Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
http://www.itavisen.no/847744/kan-faa-16-aar-for-youtube-snutt

litt strengt å få 16 år for å filme.

og polisen kunne identifisert seg som politi før han skrek kom deg av sykkelen med en pistol i hanna.

Han drar sykkelen opp på bakhjulet mens han passerer en buss i ytterste fil.. Rett etterpå har han (ifølge tags på videoen) 127 mph, som er godt over 200 km/h, og passerer tett etter det en uniformert politibil som er på tur inn i samme kjøreretning som ham... Vil tro at de faktisk hadde denne karen under oppsikt hele tiden, og at han som var i sivil hørte dette på radioen, og tok ansvar for å stoppe ham der og da...

Vi har vel alle sett de tilstandene det kan bli, og biljaktene som kan følge, "over der" bare de prøver å stoppe noen for å kjøre med et baklys som ikke funker..

Kan faktisk godt forstå at de vil få fyren av sykkelen før han eventuelt prøver å stikke av, og setter mange andres liv i fare med de konsekvensene en biljakt på motorveien kan medføre...

Storm i et vannglass spør du meg...

Har kjørt fort jeg også, men ville aldri reagert på å få beskjed om å komme meg ut av bilen eller av sykkelen i USA.

Blir du stoppet der borte, så gjør du enkelt og greit det du får beskjed om...

Skrevet

Helt på tryne med 16år for dette ja. Samt at det ikke skal være lov å filme politiet i arbeid? Hva er det a? Hva med "Cops"...

Men en annen ting, han var da ikke på jobb. Og det vil vel si at han da var sivil, og slik sett ikke ulovlig å filme?..

Skrevet

Okei, jeg skal være litt enig i at det er litt i overkant, når jeg tenker meg om :wink: Hvis vi har fått alle fakta i saken, da...

Skrevet

ingen tvil om at det er politimannen som skulle hatt ett nakkeskudd dersom han ikke engang var i tjeneste og gjør slikt i sin egen fritid! Minner meg om en lokal politimann her i bygda som jakta etter trimma mopeder med familien i bilen sin! talentløst!

Skrevet

maktsyk politimann, kommer ut av bilen med en pistol og sier han er politi, hvem som helst kan jo gjøre sånn å stjele syklen, hadde aldri stoppa, da måtte han ha vist ID sammen med pistolen når han kom ut.

Skrevet
Fyren får som fortjent. Enkelt og greit.

Så hvis jeg drar deg utav Bimmeren, med trukket pistol, uten skilt eller uniform, så hadde det vært helt iorden for deg? Du hadde ikke reagert?

I Texas, Louisiana, Florida og Alabama har du lov til å bære våpen med deg i kjøretøy for bruk i forsvars situasjoner. Hva om motorsyklisten hadde hatt våpen? Nå vet jeg ikke hva stat dette var fra, men i de samme statene så har du ikke plikt til å trekke deg unna før du skyter, hvis du har rett til å være der. Dvs i praksis at hvis ikke motorsyklisten hadde trodd at han var politi, så kunne det ha vært at han følte seg truet og skjøt. Masse spekulasjoner, ja, men ifølge lovene, ikke ulovlig.

Uansett om han hadde kjørt uansvarlig eller ei, så identifiserte ikke politimannen seg skikkelig og dermed kunne ha skapt en enda farligere situasjon. Syns det var bra at dette kom på film, kanskje nå vil politiet være mer obs på sine handlinger, som de var i perioden etter hendelsen som førte til LA opptøyene (som itavisen og refererer til).

Makt som politi har skal ikke misbrukes, uansett land, uansett mann.

Skrevet
Fyren får som fortjent. Enkelt og greit.

Så hvis jeg drar deg utav Bimmeren, med trukket pistol, uten skilt eller uniform, så hadde det vært helt iorden for deg? Du hadde ikke reagert?

I Texas, Louisiana, Florida og Alabama har du lov til å bære våpen med deg i kjøretøy for bruk i forsvars situasjoner. Hva om motorsyklisten hadde hatt våpen? Nå vet jeg ikke hva stat dette var fra, men i de samme statene så har du ikke plikt til å trekke deg unna før du skyter, hvis du har rett til å være der. Dvs i praksis at hvis ikke motorsyklisten hadde trodd at han var politi, så kunne det ha vært at han følte seg truet og skjøt. Masse spekulasjoner, ja, men ifølge lovene, ikke ulovlig.

Uansett om han hadde kjørt uansvarlig eller ei, så identifiserte ikke politimannen seg skikkelig og dermed kunne ha skapt en enda farligere situasjon. Syns det var bra at dette kom på film, kanskje nå vil politiet være mer obs på sine handlinger, som de var i perioden etter hendelsen som førte til LA opptøyene (som itavisen og refererer til).

Makt som politi har skal ikke misbrukes, uansett land, uansett mann.

Man ser faktisk politiskiltet på buksa vis man ser nøye etter. men han skulle helt klart kommet ut med det i hånda, og idendifisert seg før han sier eller gjør noe annet.

Skrevet

maktmisbruk utføres kun av søppel til folk..

EirikL røyker sure sokker vil jeg tru..for en arrogant og latterlig bedreviter. At du ikke har noe liv skal vel ikke gå ut over de som faktisk ønsker å ha det moro i livet?! er jo ingenting galt i den kjøringa der vel?! :roll:

Syns ikke det var noe unormalt med den kjøringa der jeg, typisk kjøring på motorsykkel.

Lurer på hva denne politimannen hadde sagt om han møtte på han her:

http://www.youtube.com/watch?v=Gx1CkPcICaY

http://www.youtube.com/watch?v=ShacMAn_HK8

men som vanlig så er det slik at tapere skal ødelegge for de som ønsker litt krydder i hverdagen, i Norge så skal man kun sove og jobbe, hvis man avviker litt fra dette, så er man idiot osv.. latterlig! Hater kjedelige klovner med a4-liv..verste som fins..

Skrevet

Drøyt om han i det hele tatt får straff for å filme, spør du meg. Spesielt når politimannen stormer ut på den måten der, med pistol i hånda, uten å være i tjeneste. Men han fortjener å få smekk for kjøringen sin, selv om det bare var en liten wheelie (og litt høy hastighet da). Skal innrømme å ha kjørt mye på hjulet selv (og fort), men da på øde veier, uten trafikk. Da utsetter man ikke andre for fare iallefall..

Skrevet

Vil kanskje ikke kalle meg selv for bedreviter, men jeg jævlig smart. Det er ganske få som kan måle seg med meg akkurat der. Du, Just, er faktisk den eneste jeg kommer på, sånn i farta. Der har jeg møtt min overmann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...