Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å kobler om motorkontakt til s38b36.. så er det 2 ledninger jeg ikke finner ut hvor skal henn..

en som er helt grå: hvilket nr på motorkontakten skal den stå-fra nr 1-25...

den andre er en sor/lilla med samme spørsmål, hvilket nr 1-25?

håper noen kan hjelpe meg raskt her...

bilnettet er s38b38 nett.. altså fra en m5 3.8 orginalt..

da har jeg funnet ut at den sorte/violett som stod på nr. 8 på 3.6 nettet er alarm eller dme..

men jeg har ikke alarm så jeg lurer på hva jeg skal gjøre med den. kjøre den i jording eller i + eller bare krølle den sammen?

har heller ikke funnet ut hvorfor jeg ikke har lys eller noe i kjørekomputeren.. må panserbryter være ned?

noen??

Skrevet

Nei, den er plassert på motorbukk oppå låven i vente på nye stempler/råder +++ i vente på å komme ned i e28'n:-)

men ingen som kan hjelpe meg med problemet? Er en grå ledning og en sort/lilla ledning som jeg ikke vet hvilket hull i motorkontakten de skal i..

Skrevet

Så litt i etm e34 91. Her er iallefall fargekoda du beskrev for 25 pin konnektoren ved høyre dempertårn.

grå 0.75 kvad fra dme pinne8

svart\violett 0.5 kvad dme pinne 7

connectoren heter x20 i elskjema.

Skrevet

passet ikke alikavell.. på pinnkonektoren (25) fra elnett bil (3.8) og motor 3.6 (orginalt 20 pinns kontakt) som nå byttet til 25 pins kontakt. har matchet 17 ledninger med fargen å sitter igjen med 2

grå og sort med lilla strek. nr 8 er i den fra bil er tom og nr 7 er det en annen farge på som er allerede matchet.. noen med ekspertise på dette? skjønner ikke slike koblingsskjema selv..

har også et annet problem ang. lys på bil..

når strøm blir påkoblet bil så begynner venstre blinklys å blinke å eneste lys som fungerer på bil når strøm er langlys.. hjelp der også?:-)

haster litt..

Skrevet

93 3.8:

pinne 7 motorstikk svart\violett går til pinne 6 på x15 (30 pinn connector under rattet) som går videre til obc pinne 24 (26 pinn grønn connector) svart\violett hele veien.

Skrevet
93 3.8:

pinne 7 motorstikk svart\violett går til pinne 6 på x15 (30 pinn connector under rattet) som går videre til obc pinne 24 (26 pinn grønn connector) svart\violett hele veien.

hmm, altså i pinne 7 den skal stå da? der er det en tykk grønn ledning som står..

Skrevet

da har jeg funnet ut at den sorte/violett som stod på nr. 8 på 3.6 nettet er alarm eller dme..

men jeg har ikke alarm så jeg lurer på hva jeg skal gjøre med den. kjøre den i jording eller i + eller bare krølle den sammen?

har heller ikke funnet ut hvorfor jeg ikke har lys eller noe i kjørekomputeren.. må panserbryter være ned?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...