Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som vet hva fartsgrensen er på Åsaneveien i Bergen?

Kjørte i en lang tunnel da en fotoboks tok meg 110 km/t

Takk for svar !

Skrevet

Du får vel en bot på rundt 8000 kr om jeg ikke tar feil. Du kan jo dele dette opp i 500 kr mnd. til du har betalt det ned. Så er det vel 2 prikker.. Får ikke noe på rullebladet nei

Skrevet

Du får det på rullebladet om du velger fengsel. Har du ca 110 på speedo vil jeg tippe reel fart/ fotoboksen knipser deg i ca 100 pga misvisning på speedo.

Skrevet

Du kan ikke bare velge fengsel. De sender inkasso på deg først. Kompis prøvde dette, funka dårlig...

Skrevet

Tror du kommer til å få mellom 6500 kr å 7800 kr i bot. Om du "velger" fengsel blir det nok flere dager enn du tror ;)

(30 kmt over er 6500 kr. Opp til 35 kmt over er 7800 kr)

Folk tror man bare får 3-4 dager selv om man har veldig stor fart..

Jeg fikk nylig en bot på 10000 kr, eller om jeg "velger" å gå i fengsel. Så blir det 20 dager. Ble også førerkort beslag tho. Men en kompis av meg fikk 9000 i bot og han kunne "velge" å betale eller 20 dager. Så samme som meg.

Er faktisk skremmende den fotoboksen der, var der å jobbet for en uke siden. En kollega av meg ble NESTEN knipset. (4 Låste hjul i det jeg sa der var fotoboks :P)

Litt info her: http://no.wikipedia.org/wiki/Fartsgrenser_i_Norge

Finner det samme på Lovdata.no, men litt mere oversiktlig på wiki.

Skrevet

tror ikke det er mulig å velge fengsel for "så lite" egt..

spurte jeg; p Fikk 3900 i bot elns.. eller 4 dager i fengsel.. men gikk visst ikke siden jeg var i jobb og hadde muligheten til å betale

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...