birken85 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Hei har en e46 320ci der eksosen er helt orginal og da er jo lyden litt tam ønskere litt bøsnere lyd fra sekser`n men hva må gjøres? på en 320 eg hadde med m50 motor var det bare og bytte ut bakerste potta til scorpion og så var lyden perfekt, men har en eg kjenner her som har satt scorpion på sin e46 m52 og det ble nesten ingen lyd av denn grunn... hva er det som bremser på m52`n? er det katalystorene som sitter på manifolden av alle ting? noen som har plukket ned dette og prøvd seg fram som vet? er ute etter den mørke fine lyden.. ikke noe vræl og snerre lyd
birken85 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 bump... ingen som har forska eksos på M52??
birken85 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 robbi3: takk for den:) menne strupet innsug?? noen enkle inngrep som kan gjøres eller?
takaasen Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Jeg hadde 320ia m52 99mod, satte på sebring bak potte. bled nesten ikke noe mer lyd. ble rimelig sur. så da fjernet jeg mellom potten med et 2,5" rør. det gorde susen. BT sa ingen ting når jeg hadde bilen hos dem. Fin snerren lyd
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=710600 Der nevner de byttet. Du bruker manifold fra motoren som heter M54, er faktisk identisk med M52. Bare det at M52 er strupet, derfor den er mye "stillere" enn en M54. M52TU og M54 er faktisk identiske motorer, topp og bunn er jo så å si lik. Forskjellen ligger i innsug og grenrør. Du frigjør også noen hester.. Lyden under pådrag blir litt høyere, og på tomgang synes jeg. Hvis du er int så har jeg en midtre potte som er til salgs, den er trimpotte. Kan komme med bilder imorgen. Man merker veldig godt at den er strupet inn når man starter motoren, da hører man en sånn rar sugelyd.
birken85 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 da må eg uten tvil vurdere og bytte til m54 innsug:) hørtes spennende ut
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 da må eg uten tvil vurdere og bytte til m54 innsug:) hørtes spennende ut Og ang det at du mister HK i lavere turtall som folk nevner er egentlig BULLSHIT på m52tu motoren. Det som er regelen er at disse motorene er veldig sterke i lavt turtall til midt på, og elendig på topp. Men når u bytter så "mister" u litt effekt midt på for å ha bra på høyt turtall. På den eldre motoren som heter M52 så er jeg enig, da brukte man M50B25 innsuget. Som var stort og åpent. Mistet litt effekt i mellomregisteret. På M52TU er det ideelt å bruke M54B30 innsuget. Og du merker ikke at u mister no effekt, bare øker grunnet DISA ventilen som er i innsuget. Den reguleres den og slik at du får relativt bra menge og riktig mengde luft til motoren.
birken85 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 spennende selv om det og bytte innsuget faktisk suger da pga masse ledninger og slanger i alle veier:P
birken85 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 det er det nok når en får alt til og stemme igjen
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 det er det nok når en får alt til og stemme igjen Jeg anbefaler deg å ha med kamera + en notatblokk. Så du kan ta bilder og notere ned det du demonterer. Mye enklere å sette sammen igjen etterpå Tar riktignok litt lengre tid å demontere.. Men heller det enn å aldri klarte å montere sammen igjen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå