Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

har bygd en e30 turbo med haltech e6x. og kjører 2 dobble msd coiler med 3 tenningsmoduler.

har gnist og bensin og alt som trengs for start. men virker som det er helt feil på tennings tidspunktene! er 99% sikker på at registret er rett.men skal sjekke med tenningslampe imorgen. noen som har ideer her?

kjører 60-2 triggerhjul som er stilt inn rett i mappet.

Skrevet

får du riktig trigger signal når du kinner da, det var problemet mitt, spaca føleren ut 0.5mm bare, har du satt pluggledningene i riktig rekkefølge?

2dobble coiler :s må du ikke ha 3? hehe

Skrevet
får du riktig trigger signal når du kinner da, det var problemet mitt, spaca føleren ut 0.5mm bare, har du satt pluggledningene i riktig rekkefølge?

2dobble coiler :s må du ikke ha 3? hehe

får triggersignal når jeg kinner ja. men hvordan vet jeg at det er riktig ?

mente 3 coiler :P

Skrevet

kan man ikke se det i programvaren til haltech? jeg har vipec og der kan man se turtallet, min varierte mellom 200 og 11000 :P smeller det i eksosen da? om du ikke kan se i programvaren at triggersignalet er riktig finnes det et verktøy for dette, ikke spør meg hvordan det virker har aldri brukt det.

det heter oscilloscope. smeller det i eksosen da? får den bensin og gnist bør det være antydning til tenning uansett

Skrevet
kan man ikke se det i programvaren til haltech? jeg har vipec og der kan man se turtallet, min varierte mellom 200 og 11000 :P smeller det i eksosen da? om du ikke kan se i programvaren at triggersignalet er riktig finnes det et verktøy for dette, ikke spør meg hvordan det virker har aldri brukt det.

det heter oscilloscope. smeller det i eksosen da? får den bensin og gnist bør det være antydning til tenning uansett

jaokei. har brukt oscilloscope ja. det poffer litt eksosn ja. er antydning til start! men så straks den skal til og starte,blir det på en måte bråstopp!

min teori : hvis tennings tidspunktene er feil, så gnister f.eks syl.1 når stemplet er på tur opp,og ikke på topp. da vil det jo bli bare tull.

Skrevet
jaja, antydning er jo bra nok hehe, har ikke bare stokket litt om på plugg kablene da? sjekket at du faktisk har gnist på alle pluggene da?

hehe ;P har sjekket ja.har gnist på alle.. men må være noe galt med tennings tidspunktene elns ..

Skrevet

har du stilt inn trigger angle riktig ? om du har orginalt 60-2 tennes reimhjul så skal den stå på 59,7 og tooth offset på 4...

og du har koblet coil utg 1 til syl 1-6 coil utg 2 til 3-4 og utg 3 til 2-5 ?

ser du turtallet mens du kinner? det skal være på rundt 270-350 rpm ca..

du har og en mulighet for å sjekke det om du trykket på data pages og "trigger diagnostig page" mener jeg den heter...

åssen giver har du ?

Skrevet

jeg har orginalt triggerhjul og sensor. 60-2

trigger offsett -84 grader har du satt denne riktig da? man kan også bruke 275 grader om det er det som står så du vet det :P

Skrevet

har gnist på alle.

har 60-2 triggerhjul og orginal sensor.

utgangene er koblet riktig. og har rett tenningsrekkefølge. Har stabilt turtall også..

TRIGGER SETUP:

trigger angle(deg BTDC) : 61

trigger type :motronic

teeth no : 120 tooth offsett : 4

kjører forresten på constant duty med 30%.

Skrevet

trigger angle skal være 59.7 men det lille utafor som du har trykka inn skal ikke gjøre att den ikke starter...

åssen coiler ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...