Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er prosjekt tråden om min M3.

Det er ikke mye til prosjekt ennå, men det er planer for den, og da er det greit å starte en tråd. Man må begynne et sted!

Hentet bilen i Elverum i august i fjor.

Det er en diamantsvart orginal M3, '87 model uten katalysator orginalt med 200 hk.

Bilen har el. vinduer, el. speil og el. takluke.

Alt utover det orginale er som følger:

Fjernstyrt sentrallås.

Alarm.

Fjernet tåkelys for luftekanaler i carbon til bremser.

Evoleppe i carbon.

Evoflapp i carbon.

Bilstein understell. (Godkjent i vognkort)

AC felger. (Godkjent i vognkort)

Sebring komplett effektanlegg. (Godkjent db måling, ikke ennå i vognkort)

Kn filter.

Sorte DE lykter.

Hvite blinklys.

Startec baklykter.

Tona ruter.

Utvidet stereo (Uten tung og harry basskasse)

Mangler dessverre skinninteriør, så hvis noen har det til salgs, pm meg :)

Ting jeg har gjort med bilen:

Carbonemblemer på panser og koffertlokk.

Alle klips i dørtrekk.

Skrapelist på innsiden og utsiden av rutene, pluss medfølgende klips.

Termostat.

Rotor.

Fordelerlokk.

Travers.

Ting som må gjøres:

Bærearm høyre.

Multireimer.

C-stolpedeksel.

Dekselet under rattet.

Opplagring mellomaksel.

Vannpumpe.

Planer for bilen:

Stålomspunne bremseslanger (Noen som har erfaringer med hvordan dette fungerer i praksis?)

Black Diamond borra og slissa skiver.

Ferodo eller Greenstuffklosser.

Oppgradere motor til S50B30 eller S50B32. Må bare finne riktig motor med papirer. Jeg vil gjerne ha det godkjent i vognkortet.

Med motoroppgradering følger jo med oppgradering av drivverk og bremser.

Trekke om seter og dørtrekk hvis jeg ikke får tak i skinnseter. Kanskje delskinn med noe så uorginalt som alcantara. Men ingenting er avgjort ennå

Nye takrennelister (Problematisk da disse er ute av produksjon)

Sport Evo ratt.

Kan jo legge med et bilde av jenta mi:

36je5qrstruknk60yobl.jpg

Sånn. Da er prosjekttråden staret, da er det ingen vei tilbake.

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Winchester: Kan bli utrolig moro med B32 i den. Men jeg leste på en annen tråd, at hvis jeg bytter til E36 bremser, endrer det innpresset. Stemmer dette ?

Stian: Takk for info om navnet :) Mine fremtidlige speil?! Hehe, liker måten du sier det på. Har siklet litt på de speila, men får se hva som skjer etter hvert!

Leif Harald: Tusen takk. Men det er vel noen som har en god del råere E30 enn meg her inne.

Vurderer å bytte felger til disse: viewtopic.php?f=18&t=160850

Men da må det visst valses, og det vil jeg ikke gjøre. Tror det kan bli litt mye på den!

Skrevet
Det her blir nice. Baklyktene dine heiter startec, og dine framtidige speglar kjem fra DTM fasongen.. ;-)

Hehe, synes nå han skal finne de orginale speilene jeg :D

Skrevet

Fet vogn iallefall!

Har sett denne endel i Elverum før om åra. Om det er orginal M3 er det isåfall veldig viktig at du får godkjent motor, ellers vil bilen bare tape seg i verdi. (Uorginale M3 synker gjerne hurtig i pris). Pr. dags dato ser det kun ut som det er mulighet for (kanskje) å få godkjent S50B30. Vet det er en annen her på forumet med E30 M3 som søkte, og fikk avslag på 3,2L.

S50 maskin i E30 blir nok stas, går fælt og kan kjøres langs veien i normale hastigheter uten å måtte dra den opp på turtallsperra for å komme seg avgårde..

Om vannpumpa på motoren din er dårlig burde du skifte den umiddelbart. Koking av S14 motor kan være dyrt.

Anbefaler deg også til å lage egne tyveriforanstaltninger i bilens elnett. E30 er dessverre vanvittig enkel å stjele.

Det dumme er bare at vanlige alarmer man får kjøpt på butikken enkelt kan manipuleres, og gjelder som ofte kun den fysiske inntrengingen i bilen (dørsensor, jekksensor etc.) og ikke det elektroniske som går på motorstyring og tenning. Derfor - lag killswitcher du setter på uforutsigbare steder. Da forblir iallefall bilen din på samme sted. Inn i bilen din kommer de uansett. Bedre med rasert bil enn ingen bil når man har lagt så mye penger ned i den. Det er gjerne dopfolk som tar disse bilene, og de er ikke mer tekniske begavede enn IQen målt med linjal fra øre til øre.

Skrevet

Først av alt: nydelig bil, og riktige planer! :) S50 høres bra ut, eller kanskje turbokonvertere S14 motoren? Hehe. Kanskje vanskeligere å få godkjent, jeg vet ikke.

Jeg har stålomspunne bremseslanger på min E30, funker knall det ;)

Skrevet
Fet vogn iallefall!

Har sett denne endel i Elverum før om åra. Om det er orginal M3 er det isåfall veldig viktig at du får godkjent motor, ellers vil bilen bare tape seg i verdi. (Uorginale M3 synker gjerne hurtig i pris). Pr. dags dato ser det kun ut som det er mulighet for (kanskje) å få godkjent S50B30. Vet det er en annen her på forumet med E30 M3 som søkte, og fikk avslag på 3,2L.

S50 maskin i E30 blir nok stas, går fælt og kan kjøres langs veien i normale hastigheter uten å måtte dra den opp på turtallsperra for å komme seg avgårde..

Om vannpumpa på motoren din er dårlig burde du skifte den umiddelbart. Koking av S14 motor kan være dyrt.

Anbefaler deg også til å lage egne tyveriforanstaltninger i bilens elnett. E30 er dessverre vanvittig enkel å stjele.

Det dumme er bare at vanlige alarmer man får kjøpt på butikken enkelt kan manipuleres, og gjelder som ofte kun den fysiske inntrengingen i bilen (dørsensor, jekksensor etc.) og ikke det elektroniske som går på motorstyring og tenning. Derfor - lag killswitcher du setter på uforutsigbare steder. Da forblir iallefall bilen din på samme sted. Inn i bilen din kommer de uansett. Bedre med rasert bil enn ingen bil når man har lagt så mye penger ned i den. Det er gjerne dopfolk som tar disse bilene, og de er ikke mer tekniske begavede enn IQen målt med linjal fra øre til øre.

Tenkte å få på en slik bryter. Heldigvis står bilen på et trygt og godt sted hver natt :)

Er ikke helt sikker på om det er vannpumpa. Bilen blir varm på tomgang, men har bytta termostat. Blir ikke varm under kjøring. Men av alle ting, blir den varm på vanlig kjøring når det regner! Og det skjønner jeg ikke helt!

Skrevet
Først av alt: nydelig bil, og riktige planer! :) S50 høres bra ut, eller kanskje turbokonvertere S14 motoren? Hehe. Kanskje vanskeligere å få godkjent, jeg vet ikke.

Jeg har stålomspunne bremseslanger på min E30, funker knall det ;)

Er mer keen på sugehester ;) Og hvis jeg turbokonverterer, blir det vel mye stress å få motoren orginal igjen?

Må få på stålomspunne bremseslanger på den tror jeg :)

Skrevet

Var og kjøpte felger og dekk av Stian_B i går. Orginale M3 felger med Toyo R888 på.

Blir banefelger dette tenker jeg!

Slik ble de hvertfall seendes ut på bilen:

c87x4f4idvv1z8wdfpm6.jpg

Skrevet

Hører det kan bli vanskelig med godkjenning, da BT ikke er overgira for så mye hk og nm for bilen. Men har også lest at grensen på E30 M3 er 330 hk, i motsetning til 300 hk i vanlig E30.

Men man må bare søke. Noen sier det går, noen sier det ikke går. Man vet ikke før man har søkt hos bt selv!

Jeg håpet på å få gjort ting gjennom SS Performance. Blir nok å sette bilen der for ombygg hvis de har tid og mulighet. Og hvis jeg har råd.

Jeg har absolutt ikke nok kunnskaper til å gjøre en slik ombygging selv. Hadde det vært snakk om å bytte fra m20b20 til b25 hadde det gått, men i denne bilen, med S50 motor, da vil jeg la jobben bli gjort av profesjonelle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...