Gå til innhold

For mye camber på supersport senkesett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg godkjent 3stk biler med senkesett, 3ganger har verkstedet skrevet inn feil verdier så jeg får godkjent det på biltilsynet! Ingen du kjenner som er mekaniker? Eller noen som har lyst på en kasse pils ? ;)

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Nå har jeg godkjent 3stk biler med senkesett, 3ganger har verkstedet skrevet inn feil verdier så jeg får godkjent det på biltilsynet! Ingen du kjenner som er mekaniker? Eller noen som har lyst på en kasse pils ? ;)

Ja det går jo and å jukse litt me verdier ja :) Har noen kompisser som jobber på bilverksted da, men dei er bare "lærlinger" så vet ikkje om dei har låv å styre med sant åleine :P Kasse pils har vel dei fleste lyst på ;D

• 4 months later...
Skrevet

Helvette, dritt bil. No har eg holt på med å få godkjent senkesettet på bilen i over 6 måneder! Berre styr. Fram å tilbake fra biltilsynet og bilverksted.

Har skiftet heile bakstillinga + foringer, fordi att den gamle bakstillinga var skeiv.

Skiftet også til justerbare topplager framme og fikk justert camberet riktig på 4 hjuls kontroll.

Bestilte meg time hos biltilsynet og for på visning. Frammstillingen var bra. Men camberet på høgre bakhjul stod 0.75 grater får rett opp :( Så kom ikkje gjennom. bilen vart ståendes hjemme ett par veker etter det.

Kommer ikkje gjennom eu kontoroll helder på grunn av senkesettet ikkje står i vognkortet. Og har ikkje orginale fjører hjemme. Så det er uaktuelt å bytte til orginalt.

No i ettertid har tårnlagerene eg kjøpte fra gs tatt kveld. Så tok di av å sendte dei tilbake til gs, og fikk igjenn penger.

Nå sitter eg igjen med en bil eg ikkje får godtkjen, og masse brev fra biltilsynet att eg må komme på visning.

Problemstillinger er då som følger. MÅ på visning snarest.

- Har ikkje justerbare tårnlager får å få rett camber framme. (på grunn av sendte

dei tilbake, ikkje gira på å kjøpe nye!! )

- Høgre bakjul står kamberet 0.75 grader for rett opp.

Noen som har ett godt tips? mulighet frå å jukse til 4hjulskontoll papir ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...