Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 532
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ble noen timer jobbing med bilen idag,

Jarmund sveisa ferdig bremsekraft forsterkeren, Konge mann!!

Mangler bare lakk der nå.

MOnterte skivebrems bakstilling, Kommer fra en IX Touring, den har de største bremsene bak man kan få til e30 utenom M3, ventilerte skiver faktisk.. satt på nye klosser også., Skal oppgraderes til e90 330D bremser når bilen skal godkjennes etter jul.

Slengte på noen fjærer jeg hadde liggende som er litt lavere enn de originale, Synes det ble fin høyde nå, Og synes ikke IX bakstillinga bygde så sinnsykt mye ut.. slipper bare å space ut hjul senere.. ;-)

gs1p5m0doh22pzndf1jb.jpeg

nv821hsr8dvjzh2nulka.jpeg

byd8wp71vfb2kvj1u714.jpeg

Går sakte men sikkert fremover iallefall..

Skrevet

Ser slik ut.. Må få på litt lakk nå, Skal ha et carbon deksel over, skal også ha carbon deksel bak mot torpedoveggen og ved batterikassen.

vriozr1xo78r0n8p1xc0.jpeg

6p5v5dsw3fqu1v2i8f1y.jpeg

Fikk montert opp eksosen.

x10pvzdmnb717w1bcmz0.jpg

Montert sportstoler i skinn..

uizosds990zphkl5qk8d.jpeg

Begynner å komme seg nå...

Skrevet

Det er kun bytte av skjerm , dør og speil. Må kjøpe meg en frontfanger før jeg sender alt til lakk.

Lurer på bremser fra 300mm.de. Men vet ikke om de går over 16" hjul

Skrevet

Gromt prosjekt!

M60B40 motoren går fælt faktisk, dette tror jeg blir en morsom bil!

Men, du tenker å få godkjent denne motoren i bilen ??

Er de skiltene tilhørende bilen? DN registrering er jo bruktimport på 2000 tallet engang det! ?? Tenker på effektavgift og sånt jeg...

Skrevet

Skiltene ble stjålet så jeg har fått nye.. :)

Her, veivhusventilasjonen her.,

Hvor skal den som peker ut der? Og den med den røde ringen??

aa.jpg

Lurer også på noen vet hva den slangen som står til venstre under gass spjeldet på denne motoren skal..!

Høyre side vet jeg går til BKF, men lurer på venstre siden!

Skrevet
Det får'n si. Her går det unna. :D

Den med den røde ringen er blendet av. Går ingensteder.

Går ikke begge vakumuttakene til BKF da?

Fant ut at den røde var blenda ja, Og den andre går til det røret som går langs motoren under innsuget.

Fant ut at den venstre siden går til kullfilteret, (tror jeg bare blender den, eller henter luft fra luftfilterboksen) Og den andre går til bkf ja!

Har fått motoren på stell nå, Var litt trist når motoren først kun gikk på x antall sylinder og hadde en skikkelig fæl lyd, Reiv av innsuget, oppdaget at det lå papir(!!!) i innsugstraktene, slukt ned i ventilene...

Så slik ut.. Kommer av at han jeg kjøpte motoren av hadde hatt av innsuget når han skulle heise motoren ut av hans bil, skrudd igjen 8 av 10 bolter til innsuget, og han glemte å si ifra til meg om det.. Men men..

wvhpi7qod6llkds34zzx.jpg

Fikk renska opp det jeg kunne, dysene var også blitt tette av dette og pluggene var kullsvarte, fått alt for mye bensin naturlignok...

Rensa innsuget, bytta toppdekselpakninger pga olje i kammerene, (vanlig på m60), fikk også på nye plugger, Starta opp, fortsatt ikke helt bra..

Av med innsuget igjen.. Bytte alle 4 bankesensorene, på med innsuget igjen..

Fortsatt ikke helt bra.. men bedre.. men en skjærende suselyd,.

Av med innsuget igjen..

La merke til at den ene pakningen lå litt i klem, Satte den på plass, på med innsuget igjen,

Starta opp, suselyden var borte, og motoren gikk veldig fint.

Har nå bestemt meg for bremser på bilen, Bestemte meg på under 20minutter ikveld, bestilte 4 stk Porsche boxster kalipere fra den engelske ebayen, var ganske rimelig så var bare å slå til. Kjøper skiver og adaptere fra 300mm, får med tuv papirer på det også, Men skal se om jeg finner ut åssen skiver han bruker først, adapterene kan jeg kopiere av en kompis som har de samme bremsene..

Det beste av alt er at jeg kan kjøre sleeperlooken på kjerra med 15 bbs krysseiker,.. Billige r-dekk også.. :applause:

Trenger noe lakk men..

oqwgslho3s3l8yda2kfy.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...