Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest rundt om kring på forskjellige måter å få mer hester ut av min 318is... Men da må man egentlig bygge turbo eller sette på en kompressor. Noe jeg absolutt ikke har råd til.

Et rimeligere alternativ er å sette på n2o kit. Men vil motoren tåle dette? Hvor mye ekstra hester kan jeg få når jeg aktiverer dette, og må man gjøre noe mer med motoren for at det skal tåle det?

Hvor mye koster det å fylle en typisk flaske, og hvor får man gjort det?

Skrevet

Jeg ser på dette som en tungvindt måte og få mere hester på. Nå vet jeg ikke hvor lenge en slik "typisk" flaske holder, men regner med at de ikke holder i mange timene, så jeg tror uansett du vil tjene på og sette på feks. kompressor - ja, koster en del og montere og få til og funke, men da slipper du og tenke noe mer på det.

Skrevet
Jeg ser på dette som en tungvindt måte og få mere hester på. Nå vet jeg ikke hvor lenge en slik "typisk" flaske holder, men regner med at de ikke holder i mange timene, så jeg tror uansett du vil tjene på og sette på feks. kompressor - ja, koster en del og montere og få til og funke, men da slipper du og tenke noe mer på det.

Film :D

Skrevet

Kompressor kit = 30.000 kr + montering. Et n2o kit koster ca 6000 kr, og er mye lettere å montere sikkert.. Jeg syns det er greit å ha de 50 ekstra hestene i "bakhånd" når jeg trenger det, og ikke hører en sllik irriterende uling fra en kompressor. Å fylle på en flaske kan vel ikke være altfor dyrt?

PS: jeg kjører ikke så mye svin lenger.. Bare greit å kunne "hente" seg inn hvis man må kjøre fort :)

Skrevet

Vel, du må uansett oppgradere med bensinfløde om du skal kjøre på merkbart med spray.

Det sliter også endel mer på motor enn konvensjonell kompressor / turbo.

Et NOS kit til 6 lapper vil aldri fungere i nærheten av det en ordentlig kompressor/turbo sats vil gjøre. Da lurer du deg selv.

Skrevet

Er jo stor forskjell vil jeg si på prise på turbo/kompressor å jobb,en et nos,ville jeg jo tro...

M50B25 er jo greit å ikke så dyrt,men er jo godkjenning som er probleme,å nos er vel ikke så ille å ta bort uten for mye utstyr,kanskje..

Han er jo ute etter info/tips om dette å ikke turbo/kompressor eller annen motor :roll:

Beste er nok å lese rundt på nette,får nok noen mye bedre svar der.

Skrevet

Dette blir dyrt og mye jobb fordi; du fremdeles må gjøre "det dyreste med hele jobben", nemlig å få justert bensinmengden.

gå for m50b25 som lars sier.. det vil garantert ikke være like "gale" som n20, mtp sikkerhet.

Skrevet

Ser også for meg at bøtesatsene er mindre ved ombytte av motor (du kan jo bare si at du er på vei til godkjenning...) enn ved lystgasskit. Du sliter litt med bortforklaringen i det politiet kikker oppi der og ser to ekstra slanger på innsuget..

Skrevet

Bøtesatser? Du får mangellapp og må vise bilen hos biltilsynet.

Politiet kan kun utskrive bøter når de kan påvise feil ved bilen (lys, dekkmønster, usikret last etc).

Politiet har generelt ikke peiling på bil i det hele tatt i likhet med alt for mange utekontrollører hos biltilsynet. Det finnes ikke bøtesatser for "blå silikonslanger" eller "en turbo for mye"..

Skrevet

Så lenge de ikke kan påvise at du har lystgass i direkte trykk til motoren har de et problem. Så om ventilen av er avstengt er det ikke mye å komme med.

Bare husk å oppfyll kravene til antall liter komprimert luft mht. brannslokkingutstyr i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...