Gå til innhold

Min 528i e39

Share

Anbefalte innlegg

Hallo;D

Jeg er relativt ny som bruker i dette forumet, ihvertfall som skribent. Har fulgt med endel uten å skrive innlegg, ventet til jeg fikk meg en egen Bmw :D

Kort presentasjon av meg selv: Heter Kasper og er 18 år, har vært Bmw entusiast siden jeg kunne gå. Gjennom oppveksten har vi hatt en god del gromme Bmw'er i familien, vi har hatt div. e34 525, e9 3.0 Csi, e24 M635 Csi+ mange flere. Akkurat nå har vi en e39 M5. Har vel totalt 6 Bmw'er i garasjene nå, der halvparten er motorsykler, så det sier vel sitt 8)

Det var bare et tidspørsmål før jeg skaffet meg en egen en, og det ble tilslutt en 1997 528i. Ville egentlig ha en e34, men da denne dukket opp i nabolaget, så tok jeg muligheten. Bilen har fargen aspensilver met. og har skinninteriør med en slags mørk lillafarge "aubergine". Ellers er den ganske greit utstyrt med parkeringssensor, ASC, automatisk klima, skinn++

Planen er å få den på veien ganske snart, skal skifte tannstang, og div. i forstillingen før den blir bra.

Har gjort endel selv hittil. Har tatt en full detailing på bilen, har polert den med proffutstyr, og behandla skinninteriøret osv.

Ellers har jeg skiftet veivhusventilen, og div. pærer. Prøver å skifte det jeg kan selv, ellers blir alt gjort på onkels verksted :o

Skal i militæret den 23. august, så har ikke så veldig god råd, men oppgraderinger blir gjort gradhvis.

Tror ihvertfall jeg skal fjerne chromelinelistene, og sette på vanlige svarte. Så skal jeg også skaffe ny M5 fanger, for den gamle var elendig reparert av forrige eier. Bare å komme med tips til forbedringer.

Har skiftet baklys og forlysglass, så de ble ihvertfall fine.

Her er noen bilder av bilen, bare med dårlig mobilkamera kvalitet, men det kommer bedre etterhvert. Håper dere liker den.

Lover å ta bedre etterhvert, må bare få på den nye fronten :D

lxflebaxa2wq609d4l53.jpg

4pxdg2lch60n15vs0ngp_thumb.jpg

ptng7b5cntyo62zwm5ja.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var en liten tur å kjørte med bilen idag.

Noe som er litt rart er at utetemperaturmåleren viser alt fra -36 til -40 grader, når det er rundt 15 varme ute!

Har ikke oppdaget dette før, men det kom vel etter jeg tok motorvask på den. Kan det ha innvirkning?

Virket også som det ble veldig varmt i kupeen, selv om jeg bare hadde på 20 grader i displayet.

Og ett annet spørsmål; Hvor er det billigst og best å kjøpe M-tech fremfanger? Orginal er uaktuelt.

Glemte kanskje å nevne at bilen har orginal cd spiller med oppgradert lydanlegg, er vel 10 høytalere i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du liker den ;-)

Kjøpte den av en i nabolaget, han var ikke akkurat noen entusiast, så bilen så ganske elendig ut, men den ble bra etter 4 dager med pussing.

Han hette ikke Rune nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, førstebilen ja. Skulle legge inn en bestilling hos Koed igår, men når jeg skulle betale virket ikke siden. Håper de får fikset det snart.

Skal ivei å hente noen andre deler til bilen seinere idag. Nye casterstag, bærekuler ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Hei! Har vært dårlig til å oppdatere her, grunnet rekruttskole osv.

Bilen er nå 100% teknisk stand, omtrent alle stag, armer, kuler og foringer i understellet er skiftet. Har også skiftet endel slitedeler som div. filter, vindusviskere, tennplugger, oljeskift (Castol) osv.

Nå som bilen er god teknisk, skal jeg konsentrere meg mere på det kosmetiske. Først og fremst skal jeg få bakluken opplakkert, fordi den har litt rust. Ellers trenger jeg litt tips ang. styling.

Jeg har bestemt meg for å montere angeleyes på bilen, men er litt usikker på hvilke. Har sett litt på disse; http://www.partsandretards.no/webshop/p ... 48237/7126 . Er de greie, eller blir det for dårlig kvalitet? Ellers skal jeg ha hvite blink bak, men bør jeg gå for facelift "Clear" eller pre- face som er mer matte?

Tenker også å montere aerodynamic leppe til bakfangeren+ ny bakpotte med 2 utblås for en mer sporty look.

Mot sommeren blir det 18" felger og senk, noen som har felgtips?

Digger ihvertfall kantfelger som Rondell D58, men BBS CH er også megatøffe på e39. Orginale BBS har jeg ikke råd til...

Legger ved et bilde av bilen fra siden;

mtkdda15yvmzotgrngvq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fin bil:)

Siden du tenker aerodynamic leppe bak så skader det ikke å kjøre det samme foran, evt. ACS-leppa? Alpina er heller ikke feil på e39, kult å se folk gjøre annet enn m5fangere! (noe jeg selv endte med:p )

Ang felger så har GS mange felger, har selv falt for noen pene felger derifra:)

Lykter vil jeg si du bør gå for facelift clear foran og bak, gjør mye med utseende!

Men til syvende og sist er det du som bestemmer! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange bilder akkurat nå, men kan legge ut de jeg har, de er ikke alle som er topp- kvalitet da.

Bilen har M5 fanger foran, men jeg tror ikke det blir helt feil å montere aerodynamic bak eller?

M5 fangeren er skadet, som dere ser på bildet. Skal få det fikset opp etterhvert.

Bilder;

Bilde fra detailingen;-)

al2zwkv58lbuq8u6lgf2.jpg

Fronten;

snbpvqcspjj90um7mrmy.jpg

Tok ut setene, og gjorde rent under.

97082aoxxvgt6j51bw0r.jpg

Behandlet skinnet med fulll pakke fra swissvax;

a2v7jd3bgp5laenkzrst.jpg

Dette bildet er fra dagen jeg overtok bilen;

0u2wbzwrlxi5nov6qv33.jpg

Her er et bilde av den andre E39'en i familien, etter full detailing;-)

5d5fxh97lajkzeexcr6n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...