hylle Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Nei. De trenger en god vask . Men de går billig..
hylle Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Ble noen timer jobbing med bilen idag, Jarmund sveisa ferdig bremsekraft forsterkeren, Konge mann!! Mangler bare lakk der nå. MOnterte skivebrems bakstilling, Kommer fra en IX Touring, den har de største bremsene bak man kan få til e30 utenom M3, ventilerte skiver faktisk.. satt på nye klosser også., Skal oppgraderes til e90 330D bremser når bilen skal godkjennes etter jul. Slengte på noen fjærer jeg hadde liggende som er litt lavere enn de originale, Synes det ble fin høyde nå, Og synes ikke IX bakstillinga bygde så sinnsykt mye ut.. slipper bare å space ut hjul senere.. Går sakte men sikkert fremover iallefall..
Janthomas Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Nei. De trenger en god vask . Men de går billig.. Tenkte mer på rifter hull og tegn til slitasje:)
magne_ Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Blir veldig bra dette her! Kan du legge ut bilder av bremsekraftforsterkeren?
hylle Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Ser slik ut.. Må få på litt lakk nå, Skal ha et carbon deksel over, skal også ha carbon deksel bak mot torpedoveggen og ved batterikassen. Fikk montert opp eksosen. Montert sportstoler i skinn.. Begynner å komme seg nå...
Jørgen Lie Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Begynner og komme seg ja, og det skjer raskt merker jeg! Av ren uvitenhet må jeg spørre: Er det alublokk i denne?
hylle Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Jupp. Veier ikke stort mer enn original motoren!
hylle Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Det er kun bytte av skjerm , dør og speil. Må kjøpe meg en frontfanger før jeg sender alt til lakk. Lurer på bremser fra 300mm.de. Men vet ikke om de går over 16" hjul
ehrnst Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 315mm er 12" så 16" vil gå fint med 540 calipere
rakett Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Gromt prosjekt! M60B40 motoren går fælt faktisk, dette tror jeg blir en morsom bil! Men, du tenker å få godkjent denne motoren i bilen ?? Er de skiltene tilhørende bilen? DN registrering er jo bruktimport på 2000 tallet engang det! ?? Tenker på effektavgift og sånt jeg...
hylle Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Skiltene ble stjålet så jeg har fått nye.. Her, veivhusventilasjonen her., Hvor skal den som peker ut der? Og den med den røde ringen?? Lurer også på noen vet hva den slangen som står til venstre under gass spjeldet på denne motoren skal..! Høyre side vet jeg går til BKF, men lurer på venstre siden!
S.Hafsmo Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Det får'n si. Her går det unna. Den med den røde ringen er blendet av. Går ingensteder. Går ikke begge vakumuttakene til BKF da?
hylle Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Det får'n si. Her går det unna. Den med den røde ringen er blendet av. Går ingensteder. Går ikke begge vakumuttakene til BKF da? Fant ut at den røde var blenda ja, Og den andre går til det røret som går langs motoren under innsuget. Fant ut at den venstre siden går til kullfilteret, (tror jeg bare blender den, eller henter luft fra luftfilterboksen) Og den andre går til bkf ja! Har fått motoren på stell nå, Var litt trist når motoren først kun gikk på x antall sylinder og hadde en skikkelig fæl lyd, Reiv av innsuget, oppdaget at det lå papir(!!!) i innsugstraktene, slukt ned i ventilene... Så slik ut.. Kommer av at han jeg kjøpte motoren av hadde hatt av innsuget når han skulle heise motoren ut av hans bil, skrudd igjen 8 av 10 bolter til innsuget, og han glemte å si ifra til meg om det.. Men men.. Fikk renska opp det jeg kunne, dysene var også blitt tette av dette og pluggene var kullsvarte, fått alt for mye bensin naturlignok... Rensa innsuget, bytta toppdekselpakninger pga olje i kammerene, (vanlig på m60), fikk også på nye plugger, Starta opp, fortsatt ikke helt bra.. Av med innsuget igjen.. Bytte alle 4 bankesensorene, på med innsuget igjen.. Fortsatt ikke helt bra.. men bedre.. men en skjærende suselyd,. Av med innsuget igjen.. La merke til at den ene pakningen lå litt i klem, Satte den på plass, på med innsuget igjen, Starta opp, suselyden var borte, og motoren gikk veldig fint. Har nå bestemt meg for bremser på bilen, Bestemte meg på under 20minutter ikveld, bestilte 4 stk Porsche boxster kalipere fra den engelske ebayen, var ganske rimelig så var bare å slå til. Kjøper skiver og adaptere fra 300mm, får med tuv papirer på det også, Men skal se om jeg finner ut åssen skiver han bruker først, adapterene kan jeg kopiere av en kompis som har de samme bremsene.. Det beste av alt er at jeg kan kjøre sleeperlooken på kjerra med 15 bbs krysseiker,.. Billige r-dekk også.. Trenger noe lakk men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå