Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Moms kommer på totalen, eller hver del. det er akkurat det samme, 25% er 25% uansett. men det føres alltid på bunnen av en faktura, gjør det lettere for selger sånn.

koed er greit.. mye bra brukte deler. tar ei uke + å få delene.

Skrevet
Moms kommer på totalen, eller hver del. det er akkurat det samme, 25% er 25% uansett. men det føres alltid på bunnen av en faktura, gjør det lettere for selger sånn.

koed er greit.. mye bra brukte deler. tar ei uke + å få delene.

Man får brev ifra tollkontoret senere angående mva, Dette er ikke med på schmiedmanns faktura. var ikke det sist jeg bestilte ifra schmiedmann danmark ihvertfall.

Skrevet

Takk for mye bra tilbakemeldinger. Jeg har skjønt at jeg må benytte meg snart av Koed og schmiedmann etterhvert. Bestillte originalt eksosanlegg fra Koed til min m60 motor. Halve prisen i forhold til GS. GS har blitt sykt dyrt etterhvert. Samme priser som på Autozentum. Om ikke dyrere faktisk.

Skrevet

Jeg kjøpte varer fra Schmiedmann og fikk varene levert på døra på onsdag.

Det var Simota luft inntak til 1688,-

Girkule til 518,-

Frakt til Norge 75,-

Transaksjonsgebyr 52,-

Totalt 2332,- danske kroner (Trekt fra kontoen min 2.527,- NOK) Kurs 108,-

Idag fikk jeg et brev fra DHL med en regning på 846,- (forfallsdato: OMGÅENDE i store bokstaver :P)

619,- i Innførsel moms 25% Kurs 106,-

227,- i "Eksp gebyr toll/moms"

Hvis vi tar kurs på 107,- som er mellomtingen mellom hva DHL og Schmiedmann bruker har jeg altså betalt 2360,42 NOK for varene og 981,89 NOK for å få det fra butikk hylla i Odense og hjem til meg.

Total pris på alt blir da 3342,- for et luftfilter og en girkule.. Blei jævla fin lyd av luftfilteret, og girkula ser kjempe fin ut, men veit ikke helt om jeg kommer til å gjøre det en gang til i mitt neste liv :P

Skrevet

GS har kansje blitt litt dyrere, vet ikke jeg. Men når det gjelder priser, så vil det alltid bli sånn at noen er billigere eller dyrere på den ene tingen i forholde til den andre tingen. Så det gjelder å alltid sjekke prisen på alle stedene. Der for blir det sånn at jeg aldri handler på samme plass... I tilegg så kan det være greit å tenke litt på sannsyneligheten for kundeservice i etterkant. Handler man på nett, så er det ikke bare bare å sende feks et helt eksosanlegg tilbake hvis det skulle være noe eller på deler det er stor sannsynelighet for at man er usikker på om det er rett type del eller noe annet. Jeg varierer mellom stedene pga disse tingene, og fler :)

Skrevet

at gs har blitt sinnsykt mye dyrere på alt i forhold til det de var bør de fleste ha fått med seg, og bunner i den enkle grunn at Bavaria har kjøpt opp GS. (slik jeg forstod det)

Skrevet
at gs har blitt sinnsykt mye dyrere på alt i forhold til det de var bør de fleste ha fått med seg, og bunner i den enkle grunn at Bavaria har kjøpt opp GS. (slik jeg forstod det)

GS lever i originale deler, men ikke koed og Schmiedmann. liksom "biltema"

Det er samme pris i nydeler til E34 eller E92... Hvis eg har en E92 så eg går for GS pga originale deler som det skal være.

Skrevet

Det skal vist stemme at GS er kjøpt av Bavaria i følge det jeg har hørt, stemmer sikkert det.

Jeg kjøper ikke skrot til bilen min, men feks en NGK plugg er en NGK plugg, og da kjøper jeg ikke de hos GS for 1200kr, men hos Torshov for rundt hundrelappen. Dønn samme pluggene!

Skrevet

sheamus, du har missforstått litt...

gs leverer både originale og uoriginale.. samme gjør koed. og skal du ha originale deler så kan du like gjerne gå til Jæger (ser du bor i bergen)... og samme pris i nydeler på e34 o e92? hvor har du det fra?

originale delepriser styres i stor grad av bmw norge, deretter ca 2 i avanse.

Skrevet

GS lever i originale deler, men ikke koed og Schmiedmann. liksom "biltema"

Det er samme pris i nydeler til E34 eller E92... Hvis eg har en E92 så eg går for GS pga originale deler som det skal være.

Det stemmer ikke. Både GS, Koed og Schmiedmann leverer orginalvarer og uorginale. At Koed og Schmiedmann er biltema blir jo også helt feil da de selger mye av de samme delene. Prisene varierer dog veldig :)

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet
Så det sto tidligere i tråden at schmiedmann skulle åpne i norge 1.september, er schmiedmann oppe å går i norge nå ?

Vi er SNART oppe å går :D

Ting tar jo som vanlig alltid litt lenger enn man hadde regnet med, men nå får vi installert IT-systmene i morgen og DA er det rett rundt hjørnet :)

ÅpningsFESTEN blir mest sannsynlig satt til lørdag 4. desember. ALT av BMW/Mini-folk er velkommen!

En liten teaser fra showroomet:

bh5oknic6mvp2v1u8oxf.jpg

bh5oknic6mvp2v1u8oxf_thumb.jpg

Skrevet
Jeg kjøpte varer fra Schmiedmann og fikk varene levert på døra på onsdag.

Det var Simota luft inntak til 1688,-

Girkule til 518,-

Frakt til Norge 75,-

Transaksjonsgebyr 52,-

Totalt 2332,- danske kroner (Trekt fra kontoen min 2.527,- NOK) Kurs 108,-

Idag fikk jeg et brev fra DHL med en regning på 846,- (forfallsdato: OMGÅENDE i store bokstaver :P)

619,- i Innførsel moms 25% Kurs 106,-

227,- i "Eksp gebyr toll/moms"

Hvis vi tar kurs på 107,- som er mellomtingen mellom hva DHL og Schmiedmann bruker har jeg altså betalt 2360,42 NOK for varene og 981,89 NOK for å få det fra butikk hylla i Odense og hjem til meg.

Total pris på alt blir da 3342,- for et luftfilter og en girkule.. Blei jævla fin lyd av luftfilteret, og girkula ser kjempe fin ut, men veit ikke helt om jeg kommer til å gjøre det en gang til i mitt neste liv :P

Denne saken ser vi på akkurat nå... Jeg bestilte deler selv og fikk en lignende faktura fra DHL. Ingenting å si på leveransen, men beløpene som DHL skulle ha var litt på kanten.

Ettersom vi snart er i mål med ny avdeling i Norge - Schmiedmann Norge AS, Løxaveien Rud (Bærum), så kan jeg love deg at da er dette en slutt på. Da er det eneste som evt. kommer i tillegg frakt fra Schmiedmann Norge til sluttbruker (deg).

På vegne av Schmiedmann så vil jeg bare beklage og så får jeg håpe at vi ikke har skremt vekk for mange for framtiden :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...