Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fikk akkuratt beskjed fra bilia at matepumpa på bilen min er defekt.

De skal ha 9200 kroner for å bytte denn (ink feilsøking).

Slår opp prisen på pumpa og ser at det er rundt 3000 kroner.

Syntes det er drøyt med nesten 5 lapper for å bytte selve enheten (feilsøk er 1200 spenn).

Er denne vanskelig å bytte selv?

Må det "utluftes"?

Noen som har erafaring på dette?

Skrevet

Lest meg fram til at det kanskje var bare å sette tenningen på så pumpa startet, og holde den der til trykket har bygt seg opp..

Vet ikke om dette er helt riktig da men..

Skrevet

Det at pumpe starter er som regel bensin med tenning, det som er litt spes med diesel er at delene kan bli ødelagt av luft i systemet..

Vanligvis er det noe man kan pumpe i motorrommet, men kan hende dt er noe ala det du sier. Anbefaler at du ringer til BMW aut verksted å hører med dem :)

Skrevet

På BMW skal det være selvluftene system etter det jeg veit. Men det du gjør hvis du bytter og sånn.. Ta og sett tenninga i pos 2. la den stå litt, slå av, tenning i pos 2.. så kan du prøve å starte. det at du bytter pumpa skal ikke dra inn SÅ mye luft.. skal holde med at den rekker få trykket opp uten at det skjer noe gærent.

Skrevet
På BMW skal det være selvluftene system etter det jeg veit. Men det du gjør hvis du bytter og sånn.. Ta og sett tenninga i pos 2. la den stå litt, slå av, tenning i pos 2.. så kan du prøve å starte. det at du bytter pumpa skal ikke dra inn SÅ mye luft.. skal holde med at den rekker få trykket opp uten at det skjer noe gærent.

Dette stemmer i følge TIS.

Fant også dette:

pg5k727ot3l7nk1znyo5.jpgwdb6h5nxsslmyhrvr2q6.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...