rasfare Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Skulle ta litt rust på den gamle e30`n (jeg har hatt ståendes i snart 6år), noe som skulle ta litt tid. Har holdt på med den en god stund uten å tenke på mål og mening, men nå blir det nok mest banekjøring den dan den er klar.. Har tatt litt rust her og der og kjøpt litt ymse deler underveis. Siden gulvet (så klart) var hullete og mye var tettet med både glassfiber og sparkel her og der, valgte jeg å plukke ut det meste i bilen; Dash, matter, ledningsnett, frontrute og alt under.. Batterikassa under frontruta var dårlig og måtte byttes.Etter-bilde: Begynte i motorrummet ved begge innerskjermene og fortsatte derfra, siden motor likevel var ute. Noe uheldig sparkling fra tidligere eier(e?) har resultert i rustne hjulbuer.. Tanken var lekk, kjøpte brukt,var lekk,kjøpte ny.Jeg oppdaget (av sur erfaring) at det finnes et greit utvalg av ulike typer bensintanker til E30: Lærer aldri. Bakstillinga trengte foringer og bremse..utstyr dvs alt. Fikk tak i vinylforinger: og tredde på i alle hull. Og fikk spruta litt maling på. Er ikke spesiellt flink med sprøyter men maling ble det:) Under frontruta var det endel plåt vekk . Sikkert veldig vanlig på E30, der var det ikke mye igjen, grunnet dårlig drenering. Sveisa litt og tenkte det skulle være morro å prøve litt med blytinn.. Ser klinete ut underveis.
rasfare Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Hull som ble borte etterhvert. Heldigvis var kanalen grei. Friskluft:
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Får vel legge inn en liten kommentar her også, slik at jeg kan holde følge med prosjektet Du går grundig til verks, og det liker jeg! Fint med luftehull i dørken på passasjersiden, spesielt på varme sommersdager, hehe
rasfare Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 takk! Joa, fint med luft. Heldigvis en grei fix. Her var det et stolfeste i en temmelig svær stålplast-kake. Trygt, med tanke på et sikkerhetsbelte også var festa i den.. Måtte også lage forsterka feste på undersiden.
CeeKay Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Godt å se at fler og fler tar vare på de gamle E30'ene Ser jo bra ut det her! Hva er motorplaner da?
rasfare Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Kjøpte en 325touring med s14 motor og m3 understell (som visstnok stod og gråt på 4. året under en busk bare et par km herfra). Var egentlig tenkt som godkjenning og var så godt som klar for visning. Tilfeldig at den dukket opp faktisk..
M3 Yngve Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Så heldig da, da har du S14 motor og M3 under stell til denne bilen da jo.
rasfare Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Ja, helt original motor, som trengte nytt eksos og da ble det råstfræi FK automotive. Lite demping, kun et potte bakerst. Håpe det sklir gjennom en evt støymåler når den dan kommer
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Ohoy, S14 motor og M3-understell gitt! Nå ble prosjektet plutselig mye mer spennende!
rasfare Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Ohoy, S14 motor og M3-understell gitt! Nå ble prosjektet plutselig mye mer spennende! Det var vel egentli det jeg tenkte når jeg kjøpte touringen å Ble kleint uten motor liksom:) Bildene er tatt med et apparat ment å snakke i, derrav kavaliteten..
bbmw Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Herlig å se folk som går såpass grundig til verks på en gammel E30, den fortjener det hele veien Du skal nok få det veldig gøy med S14, har M3 selv og digger motoren! Den oppfordrer til turtall hele veien Stå på!
rasfare Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Var meninga å starte tråd litt tidligere, men siden jeg har somla såpass ble det litt på vent. Men da blir det jo kontinuitet. Men nå er det jo snart klart for kjøring, mangler kun et årlreit understell. Et bilde av motor på rett vei.. Bilen er en 86modell og har ikke brakett til luftfilterboksen, noe jeg ikke tenkte på. Men siden jeg heller ikke har den boksen, var det kansje like greit:)
Appelgren Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Spennendes, ikke langt unna Sarp her heller, så kanskje jegfår sett denne senere om den skal på veien Skal følge med her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå