Just-turbodiesel Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Han sier ikke noe om avstand til forankjørende. Inntil jeg får mer informasjon, må jeg bare være enig i utalelsene om at antakelig er ulovlig. I så fall er vi syklister på tynn is i denne debatten. det måtte 20 sider til for at du innså det ja.. gratulerer
Kentan-racing.com Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Om mennesker jeg ikke kjenner, misliker meg fordi de får høre at lovbruddene deres irriterer meg, bryr jeg meg lite om. Jeg stopper mopedister som kjører på gang- og sykkelsti der ungene mine ferdes, og jeg irettesetter voksne mennesker som hiver fra seg sneiper og forsøpler mitt nærmiljø. Her en dag observerte jeg et ungt par som spiste is i bilen på en parkeringsplass. Etter at dama var ferdig åpnet hun døra og slapp beger og skje rett ned på asfalten. Jeg gikk bort, plukket opp søpla hennes, åpnet døra på bilen og kastet den inn i bilen med et høflig "værsågod". Jeg er for en verden der folk følger lover og regler så godt de kan og tar hensyn til hverandre, og slike ting er mitt bidrag.Jeg sier også fra til syklister som sykler på rødt lys, fordi de gir bilister grunn til å hate meg. Åja! Du er en sånn ja! Jeg er absolutt enig med deg at forsøppling, motorisert ferdsel på gangveier og kjøring på rød lys er strengt unødvendig og noe jeg også har nulltoleranse for. Men jeg går da ikke bort å kjefter ut folk i tide og utide pga sine lov brudd, det tør jeg nesten ikke fordi sånn som samfunet er lagt opp nå så risikerer man et knyttenve slag som svar. Dessuten så må det da være slitsomt å gå rundt å passe på alle hele tiden Men selvsagt gamle sneiper, tyggummi og søppel er jo ikke noe som pynter opp, men jeg passer i allfall på at jeg og mine kaster dette i søppla. Synes han skal ha creeds for og si ifra jeg.. Hadde folk her i samfunnet giddet og bry seg litt så hadde det vært mye mindre av ganske mye.. Mener ikke da at man skal hakke på alt men ser man noen som får juling går man ikke rett forbi.. Jeg tar tak.. Mopedister på gangfelt og slikt er respektløst! Er greit og kunne si ifra.. Om folk hadde sagt ifra litt så hadde nok ikke folk turt og klinke noen hver gang de ble prata til.. Muli jeg er sær men det er mye jeg ikke finner meg i.. Kommer det en tulling og spinner rundt på en plass der jeg er parkert og der er steiner eller grus på asfalten og det hagler på noe av mitt får vedkommende gjøre opp for seg.. uansett hvor mange kule venner vedkommende skulle måtte ha.. Hadde en kar som dumpa et biltilhenger søppel lass rett ved ene åkeren min.. Svarte med og tippe et 14tonns lass med hønegjødsel inn i hagen hannes.. Han tok poenget og unnskyldet seg og lurte på om vi kunne bli enige om en avtale.. Han plukket opp alt søppelet han dumpet og jeg grov bort gjødsla..
Endre Hånde Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Da har jeg faktisk lest igjennom hele tråden tilslutt. Fra min side har GeirK osv full støtte, men jeg er sikkert å regne som fundamentalist selv siden jeg sykler både terreng og landevei. Samtidig har jeg en entusiast bil som jeg deltar på banetreff med (M3 3.2), og er medlem i BMWCCN (Formann i lokallaget faktisk) Kjører en del iløpet av året, og jeg har på mine 10år med lappen fortsatt til gode å bli irritert fordi det gikk noen ekstra minutter bak en sykkel, traktor, hest, rulleski eller anleggsmaskin.. Men som syklist (som faktisk viser hensyn) blir jeg ganske skremt og oppgitt over medtrafikanter daglig. Nesten hver langtur jeg sykler landevei skjer dette: - Biler kjører forbi meg med bil imot når jeg ligger på hvitstripen (snakk om få cm med klaring.) - På vei ned bakker i 50+ (ofte 70+) med mye vindsus i ørene, så kjører biler opp på siden og tuter - Noen prøver å skremme meg ut vinduet Faktisk hver gang noe av dette har skjedd, har det skjedd uten at jeg har forårsaket noe kø, eller hatt alternativer. (For de lokalkjente skjer det ofte forbi golfbanen, over skaret, i sandsbukta, freneide osv) Det skal veldig lite til, bare spør mr R Lønsethagen. Når jeg sykler i marka, blir det også mye stygge blikk og kommentarer fra turgåere. (Som gjerne går 4 i bredden og sperrer turstien)
clo Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 det måtte 20 sider til for at du innså det ja.. gratulerer Det betyr jo ikke at bilisten som hisset seg sånn opp, og som faktisk forårsaket ulykken, er uskyldig. Eller at man skal gjøre som du skrev i det første innlegget: fantastisk, slik burde de fleste bilister egentlig gjort.. [...] Jeg pleier å bruke tut akkurat når jeg kjører forbi, nå skal jeg begynne med vindusspyleren.. Hvis et eksempel kan gjøre dette tydeligere for deg: Selv om en person kaster en sneip på fortauet, skyter du ikke etter vedkommende med hagle.
GeirK Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 det måtte 20 sider til for at du innså det ja.. gratulerer Ja. De 20 sidene var så fulle av sutring over at noen lærer borr litt sykkelrelatert trafikkunnskap at det var langt mellom saklig informasjon. Nå har vi kommet inn i den saklige fasen som gjerne etterfølger den initielle frustrasjonen fra de som skjønner at de ikke har rett likevel. DA går det ofte an å få til litt ettertanke fra begge sider.
Rabies Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Dag Otto truet av bilist...http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll ... ABONNEMENT Her er det jo faktisk mulig at sannheten har blitt pyntet på i Dag Otto's favør. Jeg sier ikke at det ikke kan ha utspillt seg akkurat slik det stod skrevet, men man skal ikke tro på alt som står i avisa. F.eks så sa jeg jo til han tidligere nevnte fotgjengerfelt-raceren at jeg ikke ville se den fingeren hans slengt i min retning når jeg faktisk bare tutet lett på han for å gjøre han oppmerksom på at han holdt på å bli kjørt ned pga idiotsyklingen han holdt på med, og om han gav meg fingeren igjen i en sånn situasjon så kom jeg til å knekke den. Om dette hadde havnet i media så kunne nok godt overskriften sett ut omtrent som "Syklist sjikanert og truet av villmann i bmw" Edit: bigtime skrivesvein
Just-turbodiesel Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 det måtte 20 sider til for at du innså det ja.. gratulerer Ja. De 20 sidene var så fulle av sutring over at noen lærer borr litt sykkelrelatert trafikkunnskap at det var langt mellom saklig informasjon. Nå har vi kommet inn i den saklige fasen som gjerne etterfølger den initielle frustrasjonen fra de som skjønner at de ikke har rett likevel. DA går det ofte an å få til litt ettertanke fra begge sider. fantastisk, første diskusjonen du anser deg som vinner i? kanskje? frustrasjonen min går ikke utover noe annet enn at altfor mange syklister ikke innehar IQ nok til å oppholde seg på sykkelsetet og samtidig forflytte seg.. når regelryttere som kun anser hva som er lov, som det viktige og forholder seg KUN til den.. så tar jeg ikke personen seriøst, så enkelt og greit er det.. derfor kommer det usaklig sjikanering fra min side. Man diskuterer ikke metafysikk med folk fra barnehagen? gjør man vel?!
GeirK Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 frustrasjonen min går ikke utover noe annet enn at altfor mange syklister ikke innehar IQ nok til å oppholde seg på sykkelsetet og samtidig forflytte seg.. når regelryttere som kun anser hva som er lov, som det viktige og forholder seg KUN til den.. så tar jeg ikke personen seriøst, så enkelt og greit er det.. Det forstår jeg veldig godt, men da virker det nesten som du tror at syklistene her inne KUN forholder seg til loven og ikke bruker sunn fornuft. fantastisk, første diskusjonen du anser deg som vinner i? kanskje? Ehh. Nei. Jeg synes heller ikke at det er viktig å vinne en diskusjon. Jeg synes det er viktig å få opp i dagen hva som er sannheten. Jeg liker faktisk å ta feil i diskusjoner, fordi da lærer jeg noe som jeg ikke kunne fra før. Det eneste kravet er at noen viser at jeg tar feil og ikke bare forteller meg det gjennom grunnløse påstander.
Just-turbodiesel Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 selvsagt, du bruker det som det eneste argumentet opp i gjennom 24 sider.. som sagt, jeg venter fortsatt på et overbevisende svar om hvorfor enkelte syklister åpenbart har mangel på sunn fornuft.. jo, jeg har drevet med sykling selv og er fan av sykling, men jeg undrer meg fortsatt over hvorfor enkelte må sperre og frustrere trafikken så til de grader bak seg. Jeg er ingen storkriminell, bare så det er sagt(om det høres slik ut), prøver å være noenlunde lovlydig.. men enkelte lover er så dumme at jeg uansett aldri vil overholde dem..
GeirK Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 selvsagt, du bruker det som det eneste argumentet opp i gjennom 24 sider.. Leser du hva jeg skriver skikkelig? "Resten er jeg enig i at de må lære seg å holde samtidig som jeg ønsker at politiet kunne vært mer tilstede og gitt idiotsyklistene en smekk på fingeren." "Når det er sagt betyr ikke det at syklister ikke har plikt til å slippe biltrafikken forbi." "Det skal de gjøre." (På svar om syklister skal slippe forbi øvrig trafikk)" Du sier at jeg kun bruker lovverket og ikke fornuften når jeg sykler. Hvordan kan du vite dette? Jeg ser på meg selv som en SVÆRT fornuftig syklist, men hvis du skal få meg til å innrømme det motsatte, må du vise hva jeg gjør feil. som sagt, jeg venter fortsatt på et overbevisende svar om hvorfor enkelte syklister åpenbart har mangel på sunn fornuft.. jo, jeg har drevet med sykling selv og er fan av sykling, men jeg undrer meg fortsatt over hvorfor enkelte må sperre og frustrere trafikken så til de grader bak seg. Jeg tipper at det er av helt samme grunn som at en del fotballsupportere, bilførere, fotgjengere, etc viser den samme mangel på sunn fornuft.
Just-turbodiesel Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 ja, men da er vi enige:) flott.
GeirK Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 ja, men da er vi enige:) flott. Det måtte 20 sider til før du innså det, ja
larserso Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 ja, men da er vi enige:) flott. Det måtte 20 sider til før du innså det, ja Ha-ha, og nå er vi ca 15 sider etter der Just-Turbodiesel sa han ikke orka å kommentere saken mer
clo Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Som jeg skrev, var jeg personlig skeptisk til "pes"-trening, og: "Ifølge Vegdirektoratet kan ikke syklister på treningstur ligge for tett opp i følgebilen foran." Les hele artikkelen for mer detaljer: http://www.aftenbladet.no/lokalt/124140 ... ister.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå