hylle Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Har kjøpt meg en E30 320i, 86mod. Tenkte å legge ut litt bilder av den som original og uskrudd før jeg skal montere felger og senk. Bilen ble kjøpt ny av presidenten i Bmwccn i 86. Etter det var det en kar på 20 som kjøpte bilen, og har hatt den de sisste 18årene. Bilen fremstår som veldig velholdt. Det er dog litt rust på den som alle andre., men igrunn svært lite. Bilen har kjørt 170.000km. Original og uskrudd Bmw: Fine hjulbuer: Nye blinkers i en mørkere farge vil bli montert: Pent velholdt interiør. Denne har ikke skjært hull til høytalere i hattehylla heller! Original motor som skal få en god vask! BBS RS felger som skal på bilen. Som en kan se er den ene felgen er påbegynt restaurering. Mtech1 Vinge som skal lakkeres og på bilen. Rusten bakluke som skal byttes. Det skal også eksostuten bak. Planene mine for bilen er å bytte blinkers. Startec lykter bak, Mtech1 vinge, og BBS rs felger på bilen, sammen med en god senk! Sperrediff! PÅ reve i Rogaland, Rudskogen med Bmwccn, og på Autoslalom ved gardermoen. Å så kjørte en fyr rett inn i sia på bilen min mens jeg lå i det høyre feltet på E6. Følgende deler: M60B40 93mod 5trinns kasse 93mod e36 328 Mellomaksling x5 4,8 Manifolder hvor den ene er sveist om litt for å gå klar for rattaksel. M535 radiator med stor EL vifte 300mm Motorlabber med m535 motorputer. e36 m3 katalysatorer med Scorpion bakpotte. El nett med ny overgang til E30 kontakt. 740 bremsekraft forsterker montert ved V fremlykt. custom stag fra pedalen. Sperrediff med Motorsport bakplate og foring. 2,79 Utv. Motor på plass. Diff på plass. Fikk montert opp eksosen. Montert sportstoler i skinn.. Bremser ferdig. Bytte av bærearmer foran. Litt rust i dørken må man ha, ellers er det ikke en e30!! Var slitne de gamle bærearmene.. Bytta til servotannstang fra e30 m3 idag. Morken slange med et hull her, fikk bytta den ut. Noen som vet om det er olje som går gjennom den? Trangt gitt.. Har også fått tak i zender bakfanger, Tror det kan bli bra.. Fra dette : Til dette: Har rettet den ene felgen, polert opp kantene sånn høvelig. Skal ta lakkering av senterene også om ikke så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 Gratulerer! Ser ut som et veldig bra utgangspunkt! Skal den holdes "original" eller har du store planer med denne også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Takker!! Får se ann litt., Lommeboka bestemmer! Men først er det jo rs hjula, og mtech vinge som skal på., sammen med god senk! tror det blir bra da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend E30 Skrevet Juli 25, 2010 Share Skrevet Juli 25, 2010 min mening at du bør beholde den helt original med felger og senk . det er ikke mange originale av disse lenger jeg synes det e oppbrukt av e30 med m-tech styling av disse. men det e min mening. ellers fin velholdt bil pass godt på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Takker! Tror ikke det blir så mye på denne. Men selvsagt. kommer jeg over mtech1 så blir det montert på bilen. Forsvant et par inlegg her i tråden, men kom frem at det er en LE versjon : sakset fra Bmwccn: LE versjonene kom med dette originalt. -Shadowline, med blank list OVER vinduene. -Tåkelys -"Pepitarutet"-trekk på sete -Soltak -Sportsratt og girkule i skinn -15 (22?)mm senking -Alufelger -Spolierleppe bak lakkert -"LE"-leppe foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Ser ut som en veldig hel og fin bil, dette. Blir bra med felger og senkesett, tenker jeg! Kunne sorte frontlykter vært en idé? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 Utrolig kult at du har funnet en så orginale e30, det meste i dag er jo opprånet eller skruet ijæl ! Gelder meg til å se nye deler montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 min mening at du bør beholde den helt original med felger og senk . det er ikke mange originale av disse lenger jeg synes det e oppbrukt av e30 med m-tech styling av disse. men det e min mening. ellers fin velholdt bil pass godt på den x2, fin bil det der;) likte originaliteten, bere maaasse senk og de felgene med lavest mulig profil foran, så blir det sjef. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 26, 2010 Share Skrevet Juli 26, 2010 akkurat en sånn jeg er ute etter! jeg hadde beholdt den orginal, så lik som fra fabrikken som mulig, og kun byttet felger. Det finnes nok av oppstyla e30, så en orginal e30 uten lepper, og spoilere er verdt mye mer i mine øyner. men skal si at jeg er veldig svak for styla e30 også Det beste hadde vært: kjøp deg en e30 til og style opp den og behold denne orginal (og pusse den opp slik at den ser ut som ny fra fabrikk) gratulerer med ett flott kjøp! *misunnelig* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2010 Takk for det! Driver å restaurerer Disse Bbs rs hjula, Skal snart legge inn bestilling på breiere ytterringer på dem. Tenkte å få på 8,5 eller 9" bak og 8" foran. Vil jo selvfølgelig ha bilen så lav som mulig og det fortsatt går å kjøre med bilen i Oslo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juli 31, 2010 Share Skrevet Juli 31, 2010 Om du skal monter høytalere er jeg intr i hatt hylla, Hylle. Kult med så fin org bil ja. Men senk og dine små planer, er lov. Men ikke M-tech vinga, ikke star tech bak lamper. Hadde hatt den helt org, kun støkene nye lys, lamper og lykter, så lav og RS. Er det 16" RS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Share Skrevet Juli 31, 2010 Behold den orginal ja, virker som et meget godt eksemplar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2010 De rs'ene jeg har nå er 15". Får ta en tur ned å kikke på bygget ditt en gang iløpet av høsten Yngve! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 13, 2010 Forfatter Share Skrevet September 13, 2010 Har nå levert inn skiltene for sesongen, Bruke god tid på bilen i garasjen og vinter så den blir helt klar for neste sesong. Begynnt litt smått å lete etter rust., Ikke akkurat noe jeg har gledet meg til, men det må gjøres. Har tatt av bakfangeren., Bakplata ser veldig grei ut, mindre rust enn forventet. Prøve montert Startec lykter : Har montert 51mm fjærbein på begge sider foran da det ene hjullageret på 45mm beinet tok kveld. Oppdaget at diffen kanskje ikke hadde det så godt når jeg hadde en titt under bilen. : Her er en ny diff som skal monteres på : Har bestemt meg for å selge denne leppa: Dersom noen vil kjøpe den kan de ta kontakt på PM! Fra siden: Har bestemmt meg for at det blir denne looken på Bbs RS felgene., Men hjula skal bli breiere. Innerringene er 5,5, Kommer nok til å kjøpe 4 stk 3,5" ytterringer Da blir alle 4 hjula 9x15. Hvis noen vil kjøpe disse 1,5 ringene kan de ta kontakt på PM. Litt om hva jeg skal drive med i høst og vinter iallefall.., Er også litt overflate rust som må taes tak i i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Det her var faktisk helt verst! Makan til fin bil a gitt er forresten interessert i leppa di, da jeg har lik i samme farge, men sprekt... frontplate forresten, er dette noe du skal selge? Preface Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå