Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja og du kan ikke ta vekk seter lenger heller. bare så du ikke går på en smell. vi er ikke negative til prosjektet ditt, vi bare vikke at du skal drite deg ut ;)

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

skal jo gjøre det mest mulig lovlig så den er innefor alle grenser og regler, så tar i mot all hjelp og info jeg kan få, bilen skal jo se mest mulig "original" ut også, men største utfordringen blir nok girkassehuset, er jo helt sikkert ikke lov å gjøre noe med torpedovegg?

Skrevet

Jeg har skrevet søknad om å få montert 3,5 liter turbo inn i en e30 nå. Aldri i verden om det går, men det koster jo ingen verdens ting å prøve. Hvis det ikke går blir det 2,5 turbo søknad neste :wink:

Stå på!

Skrevet

Sinnsykt gniene og vrange biltilsynet er.. Er så KJEDELIG.

Har en tanke om et prosjekt selv.. En noe uvanlig ombygging. Ford Mustang 5.0 h.o. motor i E36 sedan. Er ofte blitt gjort i USA. Motoren veier ikke mer enn 3.2 M3 motor.

Som en skrev her tidligere; Alpina har ingenting med BMW og gjøre, og er et eget merke.. Så har SSP klart å få godkjent en B8 4.6 i en E36.. Da betyr det at man KAN få godkjent motorer fra andre merker.. :)

Skrevet

ër mange som bruker ford 5.0l v8 i E36 også :) tror ikke det skal være noe problem å få prosjektet mitt godkjent, har alle papirer jeg trenger, fant også ut at M3 3.2l bremsene er større enn 540 bremsene, som er et + og at råkarosseriet mitt er det samma som M3 3.2l :)

Skrevet

det er jo her du tar feil da. råkarosseriet ditt er ikke samme som m3 3,2l. andre bakskjermer og forsterkininger i innfestning for bakstilling.

dette betyr at de ikke har samme delenummer, og noen liker å slå seg vrange på dette (spørs helt på kontorlløren).

og at bremsene har større diameter betyr ikke at de er "større" som i større bremseeffekt. det er hvor mye de greier å retardere (antall nm) per gitt bremsetrykk som avgjør dette.

Skrevet

har sjekket delenr på karosseriet mitt og m3 3.2l, og det er akk samme delenr. forsterkninger er ettermontert på m3'en, er altså råkarosseriet som teller. innfestninger på bakstillinga er akk samma.

Skrevet

bekalger, det er jeg som roter her. legger meg helt flat, hodet mitt var på e46, som har andre baksjermer,og dermed ikke samme delenummer.

lykke til :) fint at du oppdaterer med fremgang.

• 4 weeks later...
Skrevet

gratulerer! og imponerende! lyst å dele litt flere detaljer rundt hva som er godkjent?

Skrevet

takker :) i brevet fra BT så kunne jeg godkjenne bilen med M60B40 motor med tilsvarende kasse eller M5 girkasse. og E36 M3 3.2l for/bakstilling, egenvekt og total akselvekt måtte ikke overskrides, så når jeg skal vise den så skulle bilen prøvekjøres om den var trafikksikker, bilen måtte også bygges om så den var teknisk lik M3

Skrevet

Ja det er det jeg mener, motorvekta kan bli et problem på totalt vekta kanskje... Men men, det blir jo spennende og se om du kommer under vekt grensa.. :) Og teknisk lik M3... ja.. det går vel.. bare å gi gass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...