Svendsen Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 Hallo, har en 1987 M3 som jeg har problemer med at går varm på tomgang, har bytta termo bryteren som gjør at vifta skal slå inn men det gjør det fortsatt ikke. Har lunta over vifta og sjekka at den går. Er det noen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 hva med releet til vifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 Går ikke dette over relene "High speed" og "Normalspeed" ? kunne prøvd å skiftet ut disse, mener bare å huske disse har noe med kjølevifta å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 luft i systemet? kan det være noe så enkelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2010 Kan være som dere sier at det er et rele som har ryki, det skal jeg skjekka i morgen. Eller som blir sagt her at det kan være noe så enkelt som luft i systemet. Får søke litt får jeg det ikke til hører dere nok fra meg Takk får hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet August 9, 2010 Forfatter Share Skrevet August 9, 2010 Jeg får ikke dette til, fortsatt blir den for varm. Når jeg lunter over ledningene starter vifta, kobler jeg med på Termostat bryteren vil den ikke starte når motoren nærmer seg 95 grader. Å jeg har testa at bryteren slår inn ved 95 grader da jeg kokte den i vannbad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 åpner termostaten da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 Jeg har alltid hatt det samme problemet på min M3, har byttet og prøvd alt, ingen ting fungerer utenom når jeg setter strøm rett på vifta. Løsningen etter min mening er bryter på vifta. da funker den som du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet August 9, 2010 Forfatter Share Skrevet August 9, 2010 Joda den gjør da det når jeg kokte den å sjekka med multimetret, men synes det er rart at den ikke starter når det er bare den bryteren som bestemmer om vifta får strøm eller ei. Vil helst ikke ha noen bryter da, vil jo at det skal fungere som orginalt :/ Men nå begynner jeg å bli lei når ting ikke funker hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 siden det virker når du jumper den er det i orden med relle og led nettet.. sikker på att du har latt den bli varm nok? når du har 95 grader i vannet i motoren så har den ikke 95 i radiatoren. bare sånn til info men står den lenge nok så blir det jo såklart 95.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet August 9, 2010 Forfatter Share Skrevet August 9, 2010 Stemmer nok det, men jeg mente 95grader i gryta jeg når jeg testa bryteren, men kan det være at det er dårlig sirkulasjon i vannet da? at det vannet som kommer forbi føleren ikke er varmt nok eller at det er for lite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 har du latt motoren gå til den bir 100 da ? så att du er helt sikker på att det ikke virker... om den ikke koker når du kjører så er nok pumpa i orden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet August 9, 2010 Forfatter Share Skrevet August 9, 2010 Greia er at da jeg hadde bytta den føleren å kjørt drøye 3mil så jeg at tempratur nåla nesten var på rødmerk, så jeg stoppa og da gikk ikke vifta, men vannet kokte ikke direkte da. men får ta å prøve på nytt nå. Men har du slik en M3 av samma model? lurer på om det har vært noen der før meg å rota med den føleren siden det ser ikke helt orginalt ut med ledninger osv der nede. evt om du har et bilde av hvordan det skal se ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 jeg har ingen m3 nei.. men det er samme system på flere biler jeg har vært borti... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendsen Skrevet August 9, 2010 Forfatter Share Skrevet August 9, 2010 Akkurat, men drev å forska litt på den ledning som er kobla til den føleren og den er egentlig 3pola, skal det egentlig være en 3pola føler der å? med forskellige hastigeter? siden den som sitter der er 2pola fordi forrige eieren ser ut til å mekka litt på den ledningen, skjøta og kobla omhverandre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå