Gå til innhold

E30 M3 går varm, hjelp?

Svendsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, har en 1987 M3 som jeg har problemer med at går varm på tomgang, har bytta termo bryteren som gjør at vifta skal slå inn men det gjør det fortsatt ikke. Har lunta over vifta og sjekka at den går. Er det noen som har vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være som dere sier at det er et rele som har ryki, det skal jeg skjekka i morgen. Eller som blir sagt her at det kan være noe så enkelt som luft i systemet. Får søke litt får jeg det ikke til hører dere nok fra meg :D Takk får hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg får ikke dette til, fortsatt blir den for varm. Når jeg lunter over ledningene starter vifta, kobler jeg med på Termostat bryteren vil den ikke starte når motoren nærmer seg 95 grader. Å jeg har testa at bryteren slår inn ved 95 grader da jeg kokte den i vannbad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda den gjør da det når jeg kokte den å sjekka med multimetret, men synes det er rart at den ikke starter når det er bare den bryteren som bestemmer om vifta får strøm eller ei. Vil helst ikke ha noen bryter da, vil jo at det skal fungere som orginalt :/ Men nå begynner jeg å bli lei når ting ikke funker :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det virker når du jumper den er det i orden med relle og led nettet.. sikker på att du har latt den bli varm nok? når du har 95 grader i vannet i motoren så har den ikke 95 i radiatoren. bare sånn til info :P men står den lenge nok så blir det jo såklart 95..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at da jeg hadde bytta den føleren å kjørt drøye 3mil så jeg at tempratur nåla nesten var på rødmerk, så jeg stoppa og da gikk ikke vifta, men vannet kokte ikke direkte da. men får ta å prøve på nytt nå.

Men har du slik en M3 av samma model? lurer på om det har vært noen der før meg å rota med den føleren siden det ser ikke helt orginalt ut med ledninger osv der nede. evt om du har et bilde av hvordan det skal se ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, men drev å forska litt på den ledning som er kobla til den føleren og den er egentlig 3pola, skal det egentlig være en 3pola føler der å? med forskellige hastigeter? siden den som sitter der er 2pola fordi forrige eieren ser ut til å mekka litt på den ledningen, skjøta og kobla omhverandre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...