Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, og hvor mange tilfeller av feilaktig ileggelse av parkeringsbot tror du det er vs. KORREKT ileggelse av parkeringsbot?

Sneversynt..

Jammen herreguuuud da. Jeg har da ikke sagt at alle parkeringsvakter er fascister med mindreverdighetskomplekser, men i et sånn tilfelle som f.eks det jeg beskrev og faktisk viste dem at "her har dere skiltet helt feil" så burde de fjernet bøtene fra ALLE bilene som stod der OG flyttet skiltet, ikke bare nekte å innse egne feil og la alt være som det var.

Bedrevitende..

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fatter fikk faktisk bot for det samme opplegget.

NULL biler på parkeringsplassen, og han tok bare en lapp..aldri tenkt noe over det..

Men så leste vi etterpå på automaten og så står det at om man har en tilhenger så må man ta en lapp for den og.

Skjønner det jo siden man oppholder en plass som noen andre kunne brukt..

Når jeg gikk parkeringsvakt for Vaktservice her forrige uke, så droppa jeg å gi bot om de kom mens jeg skrev den ut. Og venta litt for å se om eieren kom straks om det hadde gått et kvarter over tiden. Ikke alle klokkene går likt.

Men dem som lar bilen stå en time over kan like gjerne betale 710 kroner for parkeringa :P

Selv så legger heller på 10 kroner for mye enn å betale 700 ekstra altså..

Men jeg må si meg enig i at mange av parkeringsvaktene er altfor lure..vet faktisk om en som noterer ned noen tider på parkeringslapper og sjekker inn når det nærmer seg..altfor sleipt for min del.

Skrevet

Jammen herreguuuud da. Jeg har da ikke sagt at alle parkeringsvakter er fascister med mindreverdighetskomplekser, men i et sånn tilfelle som f.eks det jeg beskrev og faktisk viste dem at "her har dere skiltet helt feil" så burde de fjernet bøtene fra ALLE bilene som stod der OG flyttet skiltet, ikke bare nekte å innse egne feil og la alt være som det var.

Bedrevitende..

Ja, men når du svarte på mitt innlegg ang. "ingen parkeringsvakter=kaos" så tok jeg det som at du var uenig..eller iallefall ikke enig.

Når det gjelder akkurat denne saken så er jeg enig i at det blir feil å gi bot.

Skrevet

Ingen tvil om at parkeringsvakter er viktige, men kort fortalt har de fleste parkeringsgebyrene (av totalt 5 stk. eller deromkring) jeg har fått, blitt ilagt etter at jeg har parkert i god tro om at det var lovlig, mens det har vist seg at skiltingen har blitt endret over natten uten tilstrekkelig skilting. I disse tilfellene har det også vært flere andre som har parkert i god tro.

Spekulering i slikt er like tvilsomt som at staten forbyr pengespill de ikke kontrollerer, mens de pøser ut reklame for sine egne spill for å lure penger fra flest mulig i egen vinnings hensikt!

Skrevet
Ingen tvil om at parkeringsvakter er viktige, men kort fortalt har de fleste parkeringsgebyrene (av totalt 5 stk. eller deromkring) jeg har fått, blitt ilagt etter at jeg har parkert i god tro om at det var lovlig, mens det har vist seg at skiltingen har blitt endret over natten uten tilstrekkelig skilting. I disse tilfellene har det også vært flere andre som har parkert i god tro.

Ved endring av parkeringsbestemmelser så skal det gå 24 timer fra skiltene er satt opp til de nye parkeringsbestemmelsene trer i kraft.

Med andre ord, hvis du ikke stod der mer enn 24 timer fra skiltene ble satt opp hadde du nok garantert fått medhold hvis du hadde sendt inn en klage.

Hvis jeg husker riktig så er det vel også enhver bilførers plikt å kontrollere én gang i døgnet at det ikke er satt opp nye parkeringsbestemmelser på stedet der bilen står parkert :)

Skrevet

Ved endring av parkeringsbestemmelser så skal det gå 24 timer fra skiltene er satt opp til de nye parkeringsbestemmelsene trer i kraft.

Med andre ord, hvis du ikke stod der mer enn 24 timer fra skiltene ble satt opp hadde du nok garantert fått medhold hvis du hadde sendt inn en klage.

Hvis jeg husker riktig så er det vel også enhver bilførers plikt å kontrollere én gang i døgnet at det ikke er satt opp nye parkeringsbestemmelser på stedet der bilen står parkert :)

Over natten var litt mer spesifikt enn realiteten, var nok mer snakk om en ukes tid ca.. Prøvd hver gang å klage. Trenger heldigvis ikke parkere i sentrum daglig, og da holder jeg meg stortsett unna sentrum og andre bilfientlige steder.

Skrevet
Parkeringsvakter må jo være den yrkesgruppen med minst pikk og i tillegg var de største mobbeofrene i barndommen..

Hvis det ikke hadde vært for parkeringsvakter så hadde det blitt fullstendig kaos. Du som har så stor pikk trodde jeg skjønte det?

Hvor vidt jeg har stor pikk eller ikke er ikke tema for denne diskusjonen, men det var for å rakke ned på dem som innehar et av de yrkene med lavest sosial status,- men med makt til å gjøre livet surt for alle andre- og i tillegg bruker den titt og ofte. Det er ikke første gangen det kommer en link til en uforståelig ilagt parkeringsbot her inne. Ellers gjør parkeringsvaktene en god jobb, da jeg også er fullt klar over at det ville vært kaos om det ikke hadde vært for dem. Men det går alltid an å vise sjønn, nett slik som politiet.. Du klapper vel de på skuldra når du får bøter av paragraf-ryttere?

Skrevet

Trondheim parkering satte opp forbudsskilt i gata hvor jeg bor på lille julaften i fjor. Tidspunktet og det faktum at mange var på juleferie til tross ble ingen klager på bøter skrevet ut 1. juledag etterkommet.

Systemet er lite fleksibelt, også i slike tilfeller.

Skrevet

At Trondheim Parkering jobber på 1. juledag, virker litt suspekt, men men....

Den 24-timersregelen gjelder på alle offentlige skilt.

Skrevet

Virker som når folk får en bot for feil parkering,så er vakta helt blåst i hode..så klart finnes det drittsekker der som alle andre plasser,å all respekt til folk som orker denne jobben med så mye dritt man får.

Er nok bare jeg som har et rart syn på ting,så ikke skyt meg .. :)

Skrevet
Parkeringsvakter må jo være den yrkesgruppen med minst pikk og i tillegg var de største mobbeofrene i barndommen..

Hvis det ikke hadde vært for parkeringsvakter så hadde det blitt fullstendig kaos. Du som har så stor pikk trodde jeg skjønte det?

Hvor vidt jeg har stor pikk eller ikke er ikke tema for denne diskusjonen, men det var for å rakke ned på dem som innehar et av de yrkene med lavest sosial status,- men med makt til å gjøre livet surt for alle andre- og i tillegg bruker den titt og ofte. Det er ikke første gangen det kommer en link til en uforståelig ilagt parkeringsbot her inne. Ellers gjør parkeringsvaktene en god jobb, da jeg også er fullt klar over at det ville vært kaos om det ikke hadde vært for dem. Men det går alltid an å vise sjønn, nett slik som politiet.. Du klapper vel de på skuldra når du får bøter av paragraf-ryttere?

Nei, jeg trodde heller ikke det var av betydning hvor stor pikk vedkommende har, parkeringsvakt eller ei, så hvorfor du skrev det når du i ettertid sier at størrelsen på pikken er et ikke-tema for denne diskusjonen - det vet ikke jeg.

Lavest sosial status? Forklar litt nærmere.

At det ikke er første gang det blir linket til en mulig feil ileggelse av parkeringsbot bør jammen ikke komme som noen overraskelse, selv for deg. Det er de negative sakene som det selvfølgelig blir rettet fokus mot, og det tror jeg jammen du vet også, innerst inne. Sånn er det over alt.

Jeg trenger ikke å klappe dem på skuldra, for de vet fra før av at de gjør en god jobb selv om noen idioter ikke klarer å forstå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...