heatstroke Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Som topic tilsier får jeg en ekkel romlelyd som starter med å være av/på ved hard sving og svak aks, om jeg akselererer hardere blir lyden kostant og høyere. har byttet styrearm da denne var eneste jeg fant antydning til slakk i. bilen føles veldig tight på ratt og har gått 181k. 2002 mod på forhånd takk Mvh Per H-S
mspec Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 kommer romlelyden når du svinger til høyre er det et hjullager på venstresiden som er moden til å skiftes.
heatstroke Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 Vi kjente etter slakk i hjullager men fant ingen slakk. Hjullager var det første som slo meg og. Har fått tilbake litt tro på at det er hjullager i det senere, tanken som har streifa da har vært at grunnen til at vi ikke fant slakk var at det var veldig lite, som også er grunnen til at jeg må dra det så langt før lyden kommer. Det er forresten skikkelig av/på lyd, enten eller. stille som grava eller lyd som om jorda erpå vei til å crack open!
Gjest Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Du kan prøve å holde på demperen når du snurrer hjulet rundt, dersom du kjenner ujevn rull/friksjon er det sansynligvis lageret. Ikkje sikkert du vil oppdage slark før etter en stund.
mspec Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 du kan også prøve å jekke opp bilen å rotere på hjulet å lytte etter lyder fra lageret.
heatstroke Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 har hørt gåent hjullager, bare få uker siden jeg skifta på e34'n. skjønt, det var bak.. det er ikke den ulinga man vanlig hører som varierer med hvor mye du svinger, altså da jeg kjører rett frem er den helt ok, da jeg svinger normalt mot høyre går det bra, da jeg svinger hardt mot høyre uten å akselerere går det bra.. som sagt, er først hvis jeg tråkker ned og svinger hardt at jeg hører ulyd, og det er ingenting før den plutselig kommer relativt høylytt.. fortsatt tro på hjullager? if so, får jeg bare glede meg til å bytte det. takk
Runet Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Sjekk om det er noe (feks småstein) mellom bremseskjold og skive, eventuelt om skjoldet tar borti skiva eller er så nær at det gjør det i sving eller ved brems/sving
heatstroke Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 jeg får se etter spor etter subbing i hjulbuen, så skal jeg se etter mellom skive og skjold. er noe skeptisk til begge, men det er gode forslag. Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå