BD Racing Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Vi har nå endelig kjøpt oss en E30 også, etter mye leting kom vi fram til en 89' E30 facelift. Den ble importert fra tyskland i 1990, og har stått stille i garasjen til en gammel mann i nesten 10 år. Bilen har gått totalt 105000 pene km. Den kan umulig ha vært vinterkjørt, for det finnes nesten ikke noe rust på den. VI har funnet to små flekker, en ved passasjerdøra, og en rett under panseret på venstre side. kanalene er hele og fine, ikke noe rust. Bilen er klin orginal, og har fulgt alle servicer. Dekka må også være fra 89, for de er såpeglatte! Planene for bilene videre å finne minst 325 motor og understell, som skal full restaureres før det blir montert på bilen. Det er desverre automat nå, så litt pedaler og ledninger må fikses itillegg til motorbytte og understell, før den er klar BD Racing består av to gutter: 1. Nicolai er 18 år og begynner som lærling på Bilia Fornebu på BMW nå 16.august. 2. Torjus fyller 18 i desember og begynner som lærling på Møller Bil på Volkswagen 16.august. I hovedsak er det Nicolai som bygger E36 M3 Seidl Widebody, og Torjus som bygger E30 325 Men vi står i samme garasje og hjelper hverandre Planene for begge bilene er å ha begge helt fiks ferdig godkjent og klare til senest April. Inspirasjon: Vi tok noen bilder i all hast nå med et halvshitty kompakt-kamera Kommer speilrefleks-bilder etterhvert etter en polering Det lille av rust som finnes
Melkvik Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Samme farge som min, gratulerer med ny og flott bil:)
winchester Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Ser bra ut dette, flott utgangspunkt! M20 eller M50?
BD Racing Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Samme farge som min, gratulerer med ny og flott bil:) Tusen takk håper bare på å finne en grei b25 motor m20 eller m50 kan man få den godkjent med m50? Dette ser bra ut.Noen andre planer da? Vent å se kommer nok noen m3 skjermer og litt annet snadder etterhvert Ser bra ut dette, flott utgangspunkt! M20 eller M50? er ikke helt sikker enda.. har egentlig mest lyst på m50, men det spørs litt om hvor lett det er å få godkjent...
M3 Yngve Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Er godkjent en 316 4 dørs facelift med M50 i fjor. Han er her inne, men husker ikke hva han heter/ kaller seg. Er vekta som er et problem, men uten servo, og div letting, skal det gå så vitt. Mye bedere og gøyere med M50. M50B25 med gir kasse og 3.91 utvekksling, da har du en kjempe artig bil som går godt. Sett på S50 grenrør og ship, så hjelper det litt også. Når er det 1 gangs reg i Norge? Må vel ha katalisator osv på denne bilen, om den er 89 eller nyere. Lykke til med en fin E30.
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 M50 er fullt mulig å få godkjent ja, og att på til er det en veldig enkel ombygging som gjør bilen mye sprekere, og motorrommet får en utrolig fin finish om du gjør alt skikkelig, noe jeg har sett at du gjør på tidligere prosjekt
bbmw Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Nydelig bil. Lykke til med ombygging og hold bilen original ellers Hold oss oppdatert på kommunikasjon med biltilsynet, er gira på en M50 i min 316 selv
BD Racing Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Nydelig bil. Lykke til med ombygging og hold bilen original ellers Hold oss oppdatert på kommunikasjon med biltilsynet, er gira på en M50 i min 316 selv Takk, oppdateringer kommer jevnlig
BD Racing Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Er godkjent en 316 4 dørs facelift med M50 i fjor. Han er her inne, men husker ikke hva han heter/ kaller seg. Er vekta som er et problem, men uten servo, og div letting, skal det gå så vitt. Mye bedere og gøyere med M50. M50B25 med gir kasse og 3.91 utvekksling, da har du en kjempe artig bil som går godt. Sett på S50 grenrør og ship, så hjelper det litt også. Når er det 1 gangs reg i Norge? Må vel ha katalisator osv på denne bilen, om den er 89 eller nyere. Lykke til med en fin E30. Så da er det mulig, godt å høre det er servo på den nå, så du sier at jeg må bytte til en tannstang uten servo? bilen ble importert i '94. Er katalysator på bilen, ja
BD Racing Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Er godkjent en 316 4 dørs facelift med M50 i fjor. Han er her inne, men husker ikke hva han heter/ kaller seg. Er vekta som er et problem, men uten servo, og div letting, skal det gå så vitt. Mye bedere og gøyere med M50. M50B25 med gir kasse og 3.91 utvekksling, da har du en kjempe artig bil som går godt. Sett på S50 grenrør og ship, så hjelper det litt også. Når er det 1 gangs reg i Norge? Må vel ha katalisator osv på denne bilen, om den er 89 eller nyere. Lykke til med en fin E30. Så da er det mulig, godt å høre det er servo på den nå, så du sier at jeg må bytte til en tannstang uten servo? det er ikke katalysator på bilen nå Hør her Torjus, grunnen til at man skal sette på en tannstang uten servo er for å få ned akselvekten ved godkjenning fra 316 til 325. Når man har fått bilen godkjent kan man sette på servoen igjen Det samme gjør man med batteriet, man flytter dette bak istedet for å ha det i motorrommet
BD Racing Skrevet August 1, 2010 Forfatter Skrevet August 1, 2010 Er godkjent en 316 4 dørs facelift med M50 i fjor. Han er her inne, men husker ikke hva han heter/ kaller seg. Er vekta som er et problem, men uten servo, og div letting, skal det gå så vitt. Mye bedere og gøyere med M50. M50B25 med gir kasse og 3.91 utvekksling, da har du en kjempe artig bil som går godt. Sett på S50 grenrør og ship, så hjelper det litt også. Når er det 1 gangs reg i Norge? Må vel ha katalisator osv på denne bilen, om den er 89 eller nyere. Lykke til med en fin E30. Så da er det mulig, godt å høre det er servo på den nå, så du sier at jeg må bytte til en tannstang uten servo? det er ikke katalysator på bilen nå Hør her Torjus, grunnen til at man skal sette på en tannstang uten servo er for å få ned akselvekten ved godkjenning fra 316 til 325. Når man har fått bilen godkjent kan man sette på servoen igjen Det samme gjør man med batteriet, man flytter dette bak istedet for å ha det i motorrommet Jaja, jeg tenkte mer på plass
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Følte bare for å sitere Kill Buljo: Snakk om splitta perssonlighet!
Østgaard Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Følte bare for å sitere Kill Buljo: Snakk om splitta perssonlighet! Haha Har ikke tenkt på felger eller noe altså? Tøft med sleeper også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå