Gå til innhold

bmw e39 radio innstillinger

Anbefalte innlegg

hei. har en e39 1996 model med original spiller.

men radioen vil ikke lagre innstillinger når jeg skrur av tenninga.

jeg må stille inn Balance på nytt for den står på all lyd på venstre side når jeg skrur på tenninga, og volumet er veldig høyt når jeg skrur på tenninga.

er det noen form for innstillinger på radioen eller kan det være noe feil med tennings låsen??

mvh Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikkje batteri-tipset ber frukter trur eg dette er eit relativt vanleg problem.

Ei "jukseløysing" er å justere fader og balance litt "skeivt", altså at balance er innstilt eitt hakk lenger til høgre enn senter, og på samme måte med fader. Dette gjorde i alle høve susen i min bil... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en spiller fra E53 liggende ganske sikker på at det er samme. Har ikke opplevd at det har vært noe problem på denne. Hvordan ser den spilleren du har ut?

Den passer, men han må ha en overgang fra gamle typen ledningsnett til nye typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

bumper denne tråden igjen da jeg ikke har fått noe greie på dette.

har sjekket sikringer osv. jeg har også byttet "radio display" dvs den enheten med volum knapper og som viser radio kanaler,klokke osv.

det hjalp ikke. fortsatt samme problem. bytte cd spiller sier en oppi her. hva bytter du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikkje batteri-tipset ber frukter trur eg dette er eit relativt vanleg problem.

Ei "jukseløysing" er å justere fader og balance litt "skeivt", altså at balance er innstilt eitt hakk lenger til høgre enn senter, og på samme måte med fader. Dette gjorde i alle høve susen i min bil... :D

Har du prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har en e39 1996 model med original spiller.

men radioen vil ikke lagre innstillinger når jeg skrur av tenninga.

jeg må stille inn Balance på nytt for den står på all lyd på venstre side når jeg skrur på tenninga, og volumet er veldig høyt når jeg skrur på tenninga.

er det noen form for innstillinger på radioen eller kan det være noe feil med tennings låsen??

mvh Mats

Du kan jo prøve å gå inn på instillinga på radio´n. ved å skru på tenninga. og holde M knappen inne en stund. da kommer du inn på instillinga til radion. vet ikke om det funker. men vært et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

infoen på radio innstillinger sier meg egentlig ingenting og instruksjonsboka står på tysk.. jeg kan ikke tysk.

jukseløsninga hjelper ikke, fordi jeg justere alt på midten, men problemet er da når jeg skrur av tenninga med spilleren på og alle innstillinger på midten. OG skrur på tenninga igjen så er all lyd justert over til venstre side og veldig høy lyd, absolutt ikke det jeg stilte inn før jeg slo av tenninga. hvis dere skjønner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...