Halbakken Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 Tror du må stå et sted hvor det er tørt. Er vel sånn at hvis du skal vekk ifra bilen en liten periode må du lakke over med primer eller lignende for at sparkelet ikke skal ta til seg fuktighet. Men er veldig usikker på dette området så alt av tips tas i mot! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 Vanlig grunning er vel ikke fukt tett den heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet August 11, 2010 Forfatter Share Skrevet August 11, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 lakk på grunninga, grunninga er ikke fukt avstøtene, man våtsliper jo sparkel, så har den kun stått inne går det sikkert bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel325i:) Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 Hei, jeg har jobbet på ett lakkverksted og kan hjelpe deg med ditt problem:) Du må slipe vekk absolutt alt av rust og eventuelt sparkle over det. Til sliping av sparkle kan du bruke 80 eller 120 pappir, men det er kunn for å slipe vekk det værste! Etter det er det å slipe litt med 240 pappir og over til 400.. mulig du må slipe med 800 vis du sliper for hånd. MEN husk å ikke bare sparkle over bulken men ett ganske stort område rundt for å få det rett.. men er vanlig å må sparkle 2-3 ganger over bulket pga av at sparkle siger ned i bulken som vil resultere i en grop. om du har aske eller annen form for pulver annbefaler jeg å smøre det over bulken før du pusser. Og bruk en STOR klosse når du sliper for å dekke ett større området og for å få ett resultat på 100 % Og du trenger ikke å bekymre deg om at det kommer til å ruste under sparkle så lenge du har slipet bort til metallet under er bare å spørre om det er noe mer du lurer på eller om jeg har forklart noe utydelig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet August 11, 2010 Forfatter Share Skrevet August 11, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel325i:) Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 var bra det hjalp behøver så absolutt ikke starte på nytt, om det ikke er rett så sparkler du over igjen. Men husk å sparkle over ett større område for vær gang du starter på nytt. det begynner ikke å ruste vis du har bilen på ett tørt sted, men du kan gjerne hive på store mengder med grunning for å tette små porer for å oppnå et godt resultat. har du lakkert og sånt før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel325i:) Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 glemte nesten å nevne at du må matte ned lakken før du sparkler så sparkle får skikkelig feste. har sett på tråden din og det er ikke det værste jeg har sett for å si det sånn men for all del få bilen under tak når du holder på med dette ellers vil det ikke komme noe godt ut av dette. om du må ha bilen ute så teip inn bilen med plastik over sparkle så det ikke kommer fukt som det hadde gjort til deg tidligere. for det må du slipe helt bort og begynne på nytt med for at det skal holde men pass på å slipe med et veldig veldig fint pappir over sparkle før du har på grunning. ellers kommer slipe ripene igjen! og det tar seg ikke godt ut :S og våt slip grunningen med 800 pappir og såpe for å få vekk den såkalte "appelsinhuden" som kommer etter lakken har tørket. men jeg holder et øye med denne tråden jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå