///Naitsirk Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Blokk kan stå som den står..trenger ikke pelle ut noe
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Blokk kan stå som den står..trenger ikke pelle ut noe Høres bra ut ! Da skal det taes av 2 mm på blokk og 2 mm på topp ? eller 2 mm tilsammen ? Planen er egentlig så mye komp som mulig forøvrig så om det går an å ta av mer, hvor mye i så fall ? Takk for utfyllende og forståelige svar !
///Naitsirk Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Det var litt mye syns jeg Som sagt, jeg tok av 0,2 av både blokk og topp. Hvor mye som det er mulig å ta før du stuker ventiler vet jeg ikke
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Det var litt mye syns jeg Som sagt, jeg tok av 0,2 av både blokk og topp. Hvor mye som det er mulig å ta før du stuker ventiler vet jeg ikke Nei dæven, mente selvfølgelig 0,2 ! spørs nok ikke om det hadde gått gærli med 2 mm !? greit da er jeg klar over det . 0,3 blir kanskje litt i drøyeste laget det også ? 0,3 på topp og 0,3 på blokk ?
///Naitsirk Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Hehe fort gjort Du må måle deg frem til hvor mye du kan ta for å være sikker! Husker ikke hvor mye løft det er på m52 i farta , men det finner du ut selv sikkert. Så måler du bare avstand ned til stempel og legger til tykkelsen på pakningen.
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Hehe fort gjort Du må måle deg frem til hvor mye du kan ta for å være sikker! Husker ikke hvor mye løft det er på m52 i farta , men det finner du ut selv sikkert. Så måler du bare avstand ned til stempel og legger til tykkelsen på pakningen. Skal prøve å få til det . Virker som du har en del kunnskap, du vet ikke tilfeldigvis hvor mye denne motoren kan varve før den taper effekt igjen ? Stilt opp på 7100 og funker egentlig veldig greit, drar helt OK hele veien !
///Naitsirk Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Hadde ikke turt å dratt den noe høyere med orginal topp. Jeg bruker kompressor på min så blir ikke det samme..den stanger i sperra for å si det sånn.
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Hadde ikke turt å dratt den noe høyere med orginal topp. Jeg bruker kompressor på min så blir ikke det samme..den stanger i sperra for å si det sånn. Skjønner skjønner . Muligheten kommer nå som det blir nye kammer, og stivere ventilfjærer, da er det vel ingen fare for enda litt mer varv ? Mye yter din med kompressor ?
///Naitsirk Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Da tåler den nok litt Ser org løft på m52 er 9,0mm og at trimkammer med 10,25mm løft blir brukt. Så mao er det god plass orginalt. Fikk aldri benka min før topp-pakninga fløy. Kjørte på 10 Psi, Ess oppgir 320hk på 8 Psi. Har o-ringa blokka nå så da sku det tåle litt
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Høres jo morro ut dette med kompressor også da . Jeg var på vei til å kjøpe meg ferdig turbobunndel med smidd innmat og 2,8 veiv . også fortsette derfra . Men siden jeg kun er 17 å bilen ikke er blitt ferdig enda så satt far ned foten å sa at det får holde med den motoren jeg har nå inntil jeg har fått i boks lappen å bilen har hvite skilt . Så da får det blir det som blir gjort nå også blir den motoren slik også blir det heller en m50 stroka til 2,8 og turbo etterhvert .
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 høykompstempler Har hatt det i bakhodet også men med tanke på at jeg legger såpass med pæng i toppen nå så senker jeg den på en litt annen måte og bruker det slik til det blir ny motor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå