Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Blokk kan stå som den står..trenger ikke pelle ut noe

Høres bra ut !

Da skal det taes av 2 mm på blokk og 2 mm på topp ?

eller 2 mm tilsammen ?

Planen er egentlig så mye komp som mulig forøvrig så om det går an å ta av mer, hvor mye i så fall ? :)

Takk for utfyllende og forståelige svar !

Skrevet
Det var litt mye syns jeg :P Som sagt, jeg tok av 0,2 av både blokk og topp. Hvor mye som det er mulig å ta før du stuker ventiler vet jeg ikke

Nei dæven, mente selvfølgelig 0,2 !

spørs nok ikke om det hadde gått gærli med 2 mm !?

greit da er jeg klar over det .

0,3 blir kanskje litt i drøyeste laget det også ?

0,3 på topp og 0,3 på blokk ?

Skrevet

Hehe fort gjort :) Du må måle deg frem til hvor mye du kan ta for å være sikker! Husker ikke hvor mye løft det er på m52 i farta , men det finner du ut selv sikkert. Så måler du bare avstand ned til stempel og legger til tykkelsen på pakningen.

Skrevet
Hehe fort gjort :) Du må måle deg frem til hvor mye du kan ta for å være sikker! Husker ikke hvor mye løft det er på m52 i farta , men det finner du ut selv sikkert. Så måler du bare avstand ned til stempel og legger til tykkelsen på pakningen.

Skal prøve å få til det :) .

Virker som du har en del kunnskap, du vet ikke tilfeldigvis hvor mye denne motoren kan varve før den taper effekt igjen ?

Stilt opp på 7100 og funker egentlig veldig greit, drar helt OK hele veien !

Skrevet
Hadde ikke turt å dratt den noe høyere med orginal topp. Jeg bruker kompressor på min så blir ikke det samme..den stanger i sperra for å si det sånn.

Skjønner skjønner .

Muligheten kommer nå som det blir nye kammer, og stivere ventilfjærer, da er det vel ingen fare for enda litt mer varv :D ?

Mye yter din med kompressor ? :)

Skrevet

Da tåler den nok litt ;) Ser org løft på m52 er 9,0mm og at trimkammer med 10,25mm løft blir brukt. Så mao er det god plass orginalt.

Fikk aldri benka min før topp-pakninga fløy. Kjørte på 10 Psi, Ess oppgir 320hk på 8 Psi. Har o-ringa blokka nå så da sku det tåle litt :)

Skrevet

Høres jo morro ut dette med kompressor også da 8) .

Jeg var på vei til å kjøpe meg ferdig turbobunndel med smidd innmat og 2,8 veiv . også fortsette derfra .

Men siden jeg kun er 17 å bilen ikke er blitt ferdig enda så satt far ned foten å sa at det får holde med den motoren jeg har nå inntil jeg har fått i boks lappen å bilen har hvite skilt :) .

Så da får det blir det som blir gjort nå også blir den motoren slik også blir det heller en m50 stroka til 2,8 og turbo etterhvert :D .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...