matsrh Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Blir bilen å se på e30meet iår? Å med hvilken motor?
hylle Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Takker for fine kommentarer Får håpe det går fremover med denne motoren da! Vil gjerne se 8 trakter i det fri. Må nesten følge litt med her.Er forresten strålende fornøyd med innsatsen med E30Meet... Det vil jeg også, Men ikke noe som er pri.1 men har muligens en kar som kan produsere dem for meg, ikke funnet noen som selger dem enda! Og takk! Bra du er fornøyd! =) Blir bilen å se på e30meet iår? Å med hvilken motor? Jeg tror kanskje jeg må ta meg en tur til E30Meet ja.. Forhåpentligvis med S62 motor som jeg skal montere nå Ikveld har jeg fått montert støtdempere bak, Jeg kjøpte jo i utgangspunktet KW v2, Men når jeg fikk dette fikk jeg kun KW foran, Og bak er det Fk, og de er levert med Koni dempere, Men for all del, mer enn stivt nok for min del. Kjøpte dette brukt, men virker til å være i god stand. Det er dette som stod på gamle bilen til Wenås, så det har vært godt nok for han, og da er det nok godt nok for meg også. Men jeg ville montere nye topplagre, Det er jo slik at E46 m3 topplagre er bolt on, og de koster jo ikke noe spesielt, så da ble det slike, de er kraftigere. Å så har jeg i tillegg montert pakninger både under og over, På oversiden har jeg montert Z3M forsterkninger, de er også bolt on. Så da regner jeg med at jeg ikke skal rive av hele dempertårnet iallefall... Trenger en vask... jada-jada.. Frontramme på plass, nå skal den modifiseres slik at den blir avtagbar. Hatt litt pause fra bilen en stund, skrur på en annen E30 jeg har for tiden, Så det var godt å komme igang med denne igjen. Nå er jeg veldig gira på å få satt inn S62, og det er jo ikke så dumt for nå er det snart sommer.
S:M:G Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 http://www.velocity-of-sound.com/veloci ... lator2.htm Her kan du finne ut passende mål på traktene pluss litt info. http://www.webring.org/l/rd?ring=motorc ... acks%2Ehtm Og her kan du gå inn å handle, koster en del disse, men fullradie trakter av topp kvalitet. Ellers har vel disse her noen muligens, http://www.fluidmotorunion.com/archives ... ity-stacks Jeg har bestilt noen 54x170mm stacks fra første linken. (til S50B32)
hylle Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 http://www.velocity-of-sound.com/velocity_of_sound/calculator2.htmHer kan du finne ut passende mål på traktene pluss litt info. http://www.webring.org/l/rd?ring=motorc ... acks%2Ehtm Og her kan du gå inn å handle, koster en del disse, men fullradie trakter av topp kvalitet. Ellers har vel disse her noen muligens, http://www.fluidmotorunion.com/archives ... ity-stacks Jeg har bestilt noen 54x170mm stacks fra første linken. (til S50B32) Ahh. Fett!! Laget de dem slik at de passer rett på, eller er dette kun trompetene? Hvordan lager du de så de passer spjeldene?
S:M:G Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Den første linken er kun trompetene, jeg valgte 54mm da dette passet spjeldene mine best fordi de er vært pusset i tidligere og da får jeg matchet de bedre i når det må sveises på flenser. På din motor er det vel samme greiene som på S54 spjeldene, at de festes i innsuget med slangebiter og ikke flenser, eller er jeg helt på jordet der? I så fall er det bare for deg å finne trakter med samme innerdiameter som innsuget ditt, og bare tre de nedi slangebitene. Edit. Jeg gikk og for 54mm traktene da de er store og fine i trakten så jeg får matchet de mot hverandre som på bildet. Er skikkelig svak for Retrolooken og lydbildet man får med åpne trakter...
hylle Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Den første linken er kun trompetene, jeg valgte 54mm da dette passet spjeldene mine best fordi de er vært pusset i tidligere og da får jeg matchet de bedre i når det må sveises på flenser. På din motor er det vel samme greiene som på S54 spjeldene, at de festes i innsuget med slangebiter og ikke flenser, eller er jeg helt på jordet der? I så fall er det bare for deg å finne trakter med samme innerdiameter som innsuget ditt, og bare tre de nedi slangebitene. Det hadde kanskje vært det enkleste., jeg klarer ikke se det på dette bildet, eneste jeg har sett med trakter. Kjøpte du dem klemmene på den butikken?
S:M:G Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 De klemmene du snakker om er vel fra Fluid Motor Union, har ikke handlet noe der da de ikke har noen til min motor og relativt dårlig med lengde på traktene for mitt bruk. Men jeg har flenser som jeg må sveise på traktene for å feste de. Det beste hadde vært feste som på S54, bare å tre traktene nedi og skru til klemme. Edit Fikk ikke opp siste bildet med en gang, men ser nå at din motor og har flenser, da bare kopierer du målene av feste til de originale traktene og lager noen nye flenser i alu du kan sveise på nye trakter. Da skal du ende opp med noe ala disse med flens i bunn. Eller du kan se om ikke dette er et sett man kan kjøpe http://www.racdyn.com/localized/interna ... _Motor.htm
hylle Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 De klemmene du snakker om er vel fra Fluid Motor Union, har ikke handlet noe der da de ikke har noen til min motor og relativt dårlig med lengde på traktene for mitt bruk. Men jeg har flenser som jeg må sveise på traktene for å feste de. Det beste hadde vært feste som på S54, bare å tre traktene nedi og skru til klemme. Edit Fikk ikke opp siste bildet med en gang, men ser nå at din motor og har flenser, da bare kopierer du målene av feste til de originale traktene og lager noen nye flenser i alu du kan sveise på nye trakter. Ser ut som det er flenser ja, så da må de skrus. Nå må jeg bare finne ut hvor lange runnere jeg må ha på disse traktene. Regner med jeg skal klare å finne et sveisefirma her i Oslo som kan sveise traktene for meg. Org oppi innsuget på s62 går jo traktene både "hit og dit", virker som det er ganske lange runnere, Spørsmålet er jo hva man får plass til under huven på en e30 og. Kortere runnere = dårligere bunndrag, kan det stemme? Takker for hjelp forresten! Det er helt pervers lyd med trakter, må nesten ha det!
hylle Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Hvis jeg kjører de traktene du linket til helt til slutt der, Går vel å fjerne plenum og så bruke de trompetene, men synes de har veldig korte runnere.
S:M:G Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Er gjerne litt korte, men du må huske at alle lengder er fra ventilsete og ut til åpningen på trakten. Dette er jo ferdige trakter, men er ikke noe spesielt hokus pokus å lage tilsvarende selv, utifra egne mål, fra velocity of sound sin butikk. Kortere runnere kan gi svakere bunndrag, ja, men det tror jeg ikke man merker så mye til på en så stor motor, dessuten kan du kalkulere med flere pulser og finne en trakt som treffer på feks 3, 4 og 5 pulser nedover i turtallsregisteret, men desto færre pulser desto kraftigere er de derav bedre effekt.
S:M:G Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Bare traktene hadde vært det feteste, men blir litt trangt når du må på med filtre oppå der igjen, men kan jo bare kjøre med screen over traktene men dette holder bare småfugler og tilsvarende objekter unna motoren, finere partikler tar lett turen inn. Men hadde og vært kult med en carbonboks, med et stort innebygget filter og en mega åpning.
hylle Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Er gjerne litt korte, men du må huske at alle lengder er fra ventilsete og ut til åpningen på trakten.Dette er jo ferdige trakter, men er ikke noe spesielt hokus pokus å lage tilsvarende selv, utifra egne mål, fra velocity of sound sin butikk. Kortere runnere kan gi svakere bunndrag, ja, men det tror jeg ikke man merker så mye til på en så stor motor, dessuten kan du kalkulere med flere pulser og finne en trakt som treffer på feks 3, 4 og 5 pulser nedover i turtallsregisteret, men desto færre pulser desto kraftigere er de derav bedre effekt. Jeg ser for meg at jeg kjøper et defekt spjeld og leverer det til firma som kan trylle frem slikt. Hvilken lengde mener du jeg bør kjøre på runnerene? Skal jo helst ikke stå helt oppe i panseret, og det er jo anbefalt at filteret er 5 cm fra munning av trakt til filteret. Klarer jeg få en mer pervers lyd så skal jeg glatt gi fra meg noen hester for det med korte runnere.
S:M:G Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Jeg ser for meg at jeg kjøper et defekt spjeld og leverer det til firma som kan trylle frem slikt. Hvilken lengde mener du jeg bør kjøre på runnerene? Skal jo helst ikke stå helt oppe i panseret, og det er jo anbefalt at filteret er 5 cm fra munning av trakt til filteret. Klarer jeg få en mer pervers lyd så skal jeg glatt gi fra meg noen hester for det med korte runnere. Har vært på tanken å få dreid/maskinert spjeldene mine til å bli runde ala S54 selv, men det er ikke førtse pri nå om dagen. Nå husker ikke jeg helt målene på runnersa mine men jeg mener jeg kom frem til rundt 37-38cm totalt, mener det var rundt 22cm fra ventilsete og ut til enden av spjeldet, derav 150mm trakt, de jeg bestilte er 170, men da har jeg litt å jobbe med. Litt vanskelig å anbefale en lengde da det er helt individuelt når man vil ha mest effekt, og jeg vet jo ikke dimensjonene på din motor, men jeg gikk utifra best effekt på 6500rpm. Man får og mest lyd når man treffer resonansen i pulsene, det må taes med i beregningen, så man kan jo regne ut maks effekt på 3000rpm og ligge å rape i traffikken stort sett hele tiden. Effekt mot lyd, helt enig med deg der, kjørte i fjor stort sett med seks filtre på traktene, ble mye pådrag i tunneller og sånt ja, men er jo en del som får helt hetta når de ser et sånt oppsett mtp varmluft inn i motor og sånt, men du som har V motor har det jo ganske greit da du kan lage en halv boks som tetter mot panseret helt frem mot grillen. Jeg skal ha en bra løsning på det når min motor er klar.
hylle Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Skal prøve å få kontakt med en kar som bor i nabolaget mitt hjemme i Stavanger, Grisedyktig fyr, tror han også har stålpeiling på det du skriver med pulser og resonans. jeg har null peiling på det, (enda) Men det er jo akkurat slikt som det her man lærer av. Her er hjemmesiden til han jeg skal sende forespørsel til. http://www.ebbt.no/ edit, fant her fluid som har gjort det på S62, får kontakte dem og høre om de ikke har mer på lager.
S:M:G Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Skal prøve å få kontakt med en kar som bor i nabolaget mitt hjemme i Stavanger, Grisedyktig fyr, tror han også har stålpeiling på det du skriver med pulser og resonans. jeg har null peiling på det, (enda) Men det er jo akkurat slikt som det her man lærer av. Her er hjemmesiden til han jeg skal sende forespørsel til. http://www.ebbt.no/ Han har god greie på sånne ting ja, snakket litt med han og skal nedover til han med motoren min når de nødvendige delene dukker opp, veldig kurante priser har han og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå