Evenol Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Hei. Har byttet interiør i bilen i dag, tok av plusspolen siden jeg hørte at man ikke burde røre tenning o.l mens man startet til man var helt ferdig. Når jeg var helt ferdig med alt så koblet jeg på plusspolen igjen og vred om tenninga, da kom airbaglyset på. Hva må jeg gjøre? Det jeg stusser litt på var at det ikke var tilkobling til noen ledninger under setene? Jeg hadde bare varme i de forrige, men det var også en ekstra liten ledning der som jeg ikke fant noen plass til å putte inn i Vader stolene. Er det noen som har noe tips? Mvh Even
Evenol Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Mulig jeg har funnet ut av dette allerede.
Capoldriahn Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Har faktisk samme problemet selv. Har ikke byttet noe som helst, men den begynte å lyse etter at jeg tok strømmen på bilen under installasjon av bilstereo. Er føleren faktisk gått eller er det noe jeg kan gjøre for at den ikke skal lyse lenger (tenker da ikke på å kjøpe en sånn motstand, etc.)?
Evenol Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Jeg kjøpte en "ferdiglagd" plugg på eBay som lurer modulen som sitter under setet. I modulen originalt så er det en motstand som kjenner om det sitter f.eks et barn i setet (alt over 25kg merker den). Mens den pluggen jeg kjøpte bypasser denne modulen, slik at den alltid tror at det sitter noen i setet. Noe som igjen fører til at begge (fører + passasjer) airbagene slår ut ved en evt. kræsj, samtidig som jeg slipper feilmeldingen i dash'en og en passasjerairbag som ikke vil løse ut ved en evt. kræsj.
Evenol Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Har faktisk samme problemet selv. Har ikke byttet noe som helst, men den begynte å lyse etter at jeg tok strømmen på bilen under installasjon av bilstereo. Er føleren faktisk gått eller er det noe jeg kan gjøre for at den ikke skal lyse lenger (tenker da ikke på å kjøpe en sånn motstand, etc.)? Det kan hende føleren har gått, det skal sitte en liten firkantet boks under setet ditt med et delenummer (modul). Denne kan kjøpes på eBay billig. Men du bør lese ut feilkoder først for å se hva som evt. er galt. Det kan godt hende at en reset hos et verksted/bekjent er det som skal til, men som sagt så bør du lese ut feilkoder først for å lokalisere feilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå