Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Takker for ekstremt god respons folkens! :D

Ja forsikring blir nok noe drøyt. Selvom det ville vært helt sykt om den overgikk Audien

med en forsikring på 34k...

Hvis det går ann å kjøre den på 1.2 på blandet kjøring så må jeg jo si det ikke er så ille.

Nå er jeg også veldig opptatt av lyd. Noe jeg har skjønnt er ganske grovt på 325.

Det er vell noe jeg ikke får i en E46 318 Facelift.

Men åssen er draget i den lissom? Skjønner jo at det er bra drag i den og at det er sykt vanskelig å forklare.

Men til sammenligning med en BMW E46 318 1999 mod eller Audi A4 1.8TQ feks?

34 TUSEN??????????Håper jeg du har full kasko..

Kunne forsikre en bmw M3 på meg som er 18 år for 23 tusen i dnb nor... (delkasko vel å merke)

Skrevet

vet ikke om du har chippa din, men min kompis har chippa sin 1,8T til 180- 190 hk.. framtrekker.. har kjørt og sittet på mange ganger i 325, men aldri kjørt audi'n hans, men sitta på og opplever at audi'n går bedre og drar mer...

bmw må ha turtall får at den skal gå godt fra 4500 og oppover,, samme som audi'n går godt når tubro tykket kommer. Savner litt krefter bunndrag i 325 ikke allverdens m NM og skryte av, men går jo greit :)

Skrevet

Personlig er jeg ganske lei motoren på 325en. Den er morsom å kjøre aktivt, når man ligger på høyt turtall hele tiden. Men til vanlig bykjøring, kunne jeg tenkt meg høyere moment, og en annerledes effekt/momentkurve med mer krutt i bunn. Her kommer jo turbobensin/diesel inn.

Angående lyd, så er den veldig behagelig ved vanlig kjøring. Man plages aldeles ikke ved lang/normal kjøring, men man har den fine sekserlyden i bakgrunnen, som går over i fin brøling når man gir på :)

Skrevet

Takker for svar folkens! Hmmm... skjønner at dette blir vanskelig.

Men hvordan er holdbarheten på disse da? Og hvordan er di å skru på?

Syntes nemmelig Audien står i overkant mye på bukk. Og når alt er laget så vanskelig så blir det til at den står der noen timer av gangen også..... Hadde den vært enklere å skru på hadde det jo vært gull men.

Kan prøve å skaffe bilder av E46 jeg vurderer i morgen!

Skrevet

Holdbarheten er god hvis de blir holdt vedlike med bytte av væsker og oljer når man skal. Dette blir ofte glemt på eldre biler.

Audi og BMW er stort sett 2 forskjellige verdener å skru på. BMW er mer logisk skrudd sammen.

Slipper å bytte forstilling og regreim annenhvert år også :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...