Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg trodde heller ikke det var av betydning hvor stor pikk vedkommende har, parkeringsvakt eller ei, så hvorfor du skrev det når du i ettertid sier at størrelsen på pikken er et ikke-tema for denne diskusjonen - det vet ikke jeg.

Lavest sosial status? Forklar litt nærmere.

At det ikke er første gang det blir linket til en mulig feil ileggelse av parkeringsbot bør jammen ikke komme som noen overraskelse, selv for deg. Det er de negative sakene som det selvfølgelig blir rettet fokus mot, og det tror jeg jammen du vet også, innerst inne. Sånn er det over alt.

Hehe, jeg mente ikke at alle parkeringsvakter er idioter som bøtelegger over en lav sko, men det er SVÆRT vanlig at de råtne eplene ødelegger for mange som parkerer i god tro om at "dette er godkjent". En god del av de ser jo ut til å være mer opptatt av å skrive ut flest mulig bøter enn å faktisk regulere parkeringsvedtektene.

Lav sosial staus: At de blir sterkt mislikt pga jobben sin. På samme måte som vektere "alltid" er police academy dropouts, tyttebærsnut, lekepoliti, tapere, søndagsskolegutter, bla bla bla.

Parkeringsvakter ligger vel et lite hakk under vekterne på denne "rangstigen" da vektere vanligvis ikke skriver ut bøter, men de får allikevel mye dritt slengt etter seg. (Desverre har de ikke lov til å svare tilbake :P)

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kunne godt jobbet som vekter,men desverre virker det som man bare får vei dirigering..å jeg har aldri vert innterisert i politi å jeg gikk på helt normal skole å er en helt normal person.Men vokste opp uten far,så kanskje det var der jeg gikk på en smell,siden vekter kunne innterisere meg :o

Nei skjønner ikke at folk går å tror sånne gammle dagseting lenger,ville jo tro det var bedre at folk tok sånne jobber en å ta skatte pengene eller drive faen skap..

Men helt enig at det er mye dritt,men dette er vel for at folk ikke liker å få bot (betale) for noe dem kan skylle seg selv,men skjer mye feil å det er her ledelsen burde ta ansvar som ikke skjer,for dem tjener så godt på det.

Skrevet
Jeg kunne godt jobbet som vekter,men desverre virker det som man bare får vei dirigering..å jeg har aldri vert innterisert i politi å jeg gikk på helt normal skole å er en helt normal person.Men vokste opp uten far,så kanskje det var der jeg gikk på en smell,siden vekter kunne innterisere meg :o

Nei skjønner ikke at folk går å tror sånne gammle dagseting lenger,ville jo tro det var bedre at folk tok sånne jobber en å ta skatte pengene eller drive faen skap..

Men helt enig at det er mye dritt,men dette er vel for at folk ikke liker å få bot (betale) for noe dem kan skylle seg selv,men skjer mye feil å det er her ledelsen burde ta ansvar som ikke skjer,for dem tjener så godt på det.

Jeg slenger ikke dritt om vektere (virket litt som du oppfattet det sånn), jeg har faktisk selv jobbet som vekter (mobil nattevakt) i tre år, men det passet veldig dårlig sammen med vanlig familieliv med kjærring og kid.

Jeg har også fått dritt slengt etter meg og blitt truet etc. men jeg er heldigvis ikke av typen som er redd for å gi svar på tiltale (hadde egentlig ikke lov, men av og til kan man ikke dy seg. Enkelte punchlines MÅ bare ut i det fri ;) )

Skrevet

Nei, jeg trodde heller ikke det var av betydning hvor stor pikk vedkommende har, parkeringsvakt eller ei, så hvorfor du skrev det når du i ettertid sier at størrelsen på pikken er et ikke-tema for denne diskusjonen - det vet ikke jeg.

Lavest sosial status? Forklar litt nærmere.

At det ikke er første gang det blir linket til en mulig feil ileggelse av parkeringsbot bør jammen ikke komme som noen overraskelse, selv for deg. Det er de negative sakene som det selvfølgelig blir rettet fokus mot, og det tror jeg jammen du vet også, innerst inne. Sånn er det over alt.

Hehe, jeg mente ikke at alle parkeringsvakter er idioter som bøtelegger over en lav sko, men det er SVÆRT vanlig at de råtne eplene ødelegger for mange som parkerer i god tro om at "dette er godkjent". En god del av de ser jo ut til å være mer opptatt av å skrive ut flest mulig bøter enn å faktisk regulere parkeringsvedtektene.

Lav sosial staus: At de blir sterkt mislikt pga jobben sin. På samme måte som vektere "alltid" er police academy dropouts, tyttebærsnut, lekepoliti, tapere, søndagsskolegutter, bla bla bla.

Parkeringsvakter ligger vel et lite hakk under vekterne på denne "rangstigen" da vektere vanligvis ikke skriver ut bøter, men de får allikevel mye dritt slengt etter seg. (Desverre har de ikke lov til å svare tilbake :P)

Så fint. Da er vi ganske enige allikevel :)

Skrevet

Dette er ikke noe nytt at når folk annonserer at de gjerne tar saken til domstolene at selskapene sletter bøtene. Dette er nok mer en kalkulert avgjørelse enn noe annet fra Q-park sjefen. Har sett sånne brev MANGE ganger - samme beklagende tonen, alle vel vitende at det er gjort med fullt overlegg.

Parkeringsavgift er en uting som har spredt seg fra å være fra enkelte nødvendige steder i storbyene til å bli en forettningsgimmick i mindre sentrale strøk også - og det provoserer meg sterkt. Heldigvis har mange av butikkeierne her i området samme tankegang foreløpig som har det holdt de klamme politikerhendene langt unna med sine avgiftsforslag..

Skrevet

Yrke med lavere sosial status= et yrke som de fleste er kompetente nok til å kunne utføre. Det kan like godt vært kassedame, trucksjåfør osv. Ikke at det ligger noe negativt i det. Selv blir jeg nok oppfattet som ganske jordnær. Jeg har ikke utdannelse (mer enn vgs) selv, og de fleste kompissene har ikke stort mer enn fagbrev heller sånn sett.

Poenget mitt litt med innlegget er at disse yrkesgruppene får makt over "alle". Selvom man er sjefen over alle sjefer i ordets forstand, kan parkeringsvakten gi deg bot så lenge du har brutt noen paragrafer. Problemet blir, som i denne saken- at parkeringsvakten er fullstendig blottet for fornuft, forståelse osv. Men opererer som en robot. Nå har jeg ikke så mye erfaring med parkeringsvakter annet enn en episode utenfor bislet kebab (skrevet i den andre parkeringsvakt tråden). Men jeg har hatt noen meningsutvekslinger til vekterne på det lokale kjøpesenteret noen ganger da de prøvde seg på makt(mis)bruk ovenfor meg og noen kompisser en gang, og sjikanerte meg flere ganger i ettertid da jeg nektet å adlyde ordre om å forlate senteret fordi jeg ikke hadde gjort noe galt. At vekterne og parkeringsvakter er nødvendige er helt greit, men så lenge det går an å vise sjønn og være "grei", så bør man være det.. Det er det ikke alle som forstår. Man MÅ ikke ta alt opp i værste mening, gjøre det værste ut av alt osv..

Og joda, jeg har da også vært vakt på konserter osv også. Så det er ikke statusen som er problemet.

Skrevet

Parkeringsvakter er unødvendig og kunne godt vært fjernet som ett yrke spør du meg...

I mange land (f eks Italia) er det lokalt politi som bøtelegger deg, HVIS, du parkerer så du er til hinder for trafikken, uttrykning og ellers står malplassert til. Utover det så kan du gjerne stå med hjula på fortauet, nærmere svingen enn 4 m osv osv....

Det fungerer mye bedre etter min mening og selv om det gir politiet en ekstra oppgave så er det mye penger staten kunne overført til et slikt organ hvis de oppløser trafikketaten!

Sunn fornuft og skjønn fungerer mye bedre enn paragrafer og lover i hue og r**a :applause:

Skrevet
Ja, for Politiet her til lands har uendelig med ressurser fra før av..

Når det gjelder bil og trafikk, så ja. Der har de ubegrenset.

Skrevet

Så du mener det er en bra løsning? At Politiet skal bruke av sine ressurser til å konsentrere seg om biler som ikke har betalt parkeringsavgift når de skal inn for å handle på kjøpesenteret?

Godt mulig de har "ubegrenset" med ressurser, men jeg mener iallefall at det blir feil bruk av dem uansett. Politiet hadde ikke gjort noen bedre jobb enn parkeringsvaktene uansett.

Skrevet
Parkeringsvakter er unødvendig og kunne godt vært fjernet som ett yrke spør du meg...

I mange land (f eks Italia) er det lokalt politi som bøtelegger deg, HVIS, du parkerer så du er til hinder for trafikken, uttrykning og ellers står malplassert til. Utover det så kan du gjerne stå med hjula på fortauet, nærmere svingen enn 4 m osv osv....

Det fungerer mye bedre etter min mening og selv om det gir politiet en ekstra oppgave så er det mye penger staten kunne overført til et slikt organ hvis de oppløser trafikketaten!

Sunn fornuft og skjønn fungerer mye bedre enn paragrafer og lover i hue og r**a :applause:

Den uttalesen kan ikke være mye gjennomtenkt, men ja, det burde blitt brukt mer skjønn. Dessuten er jo mange private parkeringsplasser en egen business som leier inn parkeringsvakter.

Selv har jeg dårlig erfaring med parkeringsvaktene. En som klinka på ruta med en liten maglite og sa "Om du ikke peller deg bort innen 2 sekunder, får jeg deg tævva bort". Virket som han har et mindreverdskompleks.

Har derimot god erfaring med "klagenemnda", har fått 4 parkeringsbøter, og har bare måttet betalt 2 av de. Kjapp telefon løste de to tvistene jeg hadde.

Skrevet

Ikke mye gjennomtenkt?

Neivel... Da syns du det er smartere med parkeringsforholdene slik de er idag, for ikke å snakke om at private parkeringsselskap ser jo ut til å formere seg som småkryp... Og det blir bare verre og verre, er da ikke mange år siden så og si samtlige parkeringsplasser var gratis, mens nå kan man søren meg snart ikke parkere gratis når man PARKERER UTENFOR BUTIKKENS P-PLASSER engang!

Nei jeg er møkk lei alt dette parkeringsgreiene og alle som bor i større byer vet nok/burde vite hva jeg prater om :)

Skrevet

Så du mener det er en bra løsning? At Politiet skal bruke av sine ressurser til å konsentrere seg om biler som ikke har betalt parkeringsavgift når de skal inn for å handle på kjøpesenteret?

Godt mulig de har "ubegrenset" med ressurser, men jeg mener iallefall at det blir feil bruk av dem uansett. Politiet hadde ikke gjort noen bedre jobb enn parkeringsvaktene uansett.

En god ide vet jeg ikke, men det er ikke lenge før politiet selv (les: departementet) forelslår dette, jekker opp parkeringsavgiftene med 300% og gjør at politiet kan hanke inn mer kroner. Vent å se, i dette galemathias landet er det et fullt mulig scenario.

Les denne artikkelen om City Park, en av de verste selskapene i Norge. Har hatt erfaring med de selv, og jeg måtte ty til udradisjonelle metoder selv.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10017549

"I fjor behandlet parkeringsklagenemnda litt over 3.000 saker. I cirka 35 prosent av sakene fikk klager medhold."

Det sier alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...