kjenner til lik som på M62B44 og. Så det er mulig at et separat salg også være mer lønnsomt for deg.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ødelegger ikke tråden min, men kan hjelpe på salg siden jeg tror flere vil ha manuell enn automat : )

hvis motoren ikke blir solgt skal jeg ha den selv, så da er jeg int i kassa di : ) pris på den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette forumet er det aller størst interesse for biler eller ombygg med manuell kasse. Har selv opplevd på min E32 740 hvor mye sprekere bilen ble med man. gir.

Faktisk er svinghjulet mye vanskeligere å få tak i enn kassen til disse motorene. Det koster over 10.000 kr nytt. Og det er ikke mange kasser heller å få tak i. I Tyskland må en oftest betale mer for manuell V8 kasse og svinghjul enn for motoren, siden bilene med man. kasse er få i antall.

5 trinns kassen og svinghjulet selges for 8.000 kr + frakt samlet. Kassen skal være i fin stand, og ser også ren og pen ut. Den er laget av ZF. Tror innmaten er lik som på M3 E36. Jeg kjenner en sjåfør som kjører strekningen Stavanger til noen mil nord for Trondheim omtrent ukentlig. Da er en eventuell transport mulig for ca 400 kr. Og du kan kanskje selv hente kasse hos han. Kassen veier over 35 kg, og kan ellers bare sendes med spedisjon. Har rabattavtale med Tollpost, men det koster likevel nesten 1.000 kr tenker jeg til Steinkjer.

Det vil sikkert oppleves som du har en 40-50 hk mer i motoren, for den blir betydelig sprekere. Og bilen blir lettere å selge pluss den har høyere verdi enn biler med aut.kasse.

Jeg kan måle lengden på kassen, men regner med at lengden er lik som på de fleste BMW kassene. Den har stor hardykobling som på M3 og 328/528. Giroverføringen tror jeg passer fra vanlig 5 trinns kasse. Og mellomakslingen burde heller ikke være vanskelig å få tak i.

Dette er bare info og ikke kjøpepress.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. For den lave prisen der skulle du ha brukt motoren selv. Prøv å selge aut.kassen separat. Hadde jeg ikke hatt 2 stk 4 litere, hadde jeg kjøpt din motor med en gang.

Du får vente og se an responsen. Det er et veldig tregt marked for tiden, så det forklarer mye at det er en treg respons. Men det tar seg sikkert opp igjen etter ferien.

Det er mange E39 520i eiere som ville kunne få en helt "ny" bil med denne motoren i. Og til en meget lav pris.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bolt-on i en E39 med 6er. En må bytte rammen til forstillingen og bruke styresnekken framme fra V8. Men det er normalt å få tak i til en rimelig penge. Denne motoren gir en fin kombinasjon av kraft og komfort. Og dette er en usedvanlig billig pris.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å sette denne inni en E39 520i 1997 mod Automat?

det funker, men som Eirik viste sa så må du bytte rattstamme og forstilling da du ikke får plass til tannstang og må ha snekke isteden, forstillinga fra 520i vil ikke tåle vekten + kreftene fra denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...