stian1990_2 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Jukseinstillinga er at du stiller begge på midten, og når dem står på midten, tar du dem ET hakk ene veien, slik at dem står ett hakk fra midten.. Da har du løst problemet med at lyden går til en side, det med volum vet jeg ikke.. Det som kan løse problemet, er og sette inn en kondensator på tilførselen, for meg er problemer når du setter deg inn i bilen, setter på alt, uten og starte motoren, skrur ned lyden, setter på deg beltet, og så starter bilen, også må du skru ned lyden igjen.. Dette kan løses med en kondensator mener jeg.
rune.sivertsen Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 e har ei løysning som har hjulpa m 9 a 10 ganga. å d e rett å slett å ringe til BMW verksted og spørre. jeg bruker å ringe GSbildeler og tastevalget inn på verksted. de har peiling på veldig mye!!
snudii Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 Jeg hadde samme problem, hver gang jeg skrudde på tenninga må jeg stille inn fade/balance og volum er veldig høyt, har handa meg ny cd spiller med 7" sjerm
oleo Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 Dette er det et helt konkret svar på. Du har defekt EEPROM. (flash minne) Det er en 8pins DIL chip. Den får du på Ebay http://cgi.ebay.com/24LC16-SERIAL-EEPROM-8-PIN-DIP-/120623674118 Enkel å bytte og sitter lett synlig. MEN du må kunne programere EEPROM for å få denne reparert. Du må lodde ut den gamle EEPROM'en og lese ut "programmeringen" samt skrive dette til den nye. Hvis du ikke er helt trygg på dette så ta radioenheten og ny EEPROM med deg til en radio/tv forhandler som har utstyr for promprogramering Editert: Hvis du har eller har bekjente som "kan" lodde og litt kunskap rundt prom programering så har eBay også en hendig liten programeringsmodul til rett over 100-lappen (gratis software). Totalt sett vil jo dette i så fall bli betydelig rimeligere enn å levere inn radio for bytte av del inkl. programmering http://cgi.ebay.com/24Cxx-93Cxx-and-25xxx-Serial-Eeprom-programmer-E-EPROM-/280565001625?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4152fa2d99 NB! Ved ut og innlodding av IC så må der benyttes dertil egnet loddebolt/stasjon. En diger elektriker bolt vil fort svi kretskortet. Bruk 350-380'C på spissen og loddelisse eller pumpe ved utlodding så bør det gå greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå