Reintz Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Er det noen som har noen konkrete eksempler på hellakkering? Har vurdert å lakke opp cab'en min? Eller bytte farge på den. Men har lest så sykt mye forskjellige priser! Hvis det blir hellakkering så gjør jeg minimalt med forarbeid selv, da jeg verken har tid eller sted til å gjøre det. Så lurte derfor på om noen her inne som har lakkert bilen sin, kan gi meg et eksempel?
torlie Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Betalte 20k for lakkering av en Honda for noen år tilbake. Du må nok regne med 20k -->
dunderdo Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Spm ditt er som å spør om hvor tung en stein er?? Jeg tror ikke du får en hel lakkering for under 10000kr SÅ mellom 10-25tusen for en sånn jobb uten å gjøre noe selv
///FredriK.S Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Kjenner en som betalte 4k, dog på en Volvo. Men han gjorde allt forarbeidet selv da.
Cise Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 holder på med å få hel-lakkert bilen nå.. hos de fleste jeg har vært å snakka med så endte de fleste på rundt 30-35k ca.. og da hadde jeg plukka bilen ned..
Zibiri Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 30-35k for å sprute over bilen? Da har jeg valgt feil yrke tror jeg, mye har de i timen.. 30k? Så går de 5k til malinga? sykt..
Just-turbodiesel Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Totalt kommer det på 13 på min bil sånn sirkus. En stasjonsvogn. Da gjør jeg alt grunnarbeidet selv. Metallic-lakk altså.
Kimmen Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 30-35k for å sprute over bilen? Da har jeg valgt feil yrke tror jeg, mye har de i timen.. 30k? Så går de 5k til malinga? sykt.. la fort merke til at du har lite greie på lakkering. Kan være masse jobb, demontering/montering, slipe ned bilen, evt småbulker må sparklest, evt grunnest også slipest igjenn, steinsprut, rust, maskering (evt 2 ganger)....
Zibiri Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Mm skal ikke diskutere noe på det jeg, men fortsatt 35k er ikke akuratt småpenger
SofaKingFresh Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Godt naboen eier et lakk og opprettingsfirma sier jeg! Betaler mellom 6-10 k for hel lakkering
///FredriK.S Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Godt naboen eier et lakk og opprettingsfirma sier jeg! Betaler mellom 6-10 k for hel lakkering Ska du lakke din nå snart elr?
M3cabriolet Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Kort og godt, du får det du betaler for! betaler du 10k for en hellakkering f.eks, så er det svart arbeid, uten garanti, og mest sannsynlig forferdelig lav kvalitet. det er normalt at en hellakkering koster FRA 25.000 og oppover. avhengig av bilens størrelse og tilstand. det er irriterende mange som tror at det bare er å sprute på litt maling, og så sammenlikner de prisene på lakken med hva de kan gå på den lokale bilpleiebutikken og kjøpe et spann med lakk for, og at de klarer å skrape over hele bilen med p240 papir hjemme i garasjen på en kveld. våkn opp folkens! det er en prikejobb og med kvalitetslakk og den koster! samtidig skal du regne med kostnad på slip- og maskeringsmateriell, strøm, fyring, husleie, timeslønn, + statlige avgifter på alt, og så skal verkstedet ha en fortjeneste på jobben, i tillegg til å sitte med garantiansvaret så det er klart det er dyrt! det er rart i grunn, billakkering synes alle er veldig dyrt, men at flisleggeren tar 40k for å flislegge badet, eller at en elektriker tar 25k for å montere 6 spotter i taket i stua osv, det er det svært få som gidder å tenke over, for det er liksom bare allmennviten at sånne ting koster penger. jeg tror bilbransjen er skadeskutt pga alle de useriøse aktørene i markedet som er litt for glad i svarte penger. det dukker jo opp lakkverksteder på hvert gatehjørne virker det som. men i bunn og grunn, så vil du nok alltid måtte betale for kvalitet!
benger Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jeg skal i løpet av kort tid sette min cab inn til hellakkering. Jeg plukker da av lister, gummipakninger, støtfangere, lys, speil osv og leverer bilen deretter. Lakkverkstedet skulle da slipe, rette ut bulker, behandle små rustangrep og lakkere for den nette sum av 15.000 kr. Om det var eks eller inkl mva vet jeg ikke, men uansett hørtes det ut som et bra tilbud. Dette er et seriøst lakkfirma som holder til ved et bilverksted på Dal utenfor Jessheim. Har sett noen lakkjobbene deres ,og det ser strøkent ut. Så blir spent å se hvordan bilen min blir.
babjorn Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Vil bare si at grunn arbeide er utolig mye vanskeligere en man skulle tro..Ser flere som skal ta grunnarbeide selv,å det er et helvete å få 100% (nærmest umulig) hvis man aldri har gjort dette mye før.Å spesielt hjulbuene,hvis du skal bredde dem å legge på sparkel/glassfiber sparkel. Så er desverre mye uvitenhet,inkludert meg selv for et par uker siden
benger Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Vil bare si at grunn arbeide er utolig mye vanskeligere en man skulle tro..Ser flere som skal ta grunnarbeide selv,å det er et helvete å få 100% (nærmest umulig) hvis man aldri har gjort dette mye før.Å spesielt hjulbuene,hvis du skal bredde dem å legge på sparkel/glassfiber sparkel.Så er desverre mye uvitenhet,inkludert meg selv for et par uker siden Skjønner godt hva du mener ja! Prøvde meg på grunnarbeid selv en gang. Endte opp med at lakkeren slipte ned alt og måtte gjøre det meste fra scratch igjen. Fortsatt ble det ikke veldig pent, så det lønner seg nok for begges parter å levere bilen med lakk på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå