Gå til innhold

Til dere med Eisenmann eksos, bolton?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vurderer eisenmann til min e36 m3, er dette bolton ala scorpion eller må man kappe og sveise?

Andre eksos merker som anbefales som er forholdsvis ganske stille under normal kjøring, men som har veldig bra lyd når man gir på?

Må være bolton.

Scorpion har jeg hatt på 328, men synes dette er for bråkete til normalt færdsel.

Takker for svar :)

Skrevet

Hei. Eisenmann tror æ hadde vært gromt på M3 motor! Kun bakpotte du tenker på, eller mer? Har montert Eisenmann bakpotte på min E34 520i og simpelthen elsker lyden...! En kapper bare røret(-ene) fra mellompotta og dytter inn i Eisenmann bakpotta, og helst sveiser rundt. Eneste å har slitt litt med er å få potta til å sitte riktig høydemessig; den har spist sæ litt inn i bakfangeren (den blir meget varm). Lyden er vel verdt pengene og jobben :D

Skrevet

De eisenmannpottene jeg har vært borti har måtte sveises! Syntes egentlig det er litt dårlig når de skryter av at de er håndlaget bla bla..

Om den tar oppi fangeren så har du kanskje vært litt ivrig med å dytte den inn i den gamle eksosen? :wink:

Skrevet

Det var ikke det jeg håpet på, koster såppas mye så må man kappe i orginaleksosen også sveise -_-

Da blir det nok noe annet. Noen som har forslag?

Vet jo om supersprint, er dette bra på en m3, for mye brumming på lavt turtall?

Skrevet

Simons ja, men er noe som sier meg at det er noe billigvarer som alle bilmerkene kjører rundt med.

Mulig det er bra men er bare det intrykket jeg har..

Skrevet
Simons ja, men er noe som sier meg at det er noe billigvarer som alle bilmerkene kjører rundt med.

Mulig det er bra men er bare det intrykket jeg har..

Er vel strengt talt dyrere enn Supersport f.eks. Muligens dyrere enn Scorpion også, uten at jeg har noen priser på de.

Grunnen til at det virker som alle bilmerker bruker det er rett og slett fordi de produserer til så og si alle bilmerker.

Kan ikke si hvordan det er på andre biler, men på den 2.5L rekkesekseren jeg hørte anlegget på, hørtes det etter min mening meget bra ut.

Skrevet
Hei. Eisenmann tror æ hadde vært gromt på M3 motor! Kun bakpotte du tenker på, eller mer? Har montert Eisenmann bakpotte på min E34 520i og simpelthen elsker lyden...! En kapper bare røret(-ene) fra mellompotta og dytter inn i Eisenmann bakpotta, og helst sveiser rundt. Eneste å har slitt litt med er å få potta til å sitte riktig høydemessig; den har spist sæ litt inn i bakfangeren (den blir meget varm). Lyden er vel verdt pengene og jobben :D

Hei du, er kun bakerste del jeg tenker på ja, fra cat.

Ser ut til at det blir eisenmann lell da det virker som det er ingenting som måler seg med den lyden ;)

Hvordan er lyden på lave turtall, er det levbart eller mye brumming?

Eisenmann sport verisjonen du har?

Noen som vet hva f.eks svendsen eksos kan ta for en slik kappe/sveise jobb?

På koed er det billigere med simons enn Scorpion, supersprint vet jeg ikke, men tror jeg legger det på hylla, virker som lyden der er litt for dyp etter min smak.

Takker for svar så langt :)

Skrevet

Skal du ha det beste som finnes, med livstids garanti, ingen sveising og etter min mening den "Uber" lyden Bmw rekkeseksere skal ha så ta denne.

http://www.uucmotorwerks.com/RSC36/

Står høyt på min ønskeliste. [-o<

her er noen klipp

De bilene som blir vist har CAI filter, bruker du orginal luft boksen blir lyden mere snill, og bløtere :D

Skrevet

Virka intresang den der ja, var innom den der når jeg søkte etter div på youtube også :)

Dette er jo fra US M3, fant en fra Euro også, ble bedre men generelt dårlig video så.

Må si jeg fremdeles holder en knapp på eisenmann, bare jeg får bekreftet at det ikke er like ille som scorpion under normal kjøring så regner jeg med det blir det.

Div klipp fra eisenmann som jeg synes har den mest rafinerte lyden:

Med decat også men ikke den helt store forskjellen :)

Skrevet

du vil IKKE ha den UUC-saken... Har hørt en slik på 328i og den lager mye mer lyd enn Scorpion. Skikkelig øredøvende, smelling og vibrasjoner i bilen.. Kul lyd da, men tror det blir slitsomt i lengden..

Jeg har hørt noen skrive her på forumet at Scorpion ikke lagde så mye lyd på M3 som den gjør på andre motorer, men det er jo litt vanskelig å bedømme hva folk mener med mye lyd..

Eisenmann høres nesten ut som orginalt på tomgang, men med en mer hissig lyd på turtall.. Ikke så dyp lyd, mer alla formel1... (dårlig eksempel, men du skjønner kanskje hvor jeg skal hen)

Skrevet

Aha, ja jeg skjønner hva du mener. Synes den lyden er finest på bmwsekserne.

Synes mye av sekserlyden kommer bort hvis den bli for dyp :)

Sitter nå bare å funderer på om jeg skal ha 2x76mm eller 2x83mm tupper :-k

Skrevet

Leverer de midtpotte også? Har kun bakre potte æ da... Lyden på lave turtall er dyp og behagelig. Det er først når du passerer 3500 snerringa virkelig høres. Digger lyden! Gleder mæ til æ får oppi 2,5 literen og prøver med den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...