Jan Tore Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 Hei. Er det noen som har gjort dette på en E36 M50 før? Kunne vært veldig aktuelt, i stedet for å bytte bil. Kunne noen listet opp hva som trengs, og evt. gitt litt info om arbeidet. /Jan Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 Tja, for det første trenger du jo automat kasse og torque converter... etter det så TROR jeg faktisk ikke det er så mye mer du trenger.. MULIG at mellomakselen må byttes også, men vet ikke hvordan det erpå E36... Er verre jobb og bytte andre veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet August 9, 2010 Forfatter Share Skrevet August 9, 2010 Hvordan er det med pedaler og slave/mastersylinder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 Må vel også ha radiator med automatolje-kjøler vil jeg tro (om ikke de er to separate kjølere) og slangene mellom kasse og kjøler, girvelger og tilhørende overføringswire/stag. Litt usikker på hvordan det er med kickdown funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet August 9, 2010 Share Skrevet August 9, 2010 Kunne jo nesten byttet alt med meg. Tenkte å bygge min om til manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 svinghjulet må også byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beta Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Svinghjul/strartkrans, kasse, spakstell, mellomaksling, pedalsett radiator og et par styreenheter til gearkassen mulig du også må bytte gearkasse traversen. Har kasse,strartkrans,oljerørene til kassa og radiator med oljekjøler liggende til deg om du er interisert, vi kan bytte likt mot likt. jeg får kasse,svinghjul og clutch. Pm om intressen er der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Har bygget om min 325 til manuell ! Har automatkasse, svinghjul, pedalsett, automathjerne, og bryter til kickdownfunksjon , men spaken gikk til H under demontering så den har jeg desverre ikke ! kivkdownfunksjonen må kobles på nettet til bilen så hvordan det løses er jeg usikker på samt at du må ha motorledningsnett fra automat slik at du får koblet til begge kontaktstykkene i motorommet og har 2 hjerneuttak 1 for motor ecu også et for girkasse ! Ellers tror jeg stort sett resten er en grei sak Må jo eventuelt koble til ryggelys på spaken . Har også konverteren tilhørende kassa ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Kickdown funskjon er jeg ganske sikkerer sitter på TPS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Kickdown funskjon er jeg ganske sikkerer sitter på TPS. Har i alle fall bryteren under pedalen jeg om han skulle trenge den ;D . trenger ikke den med manuell jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Kan bare si at det er mye vanskligere og bygge fra manuell til auto en motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Kickdown funskjon er jeg ganske sikkerer sitter på TPS. det er feil.. det er en trykkbryter under gasspedalen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 10, 2010 Share Skrevet August 10, 2010 Skjønner.. fortsatt, så er det mye jobb og bygge om til auto.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå