Team Bandit Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Bakgrunn for denne tråden er følgende: Sheriff-Racing kjører Ford Sierra og har hyggelige bremsepapirer i en 8V topp, men som oftest følger det med store ord og lovnader med på kjøpet. Og når man har valgt å kalle seg Sheriff, erter man på seg sånne som oss, Team Bandit, som har et mål: Kjøre fra Sheriff-Racing! For å klare det har vi nå gått til innkjøp av en bil vi har stor tro på! E30_Andreas har bygget mesteparten og vi vil prøve å videreutvikle denne så godt vi kan med de midler tilgjengelig for oss. Kort fortalt om bilen: Blokk: 2.5l honet planet pyramideringet dreide stempler 8,5:1 orginal råder orginal veiv Topp: 885 topp portet PPF mirafrest ventilseter PPF sveiset PPF ventiltetninger PPF planet PPF km cams race ventilfjører Enem Z45 Turbo cam orginale vippearmer Tilbehør: ordentlig bygd innsug, 2 kammret med fullradie runnere, og 80mm gasspjeld ferdig grenrør med Påbygget rør til wastegate, 2 uttak, rustfritt 321, tial 44mm wastegate, t3 (ordentlig gjort) alu olje catchtank med 3 filrte 2 innganger, henter ånding fra topp og bunndel, m/nivåmåler aeromotive bensintrykksregulator m/klokke PPf fuelrail bosch 520cc dyser Større intank bensin pumpe griffin alu rtadiator med tilhørende spesial vannrør diverse vann tanker i alu, ekspansjonstank, overløpstank, med tilhørende festo koblinger alu vacumblokk med an fittings alu deksler, braketter, varmeskjold osv.. en hel haug med fittings til nesten alt! 2 stk oljekjølere på termostat stor ic med 3'' ic rør og wiggens klemmer (repro) eksos: rustfri downpipe, m v bånd inn/ut screamer pipe fra wastegate, (v bånd) simons mellompotte og en rustfri bakpotte. Turbo er en Holset HX35/40 Hybrid, 72 ar eksos, t3 devided (har kjørt med GT3582r og holset'en kommer tidligere. Gir/clutch: Getrag 260 redline heavyduty shockproof olje justerbar shortshift, med spesial foringer og stag. sachs trykkplate stiv ( vet ikke nummeret på den, men holdt 500 nm med orginal lammel, og mye mer med 6 puck sinter 6 puck sinter lammel ny hardyskive nye gir/motorfester Chassi: orginale bremser ( i god stand) linelock på framhjul (en per hjul) aluforinger i bærebro bak aluforing i diff ix viskosediff (brems) virker strålende dvs at bakstilling sitter stumt. ingen slakk i foringer, bærekuler, endeledd, tannstang osv Interiør: orginalt blått interiør recaro cosworth stoler, førerstol slitt, ''fikset'' så det ser greit ut. sparco ratt semsket willwood hydraulisk håndbrekk autometer innstrumenter, carbon, turbotrykk, oljetrykk vanntemp innovate LC1 bredbåndslamda ellers er bilen hel og grei innvendig Planen er i førsteomgang å: Bytte stoler (Ford har vel ingenting i en BMW å gjøre) Bytte understell til Bilstein Bytte bremser til noe som griper vesentlig bedre enn de originale Montere Sjørøverflagg Lyktesenkere skal vekk! Her er Andreas sin tråd om bilens oppbygging: viewtopic.php?f=11&t=92382 Her er Sheriff sin hjemmeside: http://www.sheriff-racing.no Vi vurderer Borbet A felger i 16", kom gjerne med meninger om dette! Vi legger til bilder så snart vi har det, men se tråden til Andreas.
Team Bandit Skrevet August 9, 2010 Forfatter Skrevet August 9, 2010 Oppdatering: Da har bilen kommet i hus og desverre begynt å gå på 5 syl. Mistenker sterkt plugger da de var ikke pene, så nye er bestilt og kommer i morgen. Turbo må også overhales da den slipper igjennom olje, så det ryker godt etter et pådrag. Lyktesenkerene er tatt av og frontlykte-sotinga forsvant av seg selv etter en vask. Pluggbilde:
bergeee Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 haha:P og når har dere planer om og kjøre fra de? planlagt noe treff? eller håper dere på og møte de på e18?
Team Bandit Skrevet August 9, 2010 Forfatter Skrevet August 9, 2010 haha:P og når har dere planer om og kjøre fra de? planlagt noe treff? eller håper dere på og møte de på e18? Hehe! Det må jo bli på et eller annet treff på Rudskogen eller Våler. Men vi får se! PS: Sheriff rasa motoren igjen i helgen på Ford-treff...
Morty999 Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 bare synd att bilen hans raser før han får kjørt
bergeee Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 haha:P og når har dere planer om og kjøre fra de? planlagt noe treff? eller håper dere på og møte de på e18? Hehe! Det må jo bli på et eller annet treff på Rudskogen eller Våler. Men vi får se! PS: Sheriff rasa motoren igjen i helgen på Ford-treff... jeg var der og kan ikke si jeg husker den bilen:P viss det er den orange? tokk den tirlig kvelden eller?
Team Bandit Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 haha:P og når har dere planer om og kjøre fra de? planlagt noe treff? eller håper dere på og møte de på e18? Hehe! Det må jo bli på et eller annet treff på Rudskogen eller Våler. Men vi får se! PS: Sheriff rasa motoren igjen i helgen på Ford-treff... jeg var der og kan ikke si jeg husker den bilen:P viss det er den orange? tokk den tirlig kvelden eller? Den gikk visst 5 runder med en dårlig coil, og deretter kun i depoet med en stygg banking. Så ikke ut som det var noe i toppen, men heller et løst! svinghjul el lignende.... Men, blir spennende å få plugger i dag for å se om vår bil går på alle. For det gjorde den ikke i går desverre. Noen som har peiling på Haltech for å lese ut verdier? Det var gnist på plugga, men når vi dro av kontakten på injektor 3 (3. ytterste syl) var det ingen forandring i gangen på motoren. Fant også en løs kabel på en annen injektor-kontakt, men etter å ha festet den ingen forandring. Morty, du kjenner vel disse M20 motorene ganske bra nå, skal de tikke som bare f...., eller skal de være relativt "lyd-løse"?
Morty999 Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 m20 motorene kjenner ikke jeg så godt men tikke skal di ikke.. hehe.. hvis alt er riktig..
325ti Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Dere som endte opp med denne altså? Litt tikking på m20 vil det alltid vere. mend en skal ikke "bråke" Juster ventilene til stram 0,25 på innsug og eksos på KALD motor.. Skal du se det blir litt stillere=) Lykke til. blir og følge med på denne
Team Bandit Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Ja, desverre/heldigvis hehe vi får se hvordan det blir når vi får løst problemene.... Selger påstod at toppen var gått over og justert ventiler for 70mil siden, men det hviler litt tvil over det.... Ellers så er vi på utkikk etter deler! 325 bakaksel m/bremser, lokkarier/innerskjermene i plast til hjulbuene foran, gjerne med lufteventilene til bremsene, lykteramme v.side, 16" felger er også interessant!
Morty999 Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 den motorn har vell ikke gått lengre enn 120 mil trur jeg heller.. før det blei rådebank..
ehrnst Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 burde da ikke være noe problem å kjøre fra den sierran? kjenner da noen fra drøbak, hvem er så dere? hehe
CV-Erik Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Ser artig ut detta! Sheriff bilen går ganske godt, vært vitne til litt spinning på veiene rundt om i Follo. Den har vel 400på hjula eller no, så burde ikke være no problem og slå det med en M20 motor! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå