Gå til innhold

E36 318i Motorbytte div. spørsmål

mircoo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå nesten kommet i mål med motorbytte. Har tatt motoren fra en rød 318i og den skal snart inn i en sort 318ia. Det første jeg lurer på er hvordan det er med gass/veske i AC systemet, er det gass eller veske og vil dette renne/sive ut når jeg har skrudd av slangene? Hvordan er det eventuelt med etterfylling av stoffet som skal være i AC systemet?

Lurer også på om jeg burde ta ut motor og gir kasse sammenkoblet eller om jeg burde skru de fra hverandre før jeg løfter ut motor. Er redd for plassmangel. Lurer forøvring også på hva jeg trenger av verktøy for å skille girkasse fra motor, og er det mulig å gjøre dette mens motor og gir står i bilen?

Og sist, jeg har manuell takluke i begge bilene, men takluken i den svarte BMW'en er defekt. Er det mye styr å skifte over hele greia? Det ser litt ut som en hel kasett som ligger under taket, så tenkte kanskje det kunne være enkelt.

Kommer muligens med flere spørsmål etterhvert

Mvh Eirik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan svare deg på det ang AC ihvertfall. det er gass som er der, og det vil blåse ut ganske hardt når du skrur det fra hverandre. ganske bra trykk der. Den gassen er ikke bra å trekke i seg, så jeg vil anbefale å holde meg unna en liten stund etterpå, hvis du ikke vil bli dårlig;)

Det er egentlig ikke lov å slippe den gassen ut i fri natur, for den er veldig forurensende, 1kg meg sånn gass tilsvarer mange 100kg med eksos. men det er opp til deg selv;) hehe

Ang påfylling så må du stikke til verksted, eller noen som driver med kjøleanlegg eller varmpumper o.l. de har utstyr til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg til å skru AC fra hverandre. Merket ingen blåsing når jeg skrudde det fra hverandre, mulig det er defekt?

Og motor tok jeg ut med girkassen hengende på, gikk meget fint. Nå er det bare å bytte motor med alt ute og løfte det inn igjen. Mener motoren skal passe, må bare legge over ledningsnettet fra "automatmotoren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...