Fixfax Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 er slik at jeg vurderer det.. >.< tv2 hjelper deg angriper nok ikke privatpesjoner.
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Såvidt jeg ser er det vel her snakk om en handel mellom privatpersoner. Dermed vil ikke Forbrukerkjøpsloven hjelpe deg det minste: § 1. Alminnelig virkeområde Loven gjelder forbrukerkjøp, hvis ikke noe annet er fastsatt i lov. Med forbrukerkjøp menes salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet. Med forbruker menes en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Du bør selv kontakte Forbrukerrådet og spørre dem om råd. Selgeren snakker sannsynligvis ikke sant når han sier han selv har kontaktet dem. I tillegg bør du vurdere å kontakte Forliksrådet for å la dem innkalle selger til en rådgivende samtale. Problemet med dette er at det koster noen kroner, og at du må møte opp hos selgers lokale kontor. Jeg ville forøvrig gått til politiet og levert en anmeldelse også. Denne kan trekkes tilbake om selger gir etter, eller du kan se hva politiet gjør med saken. Har selger tidligere gjort noe lignende kan det hende det allerede foreligger andre anmeldelser, og i så fall vil din anmeldelse kunne dytte politiet litt nærmere en avgjørelse i stedet for henleggelse. Samle i så fall sammen så mye dokumentasjon som du kan på betaling, skriftlige beskjeder fram og tilbake (inkludert SMS) og tilstanden på varen du kjøpte. Lykke til med kampen. Ikke la drittsekkene vinne. LJ
Fixfax Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 kjøpsloven gjelder nok her, men hjelper meg nok ikke. du skal ikke komme her og fortelle meg at svindel er lov i norge, er bare at vi har en trangsynt regjering som fåretrekker og heller hjelpe gate dankere og narkomane, enn og gi de som faktisk betaler skatt noe tilbake. jeg betaler til og med bom penger, hva faen sier jeg. mens det blir diskutert saker som blant annet gratis heroin til narkomane osv >.< ekke rart folk blir kriminelle, de kriminelle har det godt, så lenge de er det på heltid
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 kjøpsloven gjelder nok her, men hjelper meg nok ikke. Hvis du kjøpte girkassen fra en næringsdrivende hvis næring består av å selge biler og bildeler gjelder Forbrukerkjøpsloven (ikke Kjøpsloven, som omhandler salg fra næringsdrivende til andre næringsdrivende) og du kan ta brudd på denne videre til instansene jeg nevnte. du skal ikke komme her og fortelle meg at svindel er lov i norge, er bare at vi har en trangsynt regjering som fåretrekker og heller hjelpe gate dankere og narkomane, enn og gi de som faktisk betaler skatt noe tilbake. Hvor i all verden kom det fra? Har jeg sagt at svindel er lov i Norge, eller sagt at du skal stemme på den sittende regjeringen? jeg betaler til og med bom penger, hva faen sier jeg. mens det blir diskutert saker som blant annet gratis heroin til narkomane osv >.< ekke rart folk blir kriminelle, de kriminelle har det godt, så lenge de er det på heltid Bompengene dine hjelper nok ikke stort til å bekjempe kriminalitet eller narkotikaavhengighet, såfremt ikke de kriminelle eller narkomane motarbeider samferdselsprosjekter. Når du sier at kriminelle har det godt, mener du da narkomane? I så fall tar du fullstendig feil. Et liv som narkoman omfatter veldig få lyse øyeblikk. Narkomane bruker det meste av sin våkne tid på å pønske ut hvordan de skal få tak i penger til neste dose og resten av tiden på å prøve å overvinne abstinenser som gjør dem ute av stand til å tenke klart.
Fixfax Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 Såvidt jeg ser er det vel her snakk om en handel mellom privatpersoner. Dermed vil ikke Forbrukerkjøpsloven hjelpe deg det minste:LJ med dette utsangnet virket det som du mente det var en død sak, er kjøpsloven som gjelder ja, men den heller hjelper ikke stort. jeg poengterte bare ut at prioriteringen av skattepenger er helt feil, det blir diskutert om narkomane skal få gratis heroin, gatedankere og kriminelle drar stor nytte av skattepengene. men hvor får jeg nytte? pensjon ja, men det er det eneste, blir en ny vei eller tunell åpnet må man regne med og betale ekstra, selvom veiafgift er betalt og man skatter nesten 40% av lønna. men tydligvis er du fornøyd med velferds norge, gratulere ingenting er bedre, men den erfaringa har desverre ikke jeg. la oss øse ut milliarder til mennesker som ikke orker eller gidder og gjøre noe. og heller la de som faktisk jobber hver dag takle sine egne problemer.
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Da skjønner jeg. Jeg gikk ut fra at det var snakk om handel mellom privatpersoner, og ikke mellom to næringsdrivende. Du leser forresten ikke det jeg skriver: jeg sier ikke at jeg er fornøyd med verken velferdsnorge eller i hvor stor grad forbrytelser blir oppklart. Jeg prøver simpelthen å gi deg tips til hva du kan foreta deg.
winchester Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Såvidt jeg ser er det vel her snakk om en handel mellom privatpersoner. Dermed vil ikke Forbrukerkjøpsloven hjelpe deg det minste:LJ med dette utsangnet virket det som du mente det var en død sak, er kjøpsloven som gjelder ja, men den heller hjelper ikke stort. jeg poengterte bare ut at prioriteringen av skattepenger er helt feil, det blir diskutert om narkomane skal få gratis heroin, gatedankere og kriminelle drar stor nytte av skattepengene. men hvor får jeg nytte? pensjon ja, men det er det eneste, blir en ny vei eller tunell åpnet må man regne med og betale ekstra, selvom veiafgift er betalt og man skatter nesten 40% av lønna. men tydligvis er du fornøyd med velferds norge, gratulere ingenting er bedre, men den erfaringa har desverre ikke jeg. la oss øse ut milliarder til mennesker som ikke orker eller gidder og gjøre noe. og heller la de som faktisk jobber hver dag takle sine egne problemer. Veiavgiften er omgjort til "årsavgift", så denne bruker regjeringen fritt til andre mål, dessverre.
Fixfax Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 Såvidt jeg ser er det vel her snakk om en handel mellom privatpersoner. Dermed vil ikke Forbrukerkjøpsloven hjelpe deg det minste:LJ med dette utsangnet virket det som du mente det var en død sak, er kjøpsloven som gjelder ja, men den heller hjelper ikke stort. jeg poengterte bare ut at prioriteringen av skattepenger er helt feil, det blir diskutert om narkomane skal få gratis heroin, gatedankere og kriminelle drar stor nytte av skattepengene. men hvor får jeg nytte? pensjon ja, men det er det eneste, blir en ny vei eller tunell åpnet må man regne med og betale ekstra, selvom veiafgift er betalt og man skatter nesten 40% av lønna. men tydligvis er du fornøyd med velferds norge, gratulere ingenting er bedre, men den erfaringa har desverre ikke jeg. la oss øse ut milliarder til mennesker som ikke orker eller gidder og gjøre noe. og heller la de som faktisk jobber hver dag takle sine egne problemer. Veiavgiften er omgjort til "årsavgift", så denne bruker regjeringen fritt til andre mål, dessverre. Prisoriteringene er fortsatt syke.... men sånn har det alltid vært, derfor blir det godtatt oss de fleste. men nok ot, hva bør jeg gjøre? sett det slik, jeg reiser opp, brekker fingern hans og får ingen penger, men en sak på meg siden jeg er i full jobb, må betale erstatning osv.. eller bør jeg gå til forbruker kukk rådet og få saken henlagt? hadde fått fine coilovers for 10 lax, pengen hadde blitt brukt på surr uansett, så går jo ikke personlig konk, men er bare så surt og se at jeg har gitt 10k til norges største idiot.
winchester Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Ja, mener selv at årsavgiften skulle gått til vedlikehold og forbedring av veistandarderer i Norge. Om de ikke brukes til det, kunne den like gjerne verdt fjernet. Vi har jo avgifter på absolutt alt. [qoute] * Alkoholavgifter * Alkoholfrie drikkevarer - avgifter * Arveavgift * Bil - engangsavgifter * Bil - omregistreringsavgifter * Bil - Årsavgift * Bompenger * Båtmotorer * Dokumentavgift * Drikkevareremballasje * Drivstoff - bensinavgift * Drivstoff - dieselavgift * Elektrisk kraft - forbruksavgift * Jegeravgift * Merverdiavgift * Mineralske produkter: - Grunnavgift på fyringsolje * - co2-avgift mineralolje * - co2-avgift bensin * - svovelavgift * Sjokoladeavgift * Smøreolje * Sukkeravgift * Tobakksavgifter Sykt! ARVEAVGIFT. Skulle faen meg ikke vært lovlig!
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Sykt! ARVEAVGIFT. Skulle faen meg ikke vært lovlig! Veldig mange avgifter gjør mer skade enn gagn, men her må jeg si meg uenig. Om man arver en haug med penger og må betale avgift for dette har man da fremdeles en stor del av en haug med penger igjen. Er ikke det greit, da?
winchester Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Nei, de pengene man arver har allerede blitt beskattet, hvorfor skal regjeringen ha enda en andel av slanten?
316 Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Fordi pengene skifter eier, og den nye eieren ikke har skattet av de. Men still latterlig.
winchester Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Fordi pengene skifter eier, og den nye eieren ikke har skattet av de. Men still latterlig. Ja, det blir logisk om man ser på lovene vi har i dag, men synes så absolutt at det ikke skulle vært slik.
babjorn Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Å verre skal det bli :/ Håper du får igjen pengene FixFax,utrolig surt..å det blir ikke noe bedre i dagens samfunn :/
Fixfax Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Arven er allerede skattet, man sitter der i sorg, med en liten slant igjen etter foreldrene sine og må gi fra seg litt til staten, om jeg gir vekk 100.000 skal ikke de skattes, annet enn formue, pengene skifter jo fortsatt eier, vinner jeg i lotto er vel også dette skattefritt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå