Gå til innhold

bmw e39 radio innstillinger


Anbefalte innlegg

Jukseinstillinga er at du stiller begge på midten, og når dem står på midten, tar du dem ET hakk ene veien, slik at dem står ett hakk fra midten.. Da har du løst problemet med at lyden går til en side, det med volum vet jeg ikke.. Det som kan løse problemet, er og sette inn en kondensator på tilførselen, for meg er problemer når du setter deg inn i bilen, setter på alt, uten og starte motoren, skrur ned lyden, setter på deg beltet, og så starter bilen, også må du skru ned lyden igjen.. Dette kan løses med en kondensator mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det et helt konkret svar på.

Du har defekt EEPROM. (flash minne)

Det er en 8pins DIL chip. Den får du på Ebay http://cgi.ebay.com/24LC16-SERIAL-EEPROM-8-PIN-DIP-/120623674118

Enkel å bytte og sitter lett synlig. MEN du må kunne programere EEPROM for å få denne reparert.

Du må lodde ut den gamle EEPROM'en og lese ut "programmeringen" samt skrive dette til den nye.

Hvis du ikke er helt trygg på dette så ta radioenheten og ny EEPROM med deg til en radio/tv forhandler som har utstyr for promprogramering :)

Editert: Hvis du har eller har bekjente som "kan" lodde og litt kunskap rundt prom programering så har eBay også en hendig liten programeringsmodul til rett over 100-lappen (gratis software). Totalt sett vil jo dette i så fall bli betydelig rimeligere enn å levere inn radio for bytte av del inkl. programmering :)

http://cgi.ebay.com/24Cxx-93Cxx-and-25xxx-Serial-Eeprom-programmer-E-EPROM-/280565001625?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4152fa2d99

NB! Ved ut og innlodding av IC så må der benyttes dertil egnet loddebolt/stasjon. En diger elektriker bolt vil fort svi kretskortet. Bruk 350-380'C på spissen og loddelisse eller pumpe ved utlodding så bør det gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...