Steffen.. Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Noen som har en sånn bil eller har hatt som kunne fortalt meg sånn ca hva an kan forvente seg av forbruk på disse? Ønsker en bil med litt motor. Har også sett på E46 320i.
Eirsan Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Jeg har E36 320i, men sliter med å få den under 1,15 på mila Men da har jeg mye småkjøring . .
Lars89 Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 De er oppgitt til 0,91/0,98 på mila på blanda kjøring. Kommer fort opp i 1,2 med "aktiv kjørestil"
hauken Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Forbruk har ingenting å si,de er verkstedene som er kostbare...
Steffen.. Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 Ok. Det var såpass. Har også lurt på en kompis sin E46 Touring Facelift. Det er vell en 2.0 liter. Hvertfall 143 HK. Jeg syntes lissom den var litt "dau". Kjører en Audi A4 1.8T Quattro fra før av. Det skiller jo 7 HK på di, men med alle kreftene som går tapt fra motor og ut i alle fire hjula så burde de vell ha noe av den samme futten? Det er en E46 Touring med M-pakke, Delskinn, alt utstyr bortsett fra GPS. Gått 230 tusen. Tror det er en 2003. Er 110 tusen ok pris for den tror dere? Ble mye spm på en gang her, men er så imponert over hvor god respons det er her på Bimmers!
lloydsb Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 var jo gått endel, men bilder av den hjelper oss med å bedømme evt da ikke vi kan se den i real life.. åssen er den med tanke på rust, velholdt osv? noe annet med turbo hester.. så forskjell er det... 320 touring er en helt grei og rimelige bil å bruke, men noe ræser er den jo ikke, men går jo mer en godt nok til hverdags
Lars89 Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 110K er en veldig grei pris for den bilen hvis den er så velutstyrt. 143hk 2-liter heter 318i
Steffen.. Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 Den er kjempe godt vedlikeholdt. Har desverre ikke noe bilder av den. Men kompisen min har vært ekstremt nøye med den. Vasket mellom 5-7 ganger i uka hver eneste vinter osv. Og så fort han ser noe små merker. Feks steinsprut. Blir det lakkert opp igjen. Alt i understell er nytt. Bortsett fra dempere. Nye klosser og skiver. Alltid godt tatt vare på. Har sett litt på finn også. Men finner ingen av de med 143 HK og facelift til samme pris. Takker fortsatt for kjempe respons!
lloydsb Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 tror ikke jeg hadde vært redd får å handlet den bilen, men alltids morro med bilder:)
Jan Tore Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Ved vanlig bykjøring, bruker min 1,2-1,4. Ved langkjøring bruker den ca 0.8. Personlig synes jeg det er alt for mye, men hva skal man gjøre
lloydsb Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Ved vanlig bykjøring, bruker min 1,2-1,4. Ved langkjøring bruker den ca 0.8.Personlig synes jeg det er alt for mye, men hva skal man gjøre bruker det samme min 320, så noe særlig forskjellen på 325 og 320 er minimal.. så man velger jo 325, hvis man har muligheten.... skal kjøre pent på lang kjøring får å klare 0,8 ligger som regeler på 0,9
Eirsan Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Ved vanlig bykjøring, bruker min 1,2-1,4. Ved langkjøring bruker den ca 0.8.Personlig synes jeg det er alt for mye, men hva skal man gjøre bruker det samme min 320, så noe særlig forskjellen på 325 og 320 er minimal.. så man velger jo 325, hvis man har muligheten.... skal kjøre pent på lang kjøring får å klare 0,8 ligger som regeler på 0,9 Det som er så synd med 320 er at det er så lav utveksling:( 100km/t er ca 3000rpm hos meg, spiller inn på forbruk det også
Gjest Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Min 325iC ligger også på en 0,8-0,9 på landeveiskjøring og rundt 1,2 på blandet. Største utgiftsposten på disse bilene er nok mest sannsynlig forsikring, spesielt om du er under 23.
lloydsb Skrevet August 8, 2010 Skrevet August 8, 2010 Ved vanlig bykjøring, bruker min 1,2-1,4. Ved langkjøring bruker den ca 0.8.Personlig synes jeg det er alt for mye, men hva skal man gjøre bruker det samme min 320, så noe særlig forskjellen på 325 og 320 er minimal.. så man velger jo 325, hvis man har muligheten.... skal kjøre pent på lang kjøring får å klare 0,8 ligger som regeler på 0,9 Det som er så synd med 320 er at det er så lav utveksling:( 100km/t er ca 3000rpm hos meg, spiller inn på forbruk det også ja, høyt turtall spiller inn:) ligger ikke på fult 3000 i 100 km't men ikke langt i fra.. skal bli gøy og se hvor høyt turtall jeg får på den andre bilen vogna imorgen når jeg hiver inn diff bremsen med 4,10 utveksling! får den blir høy i 100 km't heheh
Steffen.. Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 Takker for ekstremt god respons folkens! Ja forsikring blir nok noe drøyt. Selvom det ville vært helt sykt om den overgikk Audien med en forsikring på 34k... Hvis det går ann å kjøre den på 1.2 på blandet kjøring så må jeg jo si det ikke er så ille. Nå er jeg også veldig opptatt av lyd. Noe jeg har skjønnt er ganske grovt på 325. Det er vell noe jeg ikke får i en E46 318 Facelift. Men åssen er draget i den lissom? Skjønner jo at det er bra drag i den og at det er sykt vanskelig å forklare. Men til sammenligning med en BMW E46 318 1999 mod eller Audi A4 1.8TQ feks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå