Jonasgt Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Hei! Må bytte knappen til bakruta på min e46 Touring på grunn av skade på gummimippelen over bryteren. Bryteren tar inn vann og kortslutter, så ruta åpner seg hver gang jeg låser opp bilen. Har fått tak i ny knapp, og har prøvd å få av den gamle, men der har jeg fått et problem. har skruvd av viskeren og alle mutre mm. og har kommet helt inn til knappen. Har også skruvd av alt jeg får til å skruve av på innsiden på ruta. problemet er at knappen sitter fast. Har store formeninger om at den har korrodert fast mellom aluhylsa på knappen og leamikken på innsiden (støpgods eller lignende) Noen som har hatt det samme problemet, eller vet om min teori kan stemme eller hva det kan være? Takker for svar!
Rayb Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Vanlig problem på Touringen det der! La meg se om jeg husker riktig... -Først skrur du av mutteren som holder viskeren (13mm) -Fjerner viskeren -Så skrur du av en stor flat mutter (ikke sikker men rundt 24mm) som er skrudd på gjennomføringen og holder hele bryter systemet. Nå skal bryteren i teorien være løs men den kan være irret fast i aluminiumen på rutegjennomføringen. Jeg ville byttet denne visker gjennomføringen også, den har en lei tendens til å irre fast/bli treg slik at visker motoren driver tungt og kan bli ødelagt. Dele nr. på denne er: 61628220831
Zipp0 Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Bare begynne å skjære i filler hele bryter'n.. Bare vær forsiktig m glasset. Har byttet en haug med de bryterne og har aldri sett en som ikke sitter fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå