Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min interesse for bil og motor er nok medfødt. Den første historien jeg har hørt om meg ang. interessen er når jeg var ca. 2 år. Jeg kunne så vidt snakke, og sa til en mann at bilen hans var fin; så fin dhil du har (klarte ikke å snakke helt rent..). Mannen ble så fornøyd, og ga meg en 5-krone, noe som var ganske mye på 70-tallet. Litt flaut å fortelle at han kjørte en Lada, men heldigvis så har smaken blitt bedre med årene... :wink:

Etter dette så har jeg grisekjørt med alt som jeg har fått tak i med hjul, dvs. tråbiler i barnehagen, sykkel, moped og så biler.

Interessen for BMW blomstret opp på 80-tallet da foreldrene mine kjøpte en -86 535iM. Det var rimelig heftige saker den gang! Den bilen startet jeg øvelseskjøring med, og det var rimelig heftig for en 16 år gammel kar! :)

Skrevet

Interessen for bil har nok alltid vært der. Når jeg var liten var lastebiler og traktorer tøffest 8) Husker jeg fikk lov til å styre bilen når vi kjørte på skogsveier o.l. Stor stas for en treåring :twisted:

Som 9 åring oppdaget jeg en av de strøkneste E36 Sedan jeg har sett. Ei nydelig nabojente som lånte typen sin.. Husker synet av bilen fortsatt: Senket, Cosmosschwartz, M3 spoiler og doble enderør [-o< (Husker jenta og for den saks skyld ;) ) Siden den gang har BMW vært favoritten.

Kommer heller ikke unna drømmen om en ``Arancio Borealis`` farget Lamborghini Murcielago LP 670 - SV, etter min mening, tidenes råeste Lamborghini!

For en måned siden ble BMW drømmen oppfylt. En '97 Cosmosschwartz 320i E36 ble min ``Førstebil`` :D

Skrevet

Hos meg så ligger det vell i genene da omtrent alle i familien har vært motorsport intreserte, pappa og onkel som hadde hver sin Cosworth sierra som jeg har hatt uendelige mange turer med både rett frem og sideveis vinter og vår fra jeg var liten. Både mor og far kjørte sykkel, mamma tok det til så langt som å begynne med banekjøring så har verdt med på sikkert hundre og femti treninger og løp både innen NM og EM rundt om. Altid vert på rallycross, rally, tohjulsfestivaler og gatebil-ish arrangementer fra jeg var liten tass til nå.

BMW har jeg altid vært glad i, ble kjent med merket da jeg var i barneskolen og mamma kjøpte en helt ny E36. Men da bensinen ble kastet på bålet og gløden var tent var i 14-15 år alderen da en jeg jobbet sammen med kom og hentet meg i sin Scorpio med turbo, dette var første turbo bilen jeg satt i og husker den gromme lyden og de ekstreme kreftene så jeg aldri skal glemme det, men det varte ikke lenge før han en dag hadde med bilen til faren sin, en E34 525I.. Bilen som var en helt vanlig slitt kapsel E34 som jeg ikke så på som noe spesielt ble til noe helt magiskt da han startet opp sekseren, oooh yeah, og at bilen kunne ligge bredt var heller ikke en hemmelighet..når jeg kom hjem var det rett på nett og begynne og scanne finn.no for 525 :P Etter den tid har jeg sittet på med flere og flere BMWer, men den aller helligste erfaring så langt var da jeg prøve kjørte en E39 540I, lyden og effekten som kommer når du klemmer til sier jo sitt og jeg vet at jeg skal ha en slik en bil en dag ;) Skal jo ikke mye til og glede en ungdom ^^

Skrevet

Alltid vært vill etter kjøretøy. Lærte sent å gå for jeg ville heller farte rundt med "bilen min" Sånn man sitter på å sparker fra med bena. Var helt vill etter lastebiler, dumpere, gravmaskiner etc. Ho mor fortalte at da jeg satt i vogna og det kom en lastebil etc forbi, ble øynene mine kjempe store og smokken begynte å gå ukontrollert i munnen min. Ble ikke bedre når Jeg fikke være med onkel på jobb i hans lastebil og fikk lov til å leke med krana på den. Den skulle jeg kjøpe for hele 100kr når jeg ble stor sa jeg til han. Samme onkel lærte meg å kjøre truck, så den fikk jeg lov å ratte rundt med alene som 6åring. 2 år senere gravde de opp innkjørslen for de skulle ha beleggningsten der, har en film der jeg sitter å kjører gravmaskin alene, graver og holder på stolt som en hane=P Da jeg ble 13 begynte jeg og jobbe for Onkel, en meget enkel type, da satt jeg 13år og dro i spakene på en 47M høy mobilkran. Kom det noen å spurte, skulle jeg si jeg var lærling fikk jeg beskjed om.

Året før dette fikk jeg min første moped, begynte da å skru, noe som falt i smak. Trimmet og sto i, noe som ga interesse for fart og spenning. Begynte senere på mekken og skulle bli motorsykkel mekaniker, det gikk fort over da mopedtia var over å man skulle etterhvert ha bil.

Begynte da på bilmek, der en i klassen som var 2 år eldre hadde en 200sx s13 som var tukla litt med. syns 230hk gikk fælt, men syns ikke utseende, interiør og at motor ikke hadde bunndrag falt i smak. eneste jeg visste var at jeg skulle ha bakhjulstrekk og bøs motor. Var en på skolen som kjørte en e36 316 sedan, synes bilen var grei, men feil med 4 dører og liten motor. Men litt senere kom min 1 år eldre kompis inn i gården med sin første bil, en hellrot e36 318is coupe med full M styling, jeg var solgt til de grader. Men motoren hadde feil låt, jeg selv måtte ha noe grommere, så året etter, med mangfoldige arbeidtimer hos onkel hentet jeg min første bil, en Technoviolet E36 328 Coupe med full M pakke. Alle syns jeg var så heldig som hadde svart taktrekk og hvite sportstoler i skinn, hehe. Å så bra som den gikk, hele 193hk, med masse bunndrag=P Gikk som det gikk, 18år og udødelig, skulle ligge breit over evne og havnet på taket, bilen ble kondemnert. Var da lærling på tunge kjøretøy (selvfølgelig) så hadde ikke akkurat råd til samme type bil, så ble en vw transporter som måtte gjøre nytten, noe den gjør fremdeles siden jeg ble lærling etter dette igjen for også å ta med fagbrevet på lette kjøretøy. Senere formerte jeg meg, så vi måtte ha en stasjonsvogn i tilegg. Men er såpass heldig at han med IS`n har gått over til E39 M5 som han ikke lei med å låne bort om tranget etter litt artig kjøring blir for stort, dessuten har jeg jo en M3 stående på værste som skal bli banebil etterhvert. Men familien skal også bli velsignet med en hverdags BMW når Hus og "sjefens" utdanning er i boks, for det finnes bare en bil, nemlig BMW.

Skrevet

Lærte vel rundt 5 års alder og kjøre traktor siden jeg er oppvokst på en av de største gårdene på møre.. Måtte da hjelpe til fra tidlig alder.. Så lærte først og kjøre alene på markene i litt lettere oppgaver.. Senere ble det hengere og vogner og diverse stort utstyr.. rundt 8-9 tror jeg jeg hadde kjørt alt.. Da jeg ble 10 husker jeg at jeg ble tatt for nasking på en butikk.. :oops: endte da med husarrest så etter hvert så fant jo fattern ut at siden jeg allikavel var "kriminell" så kunne jeg like greit bare kjøre traktor etter veien siden han trengte hjelp med slåtta.. Så 10 år og full fart etter veien med en 3 meters rundballepresse etter veiene.. Da var jeg etterhvert solgt.. kjøre likte jeg..

Litt senere på vinteren skulle jeg hjelpe ene onkelen min og rydde låven sin.. Der kom vi over en gammel suzuki tsx.. Denne ble selvfølgelig med hjem.. Ei uke etter på var trimsettet kommet i posten.. Jeg synes ikke 50 var spennende og fattern mente å at det ikke gikk godt nok..

Årene gikk og mopeder kom og gikk.. nærmet meg vel 16 og lappen.. ikke moped men traktor riktig nok.. Da ble en gammel sierra kjøpt av en kompis som skulle kvitte seg med sin.. Denne endte det cosworth motor i.. Da dagen for 16 endelig kom tok jeg oppkjøringen.. strøk 1 gangen siden sensor mente jeg var for vill.. :o

Fikk lappen på 2 forsøket og da var det opp i en jcb fasttrack som en kjenning av farsan hadde.. denne gikk på anlegg.. Inn med stereo og 80 km i timen.. Denne ble å flittig brukt til skolen siden det kun var jeg som kjørte den... og jeg jobbet etter skolen og kveld å natt..

Fyllte 17 år og da fikk sieran ungjelde i mitt livs første og siste fyllekjøring.. vinter å litt horn i panna på tur hjem fra grendehuset.. Endte 3 ganger rundt på ene jordet våres.. Gikk hjem og hentet traktoren og pallegaffel og gjemte unna bilen på låven..

Så kom endelig dagen for bilførerkort... Tok oppkjøringen med glans og hadde da en saab 9000 stående som foreldrene mine mente var fornuftig bil siden jeg allerede hadde knust fordn og et par andre jordebiler.. Vel den holdt 2 uker før den sto i en tunnelåpning knust.. Ble litt imponert over hva disse bilene tålte og kjøpte en til.. Men denne med turbo.. ;)

Den ble offer for 4 girkasse havari og en uendeli masse morro.. Så kom dagen da kongen ville ha meg i grønne klær.. Tjeneste gjorde i bardufoss og kjørte lastebil og skrudde på det jeg kom over.. Da jeg kom ut begynnte jeg og kjøre varebil for et bakeri i påvente av at alderen ble 21 og jeg kunne kjøre langtransport sivilt.. Kjørte da fra søvik til åndalsnes med brød.. På turen passerte jeg vikebil og la ofte merke til de mange fine bmwene som stod der.. Men bmw var pappa gutt biler så nei fysj..

Men etter en stund kom bilen som jeg stadig nok har stående i garasjen ut for salg.. Stoppet innom og titta og joda folka var så grei at jeg kunne bare komme på fredagen når jeg var ferdig på jobb og låne bilen i helga.. Jeg gjorde det og ble solgt tverrt.. Bmw var tingen! Denne bilen er det som nå er banebilen min.. Fremstår stadi som like kosmetisk hel og pen.. Siden denne gangen har jeg hatt både merc og flere bmwer og chevy.. Liker godt og bytte biler..

Nå som jeg ble familie far har vel ting roet seg litt og gått i litt fornuftige retninger så her er listen over dagens park:

e36 m3 turbon.. banebil

Audi a4 stv 2004 modell.. konebil

Toyota corolla 89 mod. jobb bil og arvet fra min bestefar

Scania k112 1989 modell (camping/motorsport buss)

1986 mod kawasaki gpz900r..

John deere 6620 premium pluss 2005 mod.

Helt sikkert glemt ett eller annet her men er vel over middels interresert for ting med hjul og motor og har bestillt en pocket bike til junior som er 6 mnder.. ;)

Jobbet i mange år som lastebil sjåfør Men gikk nå over til mekanikker igjen.. Siden jeg skrur mye på fritiden å så ville jeg helst ikke jobbe på kjøretøy.. Endte da som Volvo Penta mekanikker.. Dette er en kjempe jobb.. aldrig en lik dag.. :) Men her har jeg jo å tatt litt av og en kompis som driver med tuning jobber nå med at jeg skal begynne og tune volvo penta motorer..Så Roter vel kanskje med litt vel mye..

Ble langt dette men er vel stort sett min intresse historie.. :)

Ahh glemte vel at bmwn har kosta meg lappen en 5 ganger.

Men bare en gang jeg ikke fikk den igjen i retten og da ble det 6mnder..

Skrevet

Det bodde 2 skikkelige rånere i den lille bygden jeg vokste opp i! En på nabogården, og en i ett hus nede ved sjøen. Ene i en 240 som etterhvert hadde så mange rare farger fra diverse donorbiler at man nesten ble svimmel av å se på den, og andre i en granada 2.8i.. (husker jeg synest det var så rått at den hadde el speil :P )

Han med 240'n tok meg av og til med ut på sine runder, der jeg fikk møte alle slags biler og rånere.. Og forelsket meg raskt i dette miljøet :D Dette var på slutten av 80-tallet, så var mye manta, ascona B, 240, 140/142, noen amcars, taunus, granada...osv...

Så plutselig ble alt snudd på hodet for meg, en i bygden hadde kjøpt BMW!! En knall rød E30 cab! Jeg hørte både fuglekvitter og englesang når jeg så denne, og tenkte: Når jeg blir stor! Da skal jeg ha en sånn!!

Så kom dagen jeg skulle kjøpe min første bil, 16 år og med ett par tusenlapper i lommen kjøpte jeg avisen og trålte salgsannonsene. Det endte med kjøp av en rusten gammel Opel Ascona C 1.6s.. Gikk som en kule synest jeg den gangen :) Alt jeg hadde lært av barndomens råneguder ble fulgt til pungt og prikke, så det ble soting, kapping av fjærer, svarte viperstriper, stereo, og deretter en tur inn i en fjellvegg! Så var den bilen ferdig og klar for spiker :)

Dette med rød E30 lå fortsatt i hodet mitt! Så etter å ha hatt div granadaer, sierraer, volvoer, opler, saab turbo+++ Kom BMW'ene. Det har blitt en 4 dørs E30 318i, en 2 dørs E30 318i, en E28 518i, og to E34 520i før jeg endelig kom over en knall rød E30 cab :) Den blir nok værende en stund til!

Skrevet

Just turbo diesel.. må sjekke prosjekt tråden på bilen min.. ligger et bilde av den der.. Var å jobba litt på farmen idag.. endte med at jeg måtte vaske ned hele doningen.. Driver å skal kjøpe inn en 6920 eller 30 å nå.. Tidligere var det mf men den har nå blitt en skikkeli fjøs traktor.. brukes kun hjemme på gården til og flytte på baller og litt slikt.. en mf 390t.. benket til 110 hk på kraft uttaket etter en liten justering på skruen ;)

Skrevet

Må si at det ligger i blodet. Farfar, far, bror, meg, lillebror...

Far har alltid hatt biler i garasjen som han har restaurert, og jeg har vært i garasjen med han siden jeg kunne gå, og vært med å skru etter beste evne.

Foreldrene mine så potensialet og far har alltid oppfordret meg til å skru, kjøpte en gammel haug av en Land Rover til meg som 14 åring, og så kjøpte jeg en gammel engelsk sportsbil (en Ginetta G15) som 16-åring som jeg og far restaurerte.

Så, har fått det inn med morsmelka...

• 2 years later...
Skrevet

er vell fra pappa siden dette, ble jo vant til og sitte i E34 M5 3.6 og 3.8 liter til jeg var 4-5 år gammel. så gikk det til e39 525tds, så e38 725tds, 320d e46, chippet 530D e39, Alpina D10 biturbo, chippet X5 e53 3.0d, og x5 e70 3.0sd chippet, så er nok medfødt detta ja! en sikkelig BMW entusaist!! :D:lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...