lloydsb Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 hallo var å farta litt med vogna skulle låse på giret i en sving (1.gir) var litt får ivirig og pressa den i får høy fart.. den fikk ikke noe turtall eller noe prøvde liksom bare å få den 1 gir i litt får høy fart.. så låste kassa seg ,fikk ikke noe låsing eller noe på hjulene kassa satt bare bomfast liksom.så rant jeg bortover veien til jeg svingte av veien.. fikk hverken bilen i gir bakover eller fremover i noen gir når jeg sto stille.. dårlig\ingen clutch pedal så taua vi bilen hjem fikk den forsatt ikke i noe gir før jeg fikk den hjem... da kunne jeg gire igjen men ingen clutch pedal.. og clutchen tar jo selvfølgelig ikke.. vet jo at låsing på gir ikke er bra i det hele tatt og rein voldtekt av clutch og gir, men syntes bare det var så rart at den forsvant bang! kom ikke noe smell eller noe men forsvant bare tvert... har ny clutch liggende og har tenkt og bytte den, sett på div DIY og greier får å prøve og lære noe, men åssen eller hvor kjøper man senteringsverktøy til clutch? tips ang bytting av clutch osv? kassa får jeg i alle gir nå, men skrangler litt men det er vel kanskje på grunn av at clutchen slurer\hogger og slak i bakstilling\drivverk må den byttes tror dere.. får den jo alle girene nå? og går framover osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 kjøp sachs oppgradert trykkplate og lamell clutch om du ikke skal ha turbo og masse effekt. Det som kan ha skjedd er at du har ryki noe i kassa, evt utløserarmen\lageret. klarer du og kjøre igang med clutch, eller er denne ikke tilstede i det heletatt per dags dato? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 4, 2010 Forfatter Share Skrevet August 4, 2010 har kjøpt ny sachs clutch.. tviler på den er oppgradert, den men er hvertfall ny.. bilen går fremover på gir, men clutchen er ikke helt med... har ikke prøvd den noe særlig siden så vet ikke helt om den går helt i gir og går fremover ordenlig på giret, men går fremover... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 ok, få bilen på bukk, og få en kompis til og ligge under mens du trykker inn clutchen, se da om endten slavesylindern beveger seg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 6, 2010 Forfatter Share Skrevet August 6, 2010 ja, den beveger seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Fått av kassen og sett nå? spent på hva som møter deg der.. siden slavesyl.. osv funker.. følger med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 7, 2010 Forfatter Share Skrevet August 7, 2010 noen har spist opp clutchen hva og hvem faen! var som forventa dette jam Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 7, 2010 Forfatter Share Skrevet August 7, 2010 mens jeg var i gang tok jeg taning sprøyte, men tynna den ut litt med rødsprit så jeg kunne få en dose later.... Ble vist halv neger.. blanding albino\NEGER men ny clutch\dose var verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet August 7, 2010 Share Skrevet August 7, 2010 Og et tips ifra meg, lås aldri på første gir, bruk 2.gir! Det tåler bedre den banken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 hjelper ikke det om man har svak motor.. da virker 1 gir bedre hehe har og gjort det der! i 110km/t.. smalt no jææævelig også hagla det clutchbetar under bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 heheh,, det kan jeg tenke! låser dårlig i 2 må ha så nazi fart... bare så vidt vogna drar ut 2 gir:P fikk aldri min i gir engang.. lå vel en plass mellom 60-70, ble låsing av kasse men ikke noe låsing av hjul, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet August 8, 2010 Share Skrevet August 8, 2010 hehe akkurat sånn så lammelen min ut også=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 8, 2010 Forfatter Share Skrevet August 8, 2010 hehe, må jo brukes:P skal ikke være en dritt igjen... forsvant bare litt får fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreS Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 vitsen med denne giringen er? hvis man vil låse hjulene, hvorfor ikke bruke håndbrekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå